کشف بیش از ۱۲ تن موادمخدر

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۱۲:۰۰:۵۲
کد خبر: ۱۱۴۲۰۷۱
کشف بیش از ۱۲ تن موادمخدر
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۱۲ تن مواد مخدر در کشور در هفته سوم بهمن ماه خبر داد و گفت: طی این مدت ۳۴۰ دستگاه خودرو و ۲۰ قبضه سلاح توقیف شد.

به گزارش برنا؛ ناصر اصلانی، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مجموع کشفیات این هفته ۱۲ هزار و ۴۲۳ کیلوگرم است، گفت: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۴ هزار و ۱۷۳ کیلوگرم اعلام شده بود، حدود ۱۲ درصد کاهش را نشان می دهد.

او افزود: ۱۰ هزار و ۸۵ کیلوگرم از مجموع کشفیات، مربوط به ماده مخدر تریاک بوده است که ۸۱ درصد کشفیات را به خود اختصاص می‌دهد.

معاون دبیرکل ستاد درباره سایر مواد کشف شده یادآور شد: همچنین از این میزان، ۵۶۹ کیلوگرم حشیش، ۱۲۶۳ کیلوگرم مرفین، ۳۰۲ کیلوگرم هروئین، ۶۸ کیلوگرم گراس، ۸۲ کیلوگرم شیشه و ۵۴ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی با تاکید بر اینکه در این بازه زمانی، مجموعاً ۵۸۶۹ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شدند، اظهار کرد: از این تعداد ۳۸۰۶ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۱۹۸۱ نفر معتاد متجاهر دستگیر شدند که از مجموع دستگیرشدگان این هفته، ۸۲ نفر از اتباع بیگانه بودند.

او با بیان اینکه بیش از ۸۲ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به ۶ استان کشور است، ‌ اظهار کرد: بیشترین حجم کشفیات با ۳۸۲۰ کیلوگرم یعنی معادل ۳۱ درصد کشفیات کشور مربوط به استان هرمزگان است و کرمان با ۱۷۵۷ کیلوگرم، سیستان و بلوچستان با ۱۳۳۱ کیلوگرم، یزد با ۱۲۵۴ کیلوگرم، خراسان رضوی با ۹۷۶ کیلوگرم و خراسان جنوبی با ۸۶۴ کیلوگرم، فارس با ۵۹۰ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۵ درصد از کشفیات کشور است.

اصلانی اظهار کرد: طی این مدت ۳۴۰ دستگاه خودرو و ۲۰ قبضه سلاح توقیف شد و همچنین ۶۳ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۵ درصد انتظامی بوده است.

نظر شما