با حضور و سخنرانی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان؛

وبینار ملی راهکارهای ازدواج موفق برگزار شد

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۱۶:۳۲:۰۲
کد خبر: ۱۱۴۱۰۷۸
وبینار ملی راهکارهای ازدواج موفق برگزار شد
وبینار ملی راهکارهای ازدواج موفق با حضور و سخنرانی اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان برگزار شد.

به گزارش برنا؛ وبینار ملی راهکارهای ازدواج موفق به همت دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان و مشارکت مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و موسسه مردم نهاد پارک سلامت روان حاجات، صبح امروز به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس برگزار شد.

اعظم کریمی در این وبینار با بیان این که یک ازدواج موفق می تواند باعث آسایش جسم و آرامش روان فرد و جامعه باشد، افزود: هر قدر که ازدواج جوانان به تاخیر بیفتد تاثیرات منفی آن دامان جامعه را در بر خواهد گرفت.

او تاکید کرد: حل مشکل ازدواج جوانان نیازمند همدلی همه نهاد های اجتماعی و دولت و خانواده است که بتوانند جامعه را از این بحران برهانند.

کریمی انتخاب همسر را از مهم ترین تصمیمات فردی در زندگی دانست و گفت: انتخاب همسر می‌تواند آینده فرد را رقم بزند و تشکیل خانواده سالم، متعادل و پایدار مانند هر امر مهم دیگری به تفکر منطقی و تلاش و کوشش نیازمند است.

کریمی با اشاره به مشکلات و مسائل ازدواج جوانان امروز، گفت: این مشکلات جوانان را بر سر یک دو راهی قرار داده است که یا باید قید ازدواج را زده و آن را به تعویق بیندازند و یا پس از تلاش های طولانی و مرارت های زیاد به سختی به نتیجه خواهند رسید. در بروز این مشکلات نمی توان یک نفر و یا یک نهاد را مقصر دانست بلکه عوامل فرهنگی و اجتماعی زیاد دست به دست هم داده اند تا این سنت الهی را در مسیر سخت و دور از دسترس قرار دهد.

او مشکلات اقتصادی و فرهنگی، کم‌رنگ شدن روحیه مسئولیت‌پذیری، تغییر در روابط میان ‌جنسیتی و آزادی‌های بیشتر، گرایش به تنها زیستی و ترس از دست دادن استقلال فردی را از موانع ازدواج جوانان برشمرد و بر نقش مهم و تعیین کننده خانواده در امور ازدواج تاکید کرد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان، تغییر ذهنیت جوانان به ازدواج و بیان فواید زندگی مشترک، آسان گرفتن مراسم ازدواج، گسترش فرهنگ ازدواج و اهمیت مشاوره پیش از ازدواج، برگزاری دوره های آموزشی مهارت های انتخاب همسر و هنر همزیستی همسران، گسترش مراکز مشاوره ازدواج و خانواده و فرهنگ سازی با ابزار ساخت کلیپ ها ، انیمیشن و فیلم های مناسب برای جوانان و خانواده ها را از مهمترین راه کارهای حل مشکلات و موانع ازدواج جوانان دانست.

او در بخشی از این وبینار به درصد تغییرات ازدواج و طلاق سال 98 نسبت به سال قبل اشاره کرد و گفت: نسبت طلاق به ازدواج در استان های کشور تفاوت زیادی با یکدیگر دارند و از حدود 47 درصد تا 8 درصد متغیر است.

کریمی تصریح کرد: میانگین نسبت طلاق به ازدواج سال 1398 در کل کشور 33 درصد است که در این بین بیشترین درصد طلاق به ازدواج مربوط به استان های البرز و تهران با 47 و 46 درصد و کمترین میزان مربوط استان سیستان و بلوچستان با 8 درصد است که تفاوت فاحشی با کل کشور دارد. به طور کلی استانهای البرز تهران، مازندران، گیلان، قم، خراسان رضوی، اصفهان، مرکزی، قزوین، سمنان، فارس در نسبت طلاق به ازدواج به ترتیب در نسبت بالاتری از میانگین کشوری قرار دارند و بقیه استان ها از میانگین کشوری کمتر هستند.

او همچنین به بررسی آمار ازدواج و طلاق در 8 ماه اول سال 99 و تغییرات آن نسبت به سال گذشته پرداخت و گفت: تعداد ازدواج‌های ثبت شده در کل کشور در 8 ماهه اول سال گذشته، 352.429 مورد ازدواج بوده که این آمار در 8 ماهه اول سال 99 به عدد 369.646 مورد افزایش پیدا کرده است که حاکی از افزایش حدود پنج درصدی آمار ازدواج است.

لازم به ذکر است در این وبینار، به موضوعات « آشنایی با مهارت های خود شناسی توسط دکتر حسن رهگذر»، « تاثیر روابط پیش از ازدواج در شکل گیری ازدواج موفق یا ناموفق توسط دکتر ژاله رفاهی»، « توسعه راهکارهای سبک زندگی زناشویی کارآمد، توسط دکتر سیامک سامانی» و « چالش های زندگی مشترک توسط دکتر فاطمه حسنی » پرداخته شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز