معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

رونمایی از سامانه راداری بهمن قدم بسیار بزرگی در حوزه پدافند هوایی است

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۰:۴۳:۲۰
کد خبر: ۱۱۴۰۱۲۹
رونمایی از سامانه راداری بهمن قدم بسیار بزرگی در حوزه پدافند هوایی است
سورنا ستاری در آیین رونمایی از دو دستاورد نیروی پدافند هوایی گفت:رونمایی از سامانه راداری بهمن قدم بسیار بزرگی در حوزه پدافند هوایی است که می تواند سر منشا بسیاری از تکنولوژی های آینده در این نیرو باشد.

به گزارش برنا؛ صبح امروز در آیین رونمایی از دستاوردهای جدید سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: آنچه که ما باید نگاه ویژه ای به آن داشته باشیم بحث نوآوری است. با نوآوری است که می توانیم بر تمام مشکلات و مسائل غلبه کنیم. دستاوردی که امروز شاهد آن بودید، نوع و نگاه جدید به حوزه رادار است. برای سامانه راداری بهمن هیچ تفاوتی ندارد که چه نوع پرنده‌ای اعم از پهپاد و انواع هواپیماها در مقابلش قرار بگیرد.

او ادامه داد: این نوآوری یک نوآوری خاصی است که در رادار پسیو ایجاد شد؛ این رادار می تواند بدون اینکه هواپیمای مهاجم از وجودش آگاه باشد آن را شناسایی کند. این اتفاق یک اتفاق بزرگ از نظر نوع دیدگاه در حوزه پدافند است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: رونمایی از این سامانه قدم بسیار بزرگی در حوزه پدافند هوایی است که می تواند سر منشا بسیاری از تکنولوژی های آینده در این نیرو باشد. در تحقق این دستاوردها جوانان نخبه و محقق با نبوغ بالا حاضر شدند و توانستند این ایده را پیاده سازی کنند.

او افزود: این روزها در سالگرد عملیات والفجر ٨ هستیم. اینکه در مدت ٣٠ تا ٣۵ روز بیش از ٨٠ فروند هواپیمای دشمن مورد اصابت قرار گرفت توسط نوآوری ایجاد شد. یعنی اگر ما با تفکر و سیستم قبل در حوزه پدافند عمل می کردیم نمی توانستیم حتی ۵ فروند از آن ها را سرنگون کنیم. اما در اوج تحریم این اتفاق رخ داده و یک برگ زرین بر افتخارات پدافند هوایی ارتش است.

ستاری در پایان یادآور شد: نقش شرکت های دانش بنیان تزریق نوآوری در همه صنایع وجود دارد. اگر نوآوری در حوزه های خودرو، کشاورزی و واکسن نیز ورود کند اتفاقات جدیدی را به همراه خواهد داشت. فقط باید از شرکت های دانش بنیان که صاحب نوآوری هستند حمایت کنیم و سدهای مقابل آن ها را برداریم تا بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند؛ البته باید مراقب باشیم تا هیچ کس راه آن ها را سد نکند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز