افزایش ۲۰۰ درصدی کشف سلاح غیرمجاز شکار

۱۳۹۹/۱۲/۰۹ - ۰۹:۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۱۴۳۶۵۱
افزایش ۲۰۰ درصدی کشف سلاح غیرمجاز شکار
رییس اداره محیط زیست لاهیجان با اشاره به افزایش ۲۰۰ درصدی کشف و ضبط اسلحه شکاری و غیرمجاز در شهرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۹ اسلحه شکاری غیرمجاز و قاچاق در عرصه های طبیعی از جمله تالاب های شهرستان کشف و ضبط شده است.

به گزارش برنا؛ علی امیری، رییس اداره محیط زیست لاهیجان با اشاره به ممنوعیت شکار و صید در سال‌جاری و عدم صدور پروانه شکار پرندگان  گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نسبت به پایش مناطق و گشت و کنترل عرصه های طبیعی بخصوص تالاب امیرکلایه بعنوان یکی  از مناطق چهارگانه محیط زیست ، وظیفه ملی و مهمی برای حفاظت از گونه های مختلف پرندگان برعهده دارند.

او یادآور شد: در این راستا از ابتدای امسال تاکنون ۲۹ قبضه اسلحه شکاری توسط یگان حفاظت محیط زیست لاهیجان کشف و ضبط شده  که از این تعداد ۱۳ قبضه قاچاق بوده که پس از کشف، پیگیری های قانونی و قضایی لازم انجام شده است .

امیری با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ تعداد ۱۴ قبضه  اسلحه شکاری کشف و ضبط  شده بود خاطرنشان کرد: در سال‌جاری در مقایسه به سال گذشته افزون بر ۱۰۰ درصد افزایش در کشف و ضبط اسلحه های شکاری غیرمجاز و قاچاق داشته ایم.

رییس اداره محیط زیست لاهیجان همچنین با اشاره به اتمام فصل سرما و شروع زاد آوری پرندگان و حیوانات، از همه همشهریان بویژه شکارچیان درخواست کرد از اقدام به شکار و صید پرندگان و حیوانات وحشی دیگر به هر روشی جدا خودداری کنند.

امیری متذکر شد: در صورت شکار پرندگان با توجه به حضور یگان محیط زیست در مناطق  جرایم سنگینی در انتظار آنها خواهد بود.

نظر شما