تدام سامانه بارشی در کشور

۱۳۹۹/۱۲/۰۷ - ۲۲:۳۱:۲۲
کد خبر: ۱۱۴۳۰۶۲
نقشینه اظهار کرد: شنبه و یکشنبه در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام خواهیم داشت. دوشنبه مجددا در استان‌های جنوبی و شمال غرب و غرب سواحل خزر بارندگی‌ها آغاز می‌شود.

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، به نقل از میزان،  امین حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور به میزان گفت: امروز سامانه بارشی در نیمه جنوبی کشورمان و همچنین بارش در نوار میانی کشور تداوم پیدا می‌کند. به جز جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان در نیمه جنوبی استان‌های لرستان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی و مناطق مرتفع کرمان و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارندگی خواهند داشت که این بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

او ادامه داد: شدت بارش‌های امروز در استان‌های فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان و جنوب اصفهان خواهد بود. امروز برای استان گیلان بارش برف و باران و برای مازندران بارش پراکنده خواهیم داشت. جمعه بارش‌ها در جنوب کرمان و مناطقی از سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان به صورت بارش پراکنده و گاهی رعد و برق محدود می‌شود. روی ارتفاعات زاگرس مرکزی هم جمعه بارش برف را خواهیم داشت.

نقشینه اظهار داشت: شنبه و یکشنبه در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام خواهیم داشت. دوشنبه مجددا در استان‌های جنوبی و شمال غرب و غرب سواحل خزر بارندگی‌ها آغاز می‌شود. در روزهای جای ماندگاری هوای سرد در نوار شمالی دمای هوا در دامنه‌های جنوبی البرز مناطق مرکزی جنوب شرق و شمال شرق هفت تا دوازده درجه کاسته خواهد شد. امروز دریای خزر و فردا خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: برای تهران هم امروز پیش بینی می‌کنیم هوا ابری باشد و بارش‌های پراکنده را هم خواهیم داشت. به تدریج کاهش ابر در تهران امشب رخ می‌دهد. بیشینه دمای هوای تهران امروز پنج و کمینه دما یک درجه زیر صفر خواهد بود.

نظر شما