اختراع جالب دانشمندان برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی

۱۳۹۹/۱۲/۰۹ - ۱۲:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۴۳۸۶۶
اختراع جالب دانشمندان برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی
یک مخترع جوان ایتالیایی، با نام "کوزیمو اسکواتوچی" یک سیستمی تحت عنوان " Physx" برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی طراحی کرده است که به هیچ منبع انرژی نیاز ندارد و در هر شرایط آب و هوایی نیز کار می‌کند.

به گزارش برنا؛ یک مخترع جوان ایتالیایی، با نام "کوزیمو اسکواتوچی" یک سیستمی تحت عنوان "Physx" برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی طراحی کرده است.

احترام به رعایت فاصله‌گذاری اغلب ساده نیست اما در فضاهای عمومی یا فضای باز، افراد می‌توانند بیش از حد به یکدیگر نزدیک شده و خطر آلوده شدن به ویروس کرونا را داشته باشند؛ تاکنون برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، اغلب از راه‌حل‌های ثابت همانند برچسب‌های روی زمین استفاده شده است که به مردم پیشنهاد می‌کند در مکان‌های خاصی توقف کنند که این راه‌حل‌ها زیاد کارآمد نیستند و اغلب منجر به ایجاد سردرگمی می‌شوند.

"کوزیمو اسکواتوچی" یک راه‌حل جایگزین بسیار هوشمندانه‌ای را ارائه داده است و این اولین مدل هوشمند و پویای فاصله‌گذاری اجتماعی است؛ "Physx" که نام این پروژه است از یک الیاف الاستیک استفاده می‌کند که 50 سانتی‌متر از سطح زمین بلند شده است و زمانیکه یک شخص روی این سطح الاستیکی قدم می‌گذارد، سیستم به طور خودکار یک منطقه امن (یعنی یک دایره رنگی 1.5 متری اطراف موضوع) ایجاد می‌کند. این مناطق  هنگام راه رفتن، همراه با شخص حرکت می‌کنند و هنگام دور شدن، این مناطق تار می‌شوند و این نشان می‌دهد که اقدامات فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شوند.

"Physx" حاصل تفکر معمار جوان ایتالیایی، کوزیمو اسکواتوچی است و وی در مصاحبه اخیر خود توضیح داده است که این پروژه از اخترفیزیک، الهام گرفته شده است؛ غشا، مانند فضا و زمانِ تئوریزه شده توسط انیشتین رفتار می‌کند و براساس فشار واردشده توسط جرم و گرانشی که ایجاد می‌کند، خم و منبسط شده و منقبض می‌شود.

بزرگترین مشکل اختراع، غشا بود زیرا تا به امروز هیچ نوع ماده الاستیکی وجود ندارد که در صورت فشار تغییر رنگ بدهد؛ "Physx" برای عملکرد به هیچ نوع منبع انرژی نیاز ندارد، 100 درصد خودکفا بوده و می‌تواند در فضای باز یا داخل خانه نصب شود.

علاوه بر این، در هر دما و در هر آب و هوایی کار می‌کند و امروز نیز "Physx" در مرحله  طراحی است و هدف واقعی، تولید یک محصول بدون حق امتیاز است تا شرکت‌های سراسر جهان بتوانند آن را تولید کنند و در مبارزه با ویروس کرونا کمک کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز