اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۹:۰۰:۳۷
کد خبر: ۱۱۴۰۳۹۸
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است.

برنا بررسی می‌کند؛

اهدای پلاسمای بهبودیافتگان؛ برای بهبود بیماران یا تولید دارو؟

پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، راه‌های درمان بسیاری مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت که سرانجام پلاسمادرمانی به عنوان راه امید بخش بیماران بدحال کرونایی عنوان شد اما حالا گفته می‌شود این روش درمان هیچ تاثیری ندارد اما همچنان در برخی بیمارستان‌ها با تجویز پزشک انجام می‎شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت:

فروش نهاده دامی به تلگرام رسیده است/ راه اندازی سامانه بازارگاه/ دستگاه کارت خوان خود را در اختیار دیگران قرار ندهید

سرهنگ علی ولی پور گودرزی گفت: ما برخوردها را از کف بازار آغاز کرده ایم. طبق مشاهدات برخی سودجویان در تلگرام نهاده های دامی را به فروش می رسانند.

سرنوشت نامعلوم خانه دایی جان ناپلئون

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: در مراحل پایانی بازسازی خانه موسوم به دایی جان ناپلئون هستیم. هنوز برای نوع کاربری این خانه که موزه یا خانه تهران باشد تصمیم گیری نهایی نشده است.

محیط زیست اجازه پیش‌فروش خودروهای بدون مجوز را نمی‌دهد

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فروش یا پیش‌فروش تمام خودروهایی که مجوز محیط زیست را نگرفته اند، غیرقانونی است و بر اساس پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست جلوی این تخلف گرفته می‌شود.

وزیر بهداشت دو عضو کمیته ملی واکسن کووید ۱۹ را منصوب کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی دکتر محمدرضا شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو و دکتر سیدعلیرضا ناجی رییس محترم مرکز تحقیقات و آزمایشگاه ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی را به عنوان دو عضو دیگر کمیته ملی واکسن کووید ۱۹ منصوب کرد.

اقدامی دم دستی برای مهار مشکلات در تئاتر شهر؛

مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی: سازمان زیباسازی، میراث فرهنگی و شهرداری منطقه دخیل در حصارکشی

حسن زاده گفت: امیدواریم تا پایان سال با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری، سازمان میراث فرهنگی، شهرداری منطقه 11 و نظرات کارشناسی سازمان میراث فرهنگی حصارکشی حاشیه تئاتر شهر رخ دهد.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی:

تصویب آیین نامه تشکل های استانی تا قبل از پایان دولت/ ماده 15 قانون صنعتگران مانع اصلی تصویب آیین نامه است/ صادرات صنایع دستی بخش های خصوصی به روسیه

پویا محمودیان گفت: آیین نامه و ضوابط این تشکل ها در حال نگارش است. منتظر تصویب ماده 15 قانون صنعتگران و هنرمندان هستیم تا با یک ساز و کار قانونی این تشکل ها شکل گیرند به علت این که تا آخر سال فرصت زیادی باقی نمانده است نمی توان قول تصویب آن تا پایان سال را داد اما پیش از پایان دولت این آیین نامه به تصویب خواهد رسید.

مدارس برای نوروز تکلیف بدهند یا نه؟

دانش آموزان باید به یادگیری مهارت بپردازند/ دانش آموز باید تعطیلات را آهسته و پیوسته طی کنند

یک کارشناس آموزش و پرورش گفت: هم‌اکنون به‌دلیل شیوع کرونا شاهد قرنطینه‌های خانگی و افزایش حضور بیش از پیش خانواده‌ها در منزل هستیم. باید در این زمینه به فکر راهکاری برای دانش آموزان در زمینه ایجاد سرگرمی و بهانه‌ای برای در خانه ماندن آنها ایجاد کرد.

یادداشت؛

نظام پزشکی؛ کاسه داغ تر از آش یا فعالیت برای انتخابات؟

 

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

کرونا جان ۶۸ بیمار دیگر را گرفت/ وجود ۱۱ شهرستان قرمز در کشور

سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۹۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا:

گردش شتابان کرونا در کشور عراق؛ استان های غربی کشور مراقب باشند/ سرعت انتشار ویروس در خوزستان بسیار بالا است/ خارج از سند اولویت بندی هیچ واکسنی به هیچکس تزریق نمی شود

علیرضا رئیسی با اشاره به اینکه باید مراقب همسایه غربی مان از جمله کشور عراق باشیم و شواهدی از گردش ویروس در عراق وجود دارد گفت: سرعت انتشار ویروس در خوزستان بسیار بالا است و شیب شتابانی دارد و باید دقت زیادی کرد.

وزیر کشور:

امسال نمایشگاه بهاره نداریم/ مرزهای مشترک با عراق بسته می شود/ ورود 300 الی 400 نفر از عراق عامل شیوع بیماری در خوزستان است/محدودیت تردد 21 تا 3 صبح همچنان باقیست

عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به اینکه مقرر شد امسال نمایشگاه بهاره نداشته باشیم گفت: محدودیت تردد از ساعت 21 تا تا 3 صبح همچنان برقرار است و باید جدی گرفته شود. تجمعات در اتوبوس ها و کامیون ها و دیگر وسایل نقلیه باید با مدیریت ویژه و دقت بیشتری رصد شود.

تردد در محور شهریار - تهران سنگین است

ترافیک در آزادراه قزوین-کرج- تهران حدفاصل محمدشهر تا پل کلاک و محدوده گرمدره و در محور شهریار - تهران در اکثر مقاطع سنگین است.

85درصد دانش‌آموزان در شبکه شاد احراز هویت شده اند/99.7 درصد معلمان در شاد فعال هستند

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش دلایل عدم احراز هویت برخی از دانش‌آموزان را 67 درصد به دلیل نداشتن گوشی همراه، 8 درصد نداشتن اینترنت، 9 درصد به دلیل مشکلات فنی شاد و 16 درصد به دلیل سایر عوامل بیان کرد.

امروز سامانه بارشی وارد کشور می‌شود

روز یکشنبه در استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر بارش برف و وزش باد و در استان‌های بوشهر، فارس، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، ارتفاعات شمالی هرمزگان و شمال سیستان و بلوچستان به ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد:

امنیت در مناطق زلزله زده برقرار شده است

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد خدمت رسانی شایسته و مطلوب به مردم را یکی از مهمترین وظایف نیروی انتظامی برشمرد و گفت: پلیس استان در خدمت رسانی مطلوب و شایسته به زلزله زدگان در شهر سی سخت نقشی انکارناپذیر دارد.

کلاهبرداری تحت عنوان کمک به زلزله زدگان

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه برخی از کلاهبرداران سایبری برنامه های مجرمانه خود را به عنوان " کمک به زلزله زدگان" اجرا می کنند، اظهار داشت: کاربران دقت داشته باشند تا در دام کلاهبرداران و فیشرها قرار نگیرند.

آسیب‌های قلبی عوارض ابتلا به کرونای شدید

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد حدود ۵۰ درصد از بیمارانی که به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ شدید در بیمارستان بستری شده‌اند دارای سطوح افزایش یافته‌ای از پروتئینی به نام «تروپونین» هستند که به قلب آنها آسیب می‌زند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز