برنا گزارش می دهد؛

چرایی افزایش هزینه تحصیل دانشگاه ها در ترم مجازی/ دانشجویان به مجلس اعتراض کنند

۱۳۹۹/۱۲/۰۹ - ۰۵:۰۱:۳۸
کد خبر: ۱۱۴۱۶۷۸
چرایی افزایش هزینه تحصیل دانشگاه ها در ترم مجازی/ دانشجویان به مجلس اعتراض کنند
هر ساله در مهر ماه میزان شهریه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مشخص می‌شود این در حالی است که دانشجویان از افزایش شهریه ها در ترم دوم سال که مجازی هم برگزار می شود، خبر می دهند.

به گزارش برنا؛ هر ساله در مهر ماه میزان شهریه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مشخص می‌شود. بر این اساس دانشگاه‌ در نیمه اول و دوم سال تحصیلی موظف به اخذ شهریه ابلاغ شده از سوی وزارت علوم هستند. طی یک سال اخیر به‌دلیل شیوع کرونا، آموزش‌های آنلاین و عدم برگزاری کلاس‌های درسی، شهریه کلاس‌ها یا باید از ثبات برخوردار باشد یا میزان آن کاهش یابد. در این میان ترم بهمن به عنوان یکی از ترم‌های کوتاه و کم بازده از سوی اساتید یاد می‌شود. هرچند با افزایش شهریه از سوی برخی از دانشگاه‌ها در ترم جای مواجه هستیم.

افزایش شهریه به دلیل تحصیل در ترم آخر

الهام یکی از دانشجویان رشته حقوق است که در یکی از دانشگاه‌های غیرانتفاعی تحصیل می‌کند. او به خبرنگار برنا گفت: بر اساس بررسی‌های اساتید فقط سه تا چهار جلسه دیگر ترم جاری به اتمام می‌رسد. هرچند میزان شهریه دانشگاه افزایش یافته است. در حالی که در این ترم  واحدهای عملی اخذ نشده و دلیل افزایش اخذ شهریه هم مشخص نیست.

او افزود: ترم گذشته یک میلیون و 700 تومان برای 19 واحد پرداخت کردم. این ترم 13 واحد اخذ شده و دو میلیون تومان پرداخت کردم. مسئولان آموزش دانشگاه دلیل افزایش شهریه را تحصیل دانشجویان در ترم آخر مطرح می‌کنند!

عدم همخوانی امکانات و میزان اخذ شهریه

حمید یکی از دانشجویان شبانه دانشگاه سراسری است که در رشته کامپیوتر تحصیل می کند. او به خبرنگار برنا گفت: در ایام کرونا برخی از اساتید در ساعات بعد از زمان اداری و کلاس به برگزاری دوره می‌پردازند. در این شرایط برخی از استاید در ساعت 22 به برگزاری کلاس‌های مجازی اقدام می‌کنند. از سوی دیگر  امتحانات هم به شکل مجازی برگزار شده و به نحوی زمینه تقلب فراهم است.

او افزود: افزایش شهریه در این ایام چندان با امکانات و شرایط موجود همخوانی ندارد. همین قضیه می‌طلبد تا وزارت علوم ییش از پیش به بررسی عملکرد دانشگاه‌ها بپردازد.

اعتراضات به افزایش شهریه به کمیسیون آموزش اعلام شود

احمد حسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس درباره هر گونه افزایش شهریه در دانشگاه‌ها به خبرنگار برنا گفت: دانشجویان باید در این زمینه اعتراض‌شان را  برای کمیسیون آموزش مجلس ارسال کنند.

او افزود: در این روند کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی‌های لازم را در دستور کار قرار می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه هر گونه افزایش قیمت نیازمند بررسی است، تاکید کرد: در صورت افزایش بی دلیل شهریه با دانشگاه مربوطه برخورد می‌شود.

کادر آموزشی دانشگاه دلیل افزایش شهریه را توضیح دهند

عبدالرضا باقری، رییس هیات امنا وزارت علوم درباره افزایش شهریه دانشگاه‌ها در ترم بهمن به خبرنگار برنا  گفت: دانشجویان دلیل هر گونه افزایش قیمت را از دانشگاه مربوطه جویا شوید.

بررسی چرایی افزایش شهریه دانشگاه‌ها

ترم‌جاری به‌دلیل تداخل آن با تعطیلات نوروزی کوتاه است. از سوی دیگر آموزش‌های آنلاین هم با مشکلات خاص خود همراه است. طی یکسال اخیر به‌دلیل شیوع کرونا برخی از افراد در نظام آموزشی کشور از تنزل کیفیت آموزش‌ها در فضای مجازی و تقلب‌های ناشی از آن یاد می‌کنند. این مسئله باعث کاهش کیفیت تحصیل دانشجویان می‌شود. با این تفاسیر افزایش قیمت شهریه‌های تحصیلی جای تامل دارد.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز