سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد:

شروع خیز جدید کرونا در برخی شهرها/ وجود ۹ شهر قرمز در کشور/تزریق واکسن روسی تاکنون عارضه‌ای نداشته است

۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۱۱:۲۱:۵۳
کد خبر: ۱۱۳۶۳۷۱
شروع خیز جدید کرونا در برخی شهرها/ وجود ۹ شهر قرمز در کشور/تزریق واکسن روسی تاکنون عارضه‌ای نداشته است
علیرضا رئیسی گفت: تا این لحظه در مجموع 9 شهر قرمز، 39 شهر نارنجی، 228 شهر زرد و 172 شهر آبی داریم.

به گزارش برنا؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در حاشیه پنجاه و هفتمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: باتوجه به شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی، آفریقایی و ژاپنی موارد ابتلا و مرگ و میر در دنیا افزایش پیدا کرده و رفتار ویروس تغییر کرده است به گونه‌ای که در انگلیس بیش از 45 میلیون نفر درگیر این ویروس شدند و در آمریکا مرگ و میرها از مرز 50 هزار نفر گذشته است و سایر کشورها هم در همچین وضعیتی قرار دارند.

او افزود: خوشبختانه در کشور ما همچنان مرگ و میرها روند نزولی دارد و روزانه بین 50 تا 60 نفر  فوت می‌کنند، این اتفاق به دنبال رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم است چرا که میزان رعایت کردن پروتکل‌ها 4 هفته بعد در فوتی‌ها اثر می‌گذارد و ما الان نتیجه چهاهر هفته گذشته را می‌بینیم.

رئیسی تصریح کرد: در برخی استان‌ها خیز بیماری شروع شده که جای هشدار بسیار جدی دارد. متاسفانه بیشترین میزان شیوع بیماری در استان خوزستان است که حتما نیاز داریم همه مردم و مسئولین بیشتر مراقب کنند و جلوی خیز بیماری را بگیرند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در حال حاضر 9 از شهرهای خوزستان قرمز است که شامل شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، کارون، هویزه، شادگان و شوشتر می‌شود.

او افزود: در آذربایجان غربی نیز روند شیوع بیماری رو به افزایش است بنابراین باید پروتکل‌های خاص پیگیری شود همچنین هرمزگان هم خیزی داشته کرده کنترل شده و اکنون نیاز است این کنترل ادامه داده شود.

رئیسی گفت: خوشبختانه روند شیوع بیماری که در مازندران صعوی بود کنترل شده و از 15 شهر نارنجی که داشت حدود 8 شهر  به زرد تبدیل شدند و فعلا 7 شهر نارنجی باقی مانده که امیدوارم به زودی تغییر رنگ دهند این درحالیست که در استان‌های گلستان و گیلان نیاز به مراقبت شدید داریم و متاسفانه در بوشهر  نیز با یک شیب ملایم روبه رو هستیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: در مجموع 9 شهر قرمز، 39 شهر نارنجی، 228 شهر زرد و 172 شهر آبی داریم.

رئیسی ادامه داد: در آذربایجان شرقی چهار شهر نارنجی، آذربایجان غربی پنج شهر، اصفهان دو شهر، خوزستان پنج شهر، خراسان جنوبی یک شهر، کرمان یک شهر، کهگیلویه و بویراحمد و گلستان هر کدام سه شهر، گیلان هفت شهر، مازندران هشت شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

او افزود: در استان قزوین که روند شیوع ویروس تقریبا رو به بالا بود، یک مورد مبتلا به ویروس انگلیسی فوت که زنگ خطر محسوب می‌شود، در حال حاضر اطرافیان او همگی تست شدند و نتیجه آن فردا آماده خواهد شد تا ببینم به ویروس انگلیسی مبتلا شدند یا خیر.

رئیسی تاکید کرد: باید از مرزها مراقبت کنیم و توجه داشته باشیم کوقتی مسافری از خارج کمی‌آید حتی اگر علائم نداشته باشد 14 روز قرنطینه شود و اطرافیان او مراقبت کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون در کشور گفت: خوشبختانه واکسیناسیون برای گروه هدف شروع و با عدالت توزیع شد و امروز و فردا تزریق آن ادامه پیدا می‌کند.

او افزود: خبر خوب دیگر این بود که دیشب محموله جدید شامل 100 هزار دوز واکسن وارد کشور شد که قرار است در هفته‌های آینده نیز وارد کشور شود ال براساس سند ملی واکسن، واکیسیناسیون را ادامه دهیم.

رئیسی عنوان کرد: کسانی که واکسن تزریق کردند تا این لحظه عارضه خاصی به جز درد در محل تزریق و تب که طبیعی است، نداشتند.

نظر شما