برگزیده اخبار اجتماعی هفته؛

مهلت مجدد ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۰ آغاز می‌شود/ افزایش شمار ابتلا به کرونایی انگلیسی در کشور/ جریمه دیرکرد ثبت نام در کنکور/ عیدی بازنشستگان واریز شد

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۲۳:۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۱۳۹۰۳۰
مهلت مجدد ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۰ آغاز می‌شود/ افزایش شمار ابتلا به کرونایی انگلیسی در کشور/ جریمه دیرکرد ثبت نام در کنکور/ عیدی بازنشستگان واریز شد
هفته گذشته فراز و فرودهای ویروس کرونا در کشور همجنان وحشت به جان هموطنان انداخت به اختصار به مرور برخی از این اخبار خواهیم پرداخت.

به گزارش برنا؛ اهم اخبار اجتماعی هفته گذشته به شرح ذیل است:

آمارهای کرونایی

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته طبق آخرین یافته های آماری اعلام کرد: شمار بیماران کووید19 در کشور به یک میلیون 542هزار و76 نفر و مجموع جان باختگان این ویروس کشنده به 59 هزار و184 نفر رسید.

او همچنین تعداد بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده از بیمارستان های کشور را یک میلیون و 317هزار و 612 نفر اعلام کرد.

خبر بد هفته:افزایش آمار قتل

سردار مهدی حاجیان از افزایش آمار قتل در سال 99 در کشور خبر داد و گفت: طی سال 99 جرائم خشن و سرقت به عنف در کشور کاهش یافته است. در این میان باید گفت که آمار قتل در سال 99 نسبت به سال گذشته اندکی افزایش یافته است.


تعویق هفته: ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد پزشکی

بر اساس اعلام مرکز سنجش و آموزش پزشکی پیش از این قرار بود ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال 1400 از روز گذشته 29 بهمن آغاز شود که بر اساس اطلاعیه جدید این مرکز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد پزشکی به هفته آینده موکول شد. 

آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال 1400 (سال تحصیلی 1400-1401) در روز‌های 20 و 31 اردیبهشت ماه 1400 برگزار می‌شود.

شایعه هفته: اعزام زائران ایرانی

حجت‌الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی با تکذیب برخی اخبار ضد و نقیض درباره تاریخ از سرگیری اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات، گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا هنوز پاسخ نهایی درباره اعزام‌ها را نداده است.

واریز هفته: عیدی و یارانه

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری از واریز عیدی بازنشستگان این صندوق در روز چهارشنبه، 29 بهمن ماه خبر داد.

مبلغ عیدی بازنشستگان طبق اعلام دولت یک میلیون و 500 هزار تومان است.

سومین مرحله یارانه حمایت معیشتی ویژه اقشار کم درآمد بر اساس لیست افراد مشمول اعلام شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ساعت 24 روز چهارشنبه مورخ ۹۹/۱۱/۲۹ به حساب ذینفعان واریز شد.

خبر عجیب هفته: جریمه دیرکرد ثبت نام در کنکور

ابراهیم خدایی گفت: برنامه زمان‌بندی برای آزمون به اتمام برسد و برای مثال داوطلب در فروردین 1400 خواستار ثبت نام در آزمون باشد باید جریمه 120 هزار تومانی را پرداخت کند.

او افزود: وقتی ثبت نام‌ها بعد از مرحله اول و دوم  انجام شود و داوطلب درخواست ثبت نام کند در آن شرایط موظف به پرداخت جریمه است. با این تفاسیر داوطلبان جامانده از ثبت نام می‌توانند بر اساس مبلغ  قبل اقدام کنند.

خدایی گفت: برنامه زمان‌بندی برای آزمون به اتمام برسد و برای مثال داوطلب در فروردین 1400 خواستار ثبت نام در آزمون باشد باید  جریمه 120 هزار تومانی را پرداخت کند.

شوک هفته: افزایش ابتلا به کرونایی انگلیسی

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: تا به امروز 9 نفر به صورت مستند به ویروس انگلیسی در کشور مبتلا شده اند. یک نفر در اهواز، یک نفر در آبیک و هفت نفر در تهران به این ویروس مبتلا شده اند. شخصی که در اهواز مبتلا بود به تازگی از هلند آمده بود. در آبیک 187 نفر از اطرافیان فرد مبتلا مورد آزمایش قرار گرفتند و همگی منفی بودند اما 4 نفر از بستگان او مثبت شدند که هیچ ارتباطی در چند هفته اخیر با فرد مبتلا نداشتند.

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران هم در این راستا بیان کرد: در حال حاضر تعداد هفت مورد ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در استان تهران شناسایی شده است که در هفته گذشته یکی از این بیماران فوت می‌کند و باید گفت که این فرد مبتلا به بیماری زمینه‌ای بوده است.

جنجال هفته: بازهم کودک آزاری در فضای مجازی

چندی پیش تصاویری از آزار دو کودک توسط پدرشان در فضای مجازی دست به دست شد.  

در این تصاویر آزار دهنده، پدر این دو کودک، با آویزان کردن آن‌ها از ارتفاع، اقدام به کودک آزاری کرده و این تصاویر را صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته بود.  

سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: در بررسی‌های پلیسی مشخص شد این کودک آزاری در شهرستان مرودشت استان فارس توسط پدر این دو کودک انجام شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: با حکم قضایی صفحه مجازی که اعمال مجرمانه انجام داده بود، مسدود شد.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ادامه داد: در همین راستا متهم به پلیس فتا احضار و مراحل قضایی در حال انجام است.

هشدار هفته: انتشار غیر مجاز آثار سینمایی

سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه هر گونه بهره برداری یا انتشار غیر مجاز آثار سینمایی بدون سیر مراحل اداری و قانونی تعیین شده جرم است، به متخلفان حوزه هنری نسبت به پیامدهای زیان آور این اقدام مجرمانه هشدار داد.

ترافیک هفته: خطوط مترو

روز گذشته توقف برخی قطارهای خط 2 مترو تهران برای دقایقی، سبب شد تا ترافیک شدیدی در این خط بوجود آید.

محسن محمدیان، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در این خصوص گفت: از ساعت 08.20 صبح روز گذشته قطارها با تاخیر در خط 2 مترو تهران حدفاصل نواب صفوی تا بهارستان حرکت می کنند و علت آن نیز اختلال در نمایشگر کنترل ترافیک خطوط مترو است. هیچ قطاری در این مسیر خراب نشده است و صرفا با تاخیر حرکت می کنند.

ثبت نام هفته: کنکور 1400

ثبت‌نام مجدد کنکور سراسری سال 1400 از دهم تا سیزدهم اسفندماه انجام می‌شود و متقاضیان مشمول هزینه ثبت‌نام متاخرین و پرداخت هزینه مازاد نیستند.

نظر شما