رئیس پلیس پایتخت:

کشف شیوه جدید کلاهبرداری از کارت های بانکی/ شهروندان فریب مظلوم نمایی سودجویان را نخورند/ فروشندگان موظف هستند کارت خوان را در اختیار مشتریان قرار دهند

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۰۵:۱۰:۱۴
کد خبر: ۱۱۳۹۹۴۵
کشف شیوه جدید کلاهبرداری از کارت های بانکی/ شهروندان فریب مظلوم نمایی سودجویان را نخورند/ فروشندگان موظف هستند کارت خوان را در اختیار مشتریان قرار دهند
متهمی در روزهای اخیر دستگیر شده است که به مقابل دستگاه های خودپرداز مراجعه کرده و با مظلوم نمایی از شهروندان می خواسته است که برای او مبلغ 100 هزار تومان کارت به کارت کنند و سپس اقدام مجرمانه خود را به اجرا درمی آورد.

به گزارش برنا؛ لطمه زدن به اعتماد عمومی بزرگ ترین جنایتی است که مجرمین در روزهای اخیر اقدام به آن می کنند و با لو رفتن روش های مجرمانه سابق، به این ستون اصلی برای بقای هر جامعه ای حمله ور شده و آن را نابود می کنند تا جایی که شهروندان هوشیار حتی از کمک به محتاجین واقعی نیز هراس دارند و شاید نیاز باشد پس از دستگیری در خصوص لطمه زدن به اعتماد عمومی نیز مورد بازخواست قرار گیرند. مجرمینی که این روزها به جای در دست گرفتن قداره با نقش آفرینی اقدام به سرقت و کلاهبرداری می کنند.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: متهمی در روزهای اخیر دستگیر شده است. او به دستگاه های خودپرداز مراجعه کرده و با مظلوم نمایی از شهروندان می خواسته که برای او مبلغ 100 هزار تومان کارت به کارت کنند و او نیز در مقابل مبلغ را به صورت نقد به آن ها پرداخت می کرد اما در یک لحظه با سواستفاده از غفلت شهروندان یک کارت مشابه را جایگزین کرده و به آن ها باز می گرداند.

او افزود: متهم پس از این سواستفاده رمز و کارت را در اختیار داشته و حساب شهروندان را خالی می کرد. متهم با شگرد این که خانواده من در یک نقطه گیرافتاده اند و نیاز فوری به پول دارند شهروندان را قانع می کرد تا اقدام به این کار کنند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: این متهم در مدت زمان 4 روز دستگیر شده است و 6 شاکی دارد که مجموعا حدود 100 میلیون ریال از آن ها کلاهبرداری کرده است. 

سردار رحیمی ادامه داد: شهروندان متاسفانه هنوز به توصیه ها توجه نمی کنند و این امر سبب می شود تا چنین سرقت ها و کلاهبرداری هایی انجام شود. ما بارها به شهروندان توصیه کرده ایم که کارت بانکی خود را در اختیار حتی فروشنده ها که معمولا محلی ثابت برای خرید و فروش دارند نیز قرار ندهند با وجود این که در صورت بروز تخلف قابل پیگرد هستند اما متاسفانه توجه نمی شود و شهروندان کارت های خود را در اختیار رهگذرانی قرار می دهند که حتی آن ها را نمی شناسند.

رئیس پلیس پایتخت در پایان تصریح کرد: در خصوص فروشگاه ها نیز باید گفت که فروشندگان موظف هستند که کارت خوان خود را در اختیار مشتریان قرار دهند. مردم نباید اعتماد کنند زیرا امروز برای سرقت و سودجویی به راحتی مظلوم نمایی می کنند و فیلم نیز بازی می کنند. متهم اخیر قیافه موجهی داشته و توانسته است اعتماد شهروندان را جلب کند. شهروندان به هیچ شخصی نباید کوچک ترین اطلاعاتی بدهند و باید دقت بیشتری داشته باشند.

//انتهای پیام: 4

نظر شما