معاون وزیر علوم مطرح کرد:

استقبال زنان کارمند از دورکاری/ هنوز گزارش رسمی از روند دورکاری کارمندان گزارش نشده است

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۰۹:۴۶:۳۷
کد خبر: ۱۱۳۸۰۲۵
استقبال زنان کارمند از دورکاری/ هنوز گزارش رسمی از روند دورکاری کارمندان گزارش نشده است
محمدتقی نظرپور گفت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده دورکاری و آموزش مجازی موجب کاهش هزینه‌های ثابت، جانبی و کاهش هزینه‌های انرژی و نگهداری، آزادی عمل در فعالیت‌ها، بهره‌مندی از سلامت بیشتر، ایجاد تعادل بیشتر بین زندگی و هم‌پوشانی، کمک به کاهش هوا و کاهش ترافیک ، کمک به معلولان و ناتوانان و بانوان باردار است.

به گزارش برنا؛ هشتمین کنفرانس ملی آموزش و توسعه سرمایه انسانی در عصر کرونا با حضور محمد تقی  نظرپور، معاون وزیر علوم  امروز 28 بهمن  ماه به صورت مجازی برگزار شد.

معاون وزیر علوم در ابتدای این نشست گفت: کرونا نظام آموزشی کشور را تحت تاثیر قرار داده است. کرونا به یک باره و با یک شوک مجامع علمی را مواجه کرد. در این ایام اساتید و دانشجویان فراوان را از دست داده‌ایم. نهاد دانشگاه در فعالیت‌های اجتماعی با شوک مواجه بوده  و دانشجویان از لحاظ اجتماعی، اقتصادی و ... با مشکلات متعدد رو به رو شدند.

او افزود: پارک‌های مراکز رشد و مراکز پژوهشی و آزمایشگاه‌های تخصصی اقلام مورد نیاز را پشتیبانی کرده‌اند. در این راستا بیش از 60 واحد فن آور در تولید مواد ضد عفونی فعال هستند.

نظرپور تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات دانشگاه ها تقویت سواد دیجیتال و استفاده از فناوری های دیجیتالی و تقویت زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری  مطابق با امکانات زیرساختی بر اساس سرعت اینترنت  است که در این زمینه موفقیت‌های مناسبی به دست آمده است.

به گفته او با اختصاص نرم افزار و سخت افرارهای لازم و با استفاده از ظرفیت خیرین اقدامات مناسب انجام شده است. همچنین مساعدت و جلسات دفاع پایان‌نامه به شکل آنلاین ، حضوری و نگهداری درورس ارائه شده در سرور دانشگاه ها قرار گرفته است همچنین ارائه وام‌های دانشجویی از دیگر اقدامات است.

معاون وزیر علوم با اشاره به دورکاری و آموزش مجازی گفت: در کشور هیچ فردی شاهد بیماری ویروسی نبوده است. هنوز شناخت کامل از نحوه سرایت آن وجود ندارد. هرچند واکسن‌هایی برای پیشگیری آن ساخته شده و تزریق مرحله‌ای آن در جریان است. دورکاری از سال 92 ابلاغ شده و به شکل ناقص اجرا شد، اما به دلیل نبود زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با شکست همراه بود.

نظرپور ادامه داد: در کرونا مجدد دورکاری مطرح شده و اما هنوز گزارش رسمی از عملکرد آن منتشر نشده است. بر اساس گزارش‌های ارائه شده دورکاری و آموزش مجازی موجب کاهش هزینه‌های ثابت، جانبی و کاهش هزینه‌های انرژی و نگهداری، آزادی عمل در فعالیت‌ها و بهره‌مندی از سلامت بیشتر و ایجاد تعادل بیشتر بین زندگی و هم‌پوشانی و کمک به کاهش هوا و کاهش ترافیک ، کمک به معلولان  و ناتوانان و بانوان باردار است.

به گفته او دورکاری کارکنان و اساتید نیازمند ارزیابی و حفاظت است.

معاون وزیر علوم افزود: دورکاری نیازمند توجه ویژه دارد. آموزش مجازی برای دروس عملی، طراحی و دروس آزمایشگاهی همراه است. این اقدامات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود. دورکاری از سوی خانم‌های کارمند ودر کلانشهرها مورد توجه قرار گرفته است.

نظرپور تصریح کرد: عدم امکان نظارت دقیق در آموزش مجازی نیز از دیگر چالش‌ها است. عدم دسترسی به کاربر دورکار  و احساس نگرانی کاربران دورکار به دلیل نگرانی در به خطر افتادن امنیت شغلی و جلب رضایت مدیران  و نیاز به تقویت فعالیت‌ها برای افزایش تعهد کارمندان ضروری است. دورکاری موجب عدم ارضای کارکنان در ارتباطات اجتماعی می‌شود.

او در پایان گفت: با وجود اینکه پیشرفت‌های شایان توجهی ارائه شده است. تجارب دانشمندان  و نخبگان می‌تواند در تدوین این دستاوردها کمک کننده باشد. این تبادل ارزشمند از اهمیت برخوردار است وضعیت ساختاری و زیر ساخت‌های موجود و رشته‌ها و مقاطع تحصیلی کشور ایجاب می‌کند تا شرایط برای هر دانشگاه اجرایی شود. دورکاری در آموزش مجازی توفیق اجباری در کرونا محسوب می‌شود. این فرصت را مغتنم می‌شماریم.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز