اقدامی دم دستی برای مهار مشکلات در تئاتر شهر؛

مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی: سازمان زیباسازی، میراث فرهنگی و شهرداری منطقه دخیل در حصارکشی

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۰۵:۳۹:۰۱
کد خبر: ۱۱۳۹۳۴۴
مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی:  سازمان زیباسازی، میراث فرهنگی و شهرداری منطقه دخیل در حصارکشی
حسن زاده گفت: امیدواریم تا پایان سال با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری، سازمان میراث فرهنگی، شهرداری منطقه 11 و نظرات کارشناسی سازمان میراث فرهنگی حصارکشی حاشیه تئاتر شهر رخ دهد.

به گزارش برنا؛ سال‌ها در پایتخت مجموعه تئاتر شهر مردم را به تئاتر خیابانی علاقمند کرده است. در فضای باز محوطه تئاتر شهر نمایش‌های سنتی، آیینی، تعزیه و .. برگزار می‌شود. هرچند در سال‌های اخیر چهار راه ولیعصر سرنوشت تلخی دارد. این چهارراه ماشین محور تردد را برای معلولان و افراد ناتوان دشوار کرده است. طبق آخرین اطلاعات مسئولان امر  در تئاتر شهر بدون پیوست اجتماعی و فرهنگی به‌دنبال حصارکشی هستند. این اقدامات با رسالت این تئاتر که قرار بود در آن تئاترهای خیابانی برگزار شود و محلی برای تجمع دوستداران تئاتر باشد اما حصارکشی‌ها از  هر گونه تردد در محل  جلوگیری می‌کند. 

محسن حسن‌زاده، مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی به خبرنگار برنا گفت: تفاهم نامه‌ای بین سازمان زیباسازی، میراث فرهنگی، اداره کل هنرهای نمایشی و ... امضا شده است. این اتفاق به دلیل درخواست هنرمندان است، چون این روزها به‌دلیل عدم امنیت و شرایط نامناسب و به دور از شان هنرمندان و مخاطبان تئاتر را شاهد هستیم.

 مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی افزود: اقدام در زمینه حصارکشی مبتنی‌بر خواست هنرمندان و تماشاگران زن است. در بسیاری از موارد شرایط به نحوی است که افراد به ویژه زنان احساس امنیت ندارند. این شرایط مناسب نیست و در بین مخاطبان تئاتر تاثیرگذار است.

 او ادامه داد: سال‌ها این موضوع مطرح و هم‌اکنون با حضور چندین سازمان این مقوله مطرح شده است. امیدواریم تا پایان سال بتوان این اتفاق کلید خورده و به نتیجه برسد.

  حسن‌زاده تصریح کرد: اولویت اقدامات  تسهیل در تردد افراد است. به هر حال فعالیت هنرهای نمایشی ادامه دارد و با این تفاوت که اگر این اتفاق رخ دهد دلیل بر تعطیلی مجموعه تئاتر شهر و نمایش نیست. حریم و قاعده اقدامات از لحاظ شکلی مشخص است. این اقدامات تاثیر بر فعالیت در مجموعه ندارد.

مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی گفت: هدف تسهیل تردد مردم در حاشیه تئاتر شهر است، طبیعتا اگر  مشکلی برای تردد زنان در محدوده نبود چنین تصمیم‌گیری اتخاذ نمی‌شد، چون مجموعه تئاتر شهر قطب معماری در شهر تهران محسوب می‌شود.

حسن زاده افزود: امیدواریم این اتفاق تا پایان سال با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری، سازمان میراث فرهنگی، شهرداری منطقه 11 و نظرات کارشناسی سازمان میراث فرهنگی حصارکشی حاشیه تئاتر شهر رخ دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز