سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت:

ماجرای نانواهایی که نان نمی پزند

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۲۳:۴۷:۱۸
کد خبر: ۱۱۴۱۵۵۰
ماجرای نانواهایی که نان نمی پزند
سرهنگ عباس مرادی از دستگیری عوامل فروش آرد رایانه ای به قیمت آزاد خبر داد و گفت: صرفا آرد یارانه ای باید از مجاری تعیین شده توزیع شود و پخش آرد یارانه ای با قیمت آزاد به هر شکلی تخلف است.

به گزارش برنا؛ تحریم های اقتصادی و به دنبال آن مشکلات اقتصادی که در جامعه ایجاد شده است، دولت را به این سمت هدایت کرده است تا در راستای رفاه شهروندان و تامین نیازهای مهم و اولیه جامعه، یارانه ای به برخی کالاهای اساسی اختصاص دهد که یکی از این کالاهای مهم و اساسی آرد است. این اتفاق همواره به عرصه ای برای سودجویان بدل می شود و در جدیدترین مورد شاهد عدم فعالیت برخی واحدهای نانوایی بودیم که پس از بررسی مشخص شد این مراکز پخت نان اقدام به فروش آرد رایانه ای به قیمت آزاد می کنند و از فعالیت و پختن نان طبق ضوابط خودداری می کنند.

سرهنگ عباس مرادی، سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: در روزهای اخیر نزدیک به 16 تن آرد به صورت احتکار شده کشف شد. این آردها خارج از شبکه، توزیع می شد و بعضا نانوا به واسطه این سواستفاده دیگر به فعالیت نمی پرداخت.

او افزود: آن ها با این اقدام خود در جامعه خلل ایجاد می کردند و صرفا آرد رایانه ای را به صورت آزاد به فروش می رساندند و به علت اختلاف قیمت به منافعی دست پیدا می کردند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: روی این بسته های آرد نیز عنوان شده بود که به صورت یارانه ای جهت پخت توزیع شده است و متخلفین بهانه ای برای عدم آگاهی نداشتند. در یک ماه اخیر چندین مرتبه چنین تخلفی مشاهده شده است و ضرورت دارد تا اصناف با دقت بیشتری نظارت بر واحدهای صنفی داشته باشند.

سرهنگ مرادی ادامه داد: این واحدها موظف به پخت نان هستند اما از این خلا سو استفاده می کنند و به سودجویی می پردازند. برخورد در این عرصه با جدیت ادامه دارد و صرفا آرد یارانه ای باید از مجاری تعیین شده توزیع شود. توزیع آرد یارانه ای با قیمت آزاد به هر شکلی تخلف است.

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ تصریح کرد: در این زمینه 3 نفر دستگیر شدند و آردهای رایانه ای پس از بررسی های انجام شده بار دیگر در بازار توزیع شدند. پلیس همواره تلاش می کند تا مانع فعالیت سودجویان شود و نیازهای اولیه شهروندان به خوبی در اختیار آن ها قرار گیرد و خللی در عرصه توزیع ایجاد نشود.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز