معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

ایجاد خط اعتباری با نرخ ۱۲ درصد برای تعاونی‌هایی که در مبارزه با کرونا فعالیت دارند/ تخصیص ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ۷۵ هزار واحد مسکن/ارائه تسهیلات بانک توسعه تعاون ۳ برابر شده است

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۰۹:۴۰:۵۳
کد خبر: ۱۱۳۸۴۵۱
ایجاد خط اعتباری با نرخ ۱۲ درصد برای تعاونی‌هایی که در مبارزه با کرونا فعالیت دارند/ تخصیص ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ۷۵ هزار واحد مسکن/ارائه تسهیلات بانک توسعه تعاون ۳ برابر شده است
محمد کبیری گفت: جهت حمایت از تعاونی‌ها خطوط اعتباری مختلفی راه اندازی کردیم از جمله خط اعتباری برای تعاونی‌های مسکن به میزان 7 هزار و 500 میلیارد تومان برای 75 هزار واحد، ایجاد خط اعتباری برای تعاونی‌های دانش بنیان، جوانان، زنان و توان یابان به نرخ ترجیحی بین 8 تا 14 درصد که با همکاری صندوق نوآوری شکوفایی، صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون انجام شد.

به گزارش برنا؛ محمد کبیری، معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به آخرین وضعیت الکترونیکی کردن مجامع تعاونی‌ها گفت: در شهریورماه سال 1399 با آمادگی حقوقی و فنی که داشتیم، اولین مجمع الکترونیکی تعاونی‌ها را به صورت پایلوت برگزار کردیم و هم اکنون در همکاری با اتاق تعاونی ایران درصدد رفع مشکلاتی که وجود دارد، هستیم.

او افزود: انشالله در آغاز سال 1400 همه تعاونی‌ها می‌توانند از ظرفیت برگزاری مجامع الکترونیکی استفاده کنند.

کبیری از حمایت ویژه این معاونت از تعاونی‌های اشتغال زا خبر داد و تصریح کرد: با تاسیس مراکز نوآوری و توسعه تعاون از تعاونی‌های دانش بنیان به صورت ویژه حمایت می کنیم و در این جهت خطوط اعتباری برای تعاونی‌های اشتغال زا مانند تعاونی جوانان، توان یابان، زنان و... ایجاد کردیم.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تسهیلاتی که به تعاونی‌ها ارائه شده است، گفت: بانک توسعه تعاون به عنوان اصلی ترین بانک بخش تعاون در سال 1399 حدود 21 هزار میلیارد تسهیلات پرداخت کرده است که طبق اساسنامه خود باید 70 درصد آن را به تعاونی‌ها اختصاص دهد به طور کلی در دوسال گذشته میزان تسهیلات ارائه شده توسط بانک توسعه تعاون 3 برابر شده است.

کبیری افزود: همچنین صندوق ضمانت سرمایه گذاری قریب به هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به تعاونی‌ها پرداخت کرده است و بیش از 400 میلیارد تومان نیز از طریق طرح فراگیر ملی به تعاونی‌ها پرداخت شده است.

او درمورد جزئیات خطوط راه اندازی شده برای تعاونی‌ها گفت: جهت حمایت از تعاونی‌ها خطوط اعتباری مختلفی راه اندازی کردیم از جمله خط اعتباری برای تعاونی‌های مسکن به میزان 7 هزار و 500 میلیارد تومان برای 75 هزار واحد، ایجاد خط اعتباری برای تعاونی‌های دانش بنیان، جوانان، زنان و توان یابان به نرخ ترجیحی بین 8 تا 14 درصد که با همکاری صندوق نوآوری شکوفایی، صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون انجام شد.

کبیری ادامه داد: همینطور خط اعتباری ویژه‌ای برای ارائه خدمات به تعاونی‌هایی که برای مبارزه با کرونا فعالیت دارند با نرخ 12 درصد ایجاد کردیم و در اختیار آنها قرار دادیم.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان عنوان کرد: یک خط اعتباری برای توسعه بازار تعاونی‌ها بالاخص در بازارهای دیجیتال ایجاد کردیم تا کمکی به توسعه بازار آنها شود و بتوانند در برابر آثار تحریم و آثار ناشی از شیوع ویروس کرونا مقاومت کنند.

//انتهای پیام:3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز