عضویت ۲۰ میلیون نفر در شبکه‌ شاد

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۱:۲۳:۳۱
کد خبر: ۱۱۳۸۷۶۶
عضویت ۲۰ میلیون نفر در شبکه‌ شاد
الحسینی گفت: تاکنون بیش از ۸۰ درصد از دانش‌آموزان در این شبکه عضو هستند و روزانه حدود ۶۰۰ هزار کلاس درس در این شبکه برگزار می‌شود. همچنین ۴۰۳ گیگابیت بر ثانیه حجم ترافیکی اختصاص یافته به شاد است که به زودی آن را ارتقا خواهیم داد.

به گزارش برنا؛ سید حسن الحسینی، مسئول شبکه آموزشی شاد در سومین روز برگزاری پنجمین دوره دوسالانه توانمندسازی مدیران دارالقرآن های سراسر کشور، با اشاره به اینکه فضای مجازی یکی از مخلوقات انسان است و به‌عنوان یک دنیا به موازات دنیای واقعی برای ما پذیرفته شده است گفت: در دنیای مجازی کسی می‌تواند برتری داشته باشد که بتواند از نظر علمی و تکنولوژی برتر باشد و بتواند از این فضا به طور بهینه بهره‌برداری کند. فضای مجازی عاملیت انسان را در عرصه‌های یاددهی یادگیری تقویت می‌کند و در دنیای واقعی بر کنشگری انسان اثر می‌گذارد.

او با بیان اینکه فضای مجازی یک سیستم مخاطب محور است افزود: این مهم به هویت‌بخشی انسان کمک می‌کند؛ بنابراین آموزش مجازی آموزشی است که در راستای کرامت بخشی هرچه بیشتر به انسان به وجود آمده‌است. این فضا می‌تواند عزت انسان را حتی بیشتر از آموزش حضوری ارتقا بخشد.

مسئول شبکه آموزشی شاد گفت: شبکه‌ شاد روز به روز در حال توسعه علمی و توسعه بر مبنای نیازها و خواسته‌‌های مخاطبان است‌. این فضا را باید طوری مدیریت کنیم که عملا بتوانیم بیشترین کیفیت را ارائه دهیم. مهم‌ترین هدف ما تعمیق یاددهی-یادگیری و کیفیت‌بخشی است.

او با اشاره به اینکه تلاشگران حوزه قرآن از لحاظ کمّی، مشکلی نسبت به سال‌ پیش احساس نمی‌کنند گفت: هدف بعدی ما ارتقای کیفیت، جدابیت و مقبولیت هرچه بیشتر محتوای این دروس است. نباید صرفا آمارسازی مدنظرمان باشد؛ زیرا نتایج خوبی در پی نخواهد داشت.

الحسینی افزود: تاکنون بیش از ۸۰ درصد از دانش‌آموزان در این شبکه عضو هستند و روزانه حدود ۶۰۰ هزار کلاس درس در این شبکه برگزار می‌شود. همچنین ۴۰۳ گیگابیت بر ثانیه حجم ترافیکی اختصاص یافته به شاد است که به زودی آن را ارتقا خواهیم داد. در کنار این‌ها فعالیت شادنما به زودی شروع می‌شود؛ که مختص دوره پیش‌دبستانی، حوزه پرورشی، حوزه تربیت بدنی و آموزش و پرورش استثنایی است.

او با بیان اینکه فعالیت‌های تربیتی با تلاش حوزه پرورشی بیش از پیش و با قدرت بیشتر درحال انجام است، گفت: از لحاظ کمیت، فعالیت‌های پرورشی از بخش آموزشی پیشی گرفته است. همه‌ معلمین در تلاش هستند از یک فضای حقیقی، وارد یک فضای جدید و نو شوند و این مهم نیاز به تلاش مضاعف دارد.

مشاور وزیر و مسئول شبکه آموزشی شاد گفت: مسائل فنی مطرح شده‌ تلاشگران حوزه قرآن، عترت و نماز به زودی مرتفع خواهد شد. این فضا یک نعمت و فرصت در دست ماست و نباید با دید منفی با آن برخورد کنیم.

او ضمن ارائه‌ آمار تعداد عضویت ۲۰ میلیون نفر در شبکه‌ شاد گفت: با استفاده از شبکه‌ شاد سواد فناوری‌ کشور را افزایش می‌دهیم. همچنین در تلاش هستیم تا شکاف دیجیتالی، که یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در پیشرفت کشورهاست را در آینده حذف کنیم.

نظر شما