معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد:

رتبه بندی معلمان در دستور کار دولت/ روزهای خوبی در راه است/ایستادگی مردم ایران آمریکا را شکست داد

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۱۵:۵۶:۳۰
کد خبر: ۱۱۴۲۳۰۰
رتبه بندی معلمان در دستور کار دولت/ روزهای خوبی در راه است/ایستادگی مردم ایران آمریکا را شکست داد
اسحاق جهانگیری گفت: رتبه بندی معلمان در دستور کار دولت است و تا آخرهفته در دولت نهایی می‌شود.

به گزارش برنا؛ بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور با هدف تکریم از 1000 خیر مدرسه ساز، با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور؛ محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه و  محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

معاون اول رئیس جمهور در این نشست گفت: حجم اعتبارات خیرین در بخش آموزش و پرورش قابل توجه است. یکی از امور خیرخواهانه اقدام به مدرسه سازی است این اقدام به مدرسه کمک می کند تا دانش آموزش شروع به تحصیل کنند. این عمل در راستای پیش برد عدالت آموزشی و تقویت روح همبستگی و سرمایه گذاری برای آینده جامعه است.

او‌عدالت را یکی از آرمان های جمهوری اسلامی دانست و افزود: در بین جنبه های مختلف عدالت، عدالت آموزشی را باید بیش از پیش دنبال کرد. برخی صحنه ها در برخی مناطق، نبود امکانات مناسب را نشان می‌دهد. باید به رفع محرومیت برای فرزندان آن مناطق پرداخت البته ما در دولت و آموزش و پرورش نیز در رفع نیازها فعال هستیم.

او گفت: از یک طرف با تحریم‌ها و از سوی دیگر با کرونا مواجه هستم. آموزش تعطیل بردار نیست.همه ما می دانیم آموزش حضوری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

جهانگیری تصریح کرد: کار آموزش و پرورش با راه اندازی شبکه شاد از اهمیت بالایی برخوردار است. تلاش شده تا آثار عقب ماندگی برطرف شود. باید از آموزش و پرورش برای راه اندازی شبکه داخلی تشکر کرد. بسیاری از فرزندان ما به تجهیزات هوشمند دسترسی ندارند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: خانم معلمی از تخت بیمارستان به آموزش دانش آموزان پرداخت. معلمی هم در روستا چرخید و به آموزش دانش آموزان پرداخت. آموزش و پرورش باید در رفع نارسایی دانش آموزان فقیر و کم بضاعت فعالیت کنند.

او گفت: در مقطعی با ۶کشور توافق کردیم اما آمریکایی ها مانع و این کشورها را از توافق خارج کردند و فشار بر دولت بود اما فشار بیشتر بر ملت ایران وارد شد. بر داروی ما تحریم گذاشتند .۷۰میلیون دلار برای واردات تجهیزات پزشکی پرداخت کردیم اما هم اکنون بعد از گذشت یکسال هنوز تجهیزات وارد نشد. هدف آنها فروپاشی نظام بود اما فرزندان این ملت با ایستادگی نقشه های آمریکا را نقش بر آب کردند. مردم ایران تاریخ ساز و مقاوم هستند و حرکت مسئولان کشور معقول است. در این چند سال هیچ مسئولی به دنبال مذاکره نبود. مقامات آمریکایی و اروپایی اذعان دارند که فشار حداکثری آمریکا در ایران با شکست همراه بوده است. ما باید حرکاتمان بر اساس عقل و تعلق باشد.

او با بیان اینکه امروز روز مهندس است گفت: مهندس در بن بست نمی ماند و راه چاره ای می سازد.

جهانگیری با اشاره به تصویب قانون و اجرای قانون های مصوب بیان کرد: توافق انجام داده اند اما همچنان توپ در زمین آنهاست. رهبر فرمودند ما به دنبال صلاح هسته ای نیستیم. راهبرد اصلی جمهوری اسلامی حرکت معقول هستم و روزهای خوبی در راه است.

معاون اول رئیس جمهور در پایان افزود: رتبه بندی معلمان در دستور کار دولت است و تا اخرهفته در دولت نهایی می‌شود.

نظر شما