رییس صندوق رفاه دانشجویان تشریح کرد:

آخرین اخبار در خصوص بیمه تامین اجتماعی دانشجویان دستیاری

۱۳۹۹/۱۲/۰۹ - ۱۱:۰۸:۰۴
کد خبر: ۱۱۴۳۷۷۶
آخرین اخبار در خصوص بیمه تامین اجتماعی دانشجویان دستیاری
رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از تامین منابع بیمه تامین اجتماعی دانشجویان دستیاری در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت:بیمه تامین اجتماعی دانشجویان دستیاری به عنوان اتفاق ارزشمند پایان سال جاری وزارت بهداشت خواهد بود.

به گزارش برنا؛ مهندس بهروز رحیمی، رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت ضمن بیان این مطلب در خصوص وضعیت خوابگاهی، ارایه وام‌ دستیاری و مقدمات پوشش بیمه تامین اجتماعی دانشجویان دستیاری و تحصیلات تکمیلی اظهار کرد: توجه به زیرساخت‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی از دغدغه‌های اصلی وزیر بهداشت بوده است در این زمینه قریب به دو سال است در این حوزه بیش از ۶۷ پروژه نیمه‌کاره خوابگاهی با ظرفیت ۲۰ هزار نفر در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و با مساعدت‌های وزیر بهداشت در حال تکمیل است.

او یکی از مهمترین اقدامات در مسیر تکمیل این دست از پروژه‌های خوابگاهی را استفاده از تسهیلات تبصره ۹ بودجه عنوان کرد و گفت: با استفاده از این تسهیلات نزدیک به ۹۰۰ میلیارد تومان موافقت نامه برای اخذ وام، میان دانشگاه‌ها و بانک‌های عامل منعقد شده است که سود و کارمزد این وام‌ها را صندوق رفاه تامین می‌کند.

رحیمی به حضور خیران در حوزه رفاهی دانشجویان اشاره کرد و گفت: خیران در این مسیر حضور بسیار با برکتی از خود نشان داده‌اند که امیدواریم بخشی از موارد عنوان شده در حوزه خوابگاهی را به همت خیران نیکوکار به سرانجام برسانیم و بخشی از توان خود را در این مسیر به به‌سازی و نوسازی خوابگاه‌های فعلی اختصاص دهیم، تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان منابع مالی در این بخش هزینه شده است تا بتوانیم خوابگاه‌های دانشجویی را به روز و به‌سازی کنیم.

او در خصوص وام‌های دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به افزایش ۵۰ درصدی تمامی وام‌ها در سال جاری اشاره کرد و گفت: هیچ دانشجویی در صف انتظار دریافت وام در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی نیست و درخواست تمامی دانشجویان یا پرداخت شده و یا در دست اقدام است. در این حوزه سهم ریالی پرداخت وام نسبت به سال ۹۸ حدود ۳ برابر رشد داشته است.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به ارائه وام دستیاری به ۱۰ هزار نفر از دانشجویان دستیاری اشاره کرد و گفت: وام قرض‌الحسنه دانشجویان دستیاری در سال آینده دو برابر خواهد شد.

رحیمی به موضوع بیمه تامین اجتماعی دانشجویان دستیاری به عنوان اتفاق ارزشمند پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: بیمه تامین اجتماعی و ایجاد ظرفیت استفاده از سنوات تحصیلی به صورت خویش‌فرما و سابقه‌ای برای همه دانشجویان دوره‌های دستیاری و دکترای تخصصی با تفاهم‌نامه‌ای که با مجموعه وزارت رفاه  منعقد خواهد شد، لحاظ خواهد شد که منابع آن از محل صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و کمک‌های وزارت بهداشت تامین خواهد شد و در لایحه بودجه سال آینده نیز برای این مهم پیش‌بینی منابع دیده شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز