وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

کسب رتبه ۶۴ کارآفرینی ایران در دولت تدبیر و امید/ استفاده از ظرفیت کارآفرینان خلاق و نوآور تنها راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی است

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۵:۵۴:۵۰
کد خبر: ۱۱۳۹۰۱۹
کسب رتبه ۶۴ کارآفرینی ایران در دولت تدبیر و امید/ استفاده از ظرفیت کارآفرینان خلاق و نوآور تنها راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی است
محمد شریعتمداری گفت: ایران به لحاظ کارآفرینی بین 136 کشور رتبه 64 را دارد یعنی در دولت تدبیر و امید 26 رتبه صعود داشتیم.

به گزارش برنا؛ محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر ملی گفت: خیر مقدم عرض می کنم خدمت آقای جهانگیری که ما را در هیچ صحنه ای تنها نگذاشتند و توجه ویژه به کارآفرینان دارند و همیشه حامی آنها هستند.

او افزود: باتوجه به اینکه در سالروز ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی هستیم این اقدام مبارک را تبریک عرض می کنم و از خدا می خوام توفیق دهد مسیرها را با موفقیت طی کنیم و اقدامات ما منجر به اشتغال زایی و افزایش کارآفرینی شود.

شریعتمداری تصریح کرد: رشد پویا و بهبود شاخص های اقتصادی خصوصا مقاومت اقتصادی از مهم ترین اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است که بی شک بدون کارآفرینی خلاق و نوآوری این هدف به دست نمی‌آید چرا که کارآفرینی یکی از پایه های وصول به اهداف اقتصاد مقاومتی است لذا با تشویق آنها الگوسازی سعی می‌کنیم جوانان را به سمت سازندگی حرکت دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز مفتخر هستیم سیزدهمین جشنواره کارا را برگزار کنیم تا تشویقی باشد از کارآفرینان و به آنها بگوییم ما حامی شان هستیم و از آنها حمایت می‌کنیم.

او افزود: سیاست های اقتصاد مقاومتی که رویکرد جهادی دارد انعطاف پذیری در فعالیت اقتصادی، مولد بودن، برون نگر بودن و پیشرو بودن را اولویت قرار داده که اتفاقا همگی این ویژگی ها در کارآفرینی نهفته است و نشان دهنده نقش شایسته کارآفرینی خلاق است.

شریعتمداری عنوان کرد: کارآفرینان رقابت را معنا می‌بخشند و شغل آفرینی را هدف خود می‌دانند به همین دلیل اهمیت بالایی رد شکور و اقتصاد آن دارند.

او افزود: گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع طبیعی فقط از طریق کارآفرینی مقدور است و اگر این کار را انجام ندهیم بدون شک اقتصاد سنتی مبتنی بر استفاده از منابع طبیعی در کشور حاکم می‌ماند و آیندگان به خاطر این کار ما را نخواهند بخشید بنابراین باید به سمت نوآوری و کارآفرینی نوو خلاق برویم.

وزیر کار خاطرنشان کرد: وظیفه دولت ها پایه گذاری بازار کار آیندگان است به همین دلیل ما به دنبال تاسیس بنیادها و نهادهای دولتی_خصوصی هستیم یعنی بنیادهای که با مشارکت دولت و نهادهای خصوصی کار کنند.

او افزود: تاسیس بنیاد فناوری های نوین، فعالیت در بحث هوش مصنوعی، ایجاد بنیاد ملی توسعه محصولات دیجیتال از جمله فعالیت های ارزشمند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است است درواقع هدف ما این است که مسیر را ریل گذاری کنیم و مانند باقی کشورها بهزسمت نوآوری برویم گفتین ست برای انجام این کار جذب نیروی انسانی از اولیت های ماست و سعی می‌کنیم از جوانان در مشاغل استفاده کنیم.

شریعتمداری گفت: به لحاظ کارآفرینی بین 136 کشور ایران رتبه 64 را دارد یعنی در دولت تدبیر و امید 26 رتیه صعود داشتیم.

او افزود: با تشکیل کانون های کارآفرینی در استان‌ها شرایطی را فراهم کردیم تا امروز خانه های استانی با حضور نخبگان کارآفرینی تشکیل شوند و اتاق فکری برای سیاست گذاری منطقه ای و محلی باشند تا اشتغال توسعه و کارآفرینی گسترش پیدا کند.

شریعتمداری گفت: ما برای فعالیت های خود نیاز به همکاری رسانه ملی داشتیم که این رسانه در این مسیر  به ما کمک کرد و همانگونه که می‌بینید برنامه میدان با معرفی کارآفرینان روی انتن می‌رود تا جامعه کارآفرینی به مردم شناخته شوند و همچنین توسط مسئولین مورد حمایت قرار گیرند.

وزیر کار تاکید کرد: اولین سالی است که جشنواره کاریکاتور کارا را برگزار کردیم تا هنرمندان با زبان طنز  از ما انتقاد کنند. کم هستند افرادی که خودشان را در معرض انتقاد قرار می دهند اما ما جامعه هنرمندان را زبان گویای جامعه می‌دانیم و خواهان این هستیم ما را نقد کنند برای مثال از کاریکاتوریست ها خواستیم اشتغال را مورد نقد قرار دهند تا از زیان هنر نیازمندی ها و مطالبات جامعه را به گوش ما و همه مسولان برسانند.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز