پروتکل‌های بهداشتی برای اعزام زائران به عتبات تدوین می‌شود

۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ۰۹:۲۶:۳۱
کد خبر: ۱۱۳۶۸۷۰
پروتکل‌های بهداشتی برای اعزام زائران به عتبات تدوین می‌شود
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت درباره سفر به عتبات عالیات در ماه‌های رجب و شعبان با بیان اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا فعلا هیچ موافقتی در این زمینه ابراز نکرده است، گفت: هر تصمیمی که ستاد در این زمینه بگیرد و به ما اعلام کند، ما همان تصمیم را اجرا خواهیم کرد.

به گزارش برنا؛ حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت درباره سرانجام سفر به عتبات در ماه‌های رجب و شعبان گفت: در حال حاضر منتظر پاسخ ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم، البته ستاد ملی تاکنون با سفر به عتبات موافقت نکرده است.

او ادامه داد: اگر ستاد ملی مقابله با کرونا با سفر به عتبات موافقت کند، کشور عراق آمادگی سفر زائران به عراق را دارد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: ما پروتکل بهداشتی با کمک پزشکان هیات پزشکی حج و وزارت بهداشت را آماده کرده‌ایم و برای دکتر نمکی و وزیر بهداشت و همچنین وزارت بهداشت عراق ارسال کردیم، در این پروتکل به موارد متعددی از جمله اینکه زائران از شهرهای زرد و آبی اجازه سفر به عتبات دارند و  همچنین اخذ تست پی‌سی‌آر برای سفر الزامی است و به زائران شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی اجازه سفر به عتبات داده نخواهد شد.

رحمانی خاطرنشان کرد: همچنین به صورت کاملا محدود اعزام زائر در ماه‌های رجب و شعبان صورت می‌گیرد و همچنین عدم اجازه سفر به افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند نیز از دیگر موارد این پروتکل است. همانطور که گفتم ما پروتکل‌ها را برای ستاد ملی مقابله با کرونا و وزیر بهداشت ارسال کرده‌ایم و منتظر هستیم تا در ستاد مطرح و در این خصوص تعیین‌تکلیف شود.

او تاکید کرد: مهمترین نکته برای سازمان حج و زیارت سلامت زائران است، بنابراین هر تصمیمی که ستاد در این زمینه بگیرد و به ما اعلام کند، ما همان تصمیم را اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در پاسخ به این سوال که آیا ثبت‌نام از زائران برای اعزام به عتبات انجام شده‌است، گفت: از زمانی که وزارت بهداشت اعلام کرد، کشور درگیر بیماری کرونا شده است، تاکنون هیچ‌گونه ثبت‌نامی برای اعزام به عتبات عالیات صورت نگرفته است.

او ادامه داد: ما در این مدت به صورت کارگروه‌های کاربردی کارها را دنبال کردیم و هم بخشنامه و دستورالعمل‌های لازم را تهیه کرده‌ایم و زیرساخت‌ها در عراق و ایران را بررسی مجدد کرده‌ایم و نقاط ضعف و قوت‌مان را احصاء کرده‌ایم و با شیوه نوینی آماده این را داریم که سفر به عتبات را انجام دهیم واگر ستاد با سفر به عتبات موافقت کند، ما آمادگی ثبت‌نام از زائران را خواهیم داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز