کشف ۷ گونه جدید و وحشی ویروس کرونا در آمریکا

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۸:۳۸:۲۷
کد خبر: ۱۱۳۸۴۵۲
کشف ۷ گونه جدید و وحشی ویروس کرونا در آمریکا
پژوهشگران به تازگی موفق به شناسایی ۷ گونه جدید ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا شده‌اند که یک بخش ژنتیکی آن‌ها جهش داشته است.

به گزارش برنا؛ این گونه‌های جدید در چندین ایالت آمریکا شناسایی شده‌اند، با این حال هنوز نمی‌دانیم با سرعت بالاتری نسبت به گونه اصلی شیوع پیدا می‌کنند یا نه، البته دانشمندان در این زمینه نگران هستند. به باور یکی از نویسندگان این پژوهش جدید به نام «جرمی کمیل»، این جهش تغییراتی در ویروس ایجاد می‌کند.

کمیل اعلام کرده در هنگام توالی‌یابی نمونه‌های ویروس کرونا با این گونه‌های جدید مواجه شده که تمام آن‌ها در «اسید آمینه» یکسانی جهش داشته‌اند. این جهش‌ها احتمالا منجر به ورود ساده‌تر ویروس به سلول‌های انسان می‌شوند و همین موضوعی نگرانی دانشمندان را در پی داشته است.

به گفته این دانشمند، این گونه‌ها از یک نژاد هستند و پس از ورود داده‌های مربوط به ژنوم در دیتابیسی که توسط پژوهشگران دیگر مورد استفاده می‌گیرد، مشخص شد دانشمندان در ایالت «نیو مکزیکو» همچنین گونه‌ای را با جهش یکسان شناسایی کرده‌اند.

زمان شناسایی این نژاد توسط کمیل به تاریخ ۱۱ آذر برمی‌گردد و نمونه‌های موجود در نیو مکزیکو مربوط به مهر ماه هستند، بنابراین بطور دقیق تاریخ شروع شیوع این گونه‌های جدید مشخص نیست. طبق نمونه‌های مختلف از نقاط متفاوت آمریکا، این گونه‌ها در بسیاری از بخش‌ها شیوع پیدا کرده‌اند اما به علت توالی ژنوم محدود، نمی‌توان سرعت شیوع آن‌ها را متوجه شد.

یکی دیگر از نویسندگان مقاله اخیر به نام «اما هادکرافت» درباره منشا این گونه‌ها اطمینان ندارد: «در حال حاضر درباره مبدا مکانی هرکدام از این گونه‌های جدید، کاملا مردد هستم.»

پژوهش اخیرا دانشمندان هنوز در مرحله بررسی قرار دارد و منتشر نشده. پژوهشگران برای بررسی دقیق‌تر این گونه‌ها و اطلاع از قدرت شیوع آن‌ها، باید آزمایش‌های بیشتری انجام دهند.

گونه‌های جدید کرونا در ماه‌های گذشته برای بشر دردسر ایجاد کرده‌اند و برای مثال گونه شایع در بریتانیا یعنی «B.1.1.7» نزدیک به ۴۵ درصد سرعت شیوع بالاتری دارد و می‌تواند تا ۷۰ درصد کشنده‌تر باشد. اگر با گذر زمان با گونه‌های جدیدتر و خطرناک‌تر کووید-۱۹ مواجه شویم، احتمالا مقابله با این ویروس و پایان همه‌گیری دشوارتر از پیش‌بینی‌های کنونی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز