مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت در وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

عدم فعالیت ۳دهم درصد از معلمان در ایام کرونا/ تاکنون هیچ گزارشی مبنی‌بر کم فروشی معلمان گزارش نشده است

۱۳۹۹/۱۲/۱۰ - ۰۵:۵۴:۳۱
کد خبر: ۱۱۴۳۹۷۲
عدم فعالیت ۳دهم درصد از معلمان در ایام کرونا/ تاکنون هیچ گزارشی مبنی‌بر کم فروشی معلمان گزارش نشده است
محمد کفراشی گفت: تاکنون گزارشی مبنی‌بر اینکه معلمی در ایام کرونا کم کاری کرده ارائه نشده است و در صورت بروز چنین نارسایی‌هایی مناطق پیگیری می‌کنند.

به گزارش برنا؛ در ایام شیوع کرونا شاهد آموزش‌های غیرحضوری هستیم. هرچند کیفیت آموزش حضوری با آموزش‌های غیرحضوری قابل مقایسه نیست اما کادر آموزشی تلاش  کرده تا مشکلات ناشی از روند آموزش دانش آموزان را برطرف کند. در این حین برخی از والدین دانش آموزان از کم کاری معلمان شکایت دارند.

محمد حسین کفراشی، مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت در وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار برنا گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده در ایام کرونا بیش از 99/7معلمان بر سر کار حاضر بودند.

او افزود: همکاران ما به شکل سیستمی و در فضای مجازی یا در فعالیت‌های حضوری در مناطق محروم و آبی حاضر بودند. درس نامه، جزوات، کتاب‌ها و بستر آموزش را برای دانش آموزان مهیا شده است.

عدم فعالیت 3دهم درصد از معلمان در ایام کرونا

کفراشی گفت: مشکل خاصی هم در روند تدریس معلمان وجود نداشته است. 3 دهم درصد از معلمان فعالیت چندانی در ایام کرونا نداشتند. در این میان برخی از معلمان بیمار یا در مرخصی بارداری به سر می‌برند یا از مشکلات خاصی برخوردار بودند.

او ادامه داد: تاکنون هیچ گزارشی برای بنده مبنی‌بر کم فروشی معلمان گزارش نشده است. معلمان ما دقت کرده و در حد بضاعت تلاش کرده‌اند.

معلمان در ایام کرونا کم کاری نکرده‌اند

 مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت در وزارت آموزش و پرورش افزود: تاکنون اقدامی مبنی‌بر اینکه معلمی در ایام کرونا کم کاری کرده گزارش نشده است در صورت بروز چنین نارسایی‌هایی مناطق پیگیری می‌کنند.  

او درباره برگزاری کلاس‌های خصوصی و فوق برنامه تاکید کرد: از گذشته کلاس‌های خصوصی برگزار و همچنان ادامه دارد. بسیاری از معلمان به دانش آموزان برنامه‌های فوق العاده در ایام تعطیلات برگزار می‌کنند.

 مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت در وزارت آموزش و پرورش گفت: هیچ اجبار و اکراهی در این باره وجود ندارد. این مقوله ربطی به همکاران ما ندارد.

کفراشی تاکید کرد: همکاران ما با محدودیت‌ها در امر آموزش تلاش کرده‌اند. اگر خانواده‌ای خواستار برگزاری کلاس‌های خصوصی به شکل آنلاین یا آفلاین هستند جزو اختیارات خانواده است.

 مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت در وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در مرام معلم نیست که بخواهد دانش آموز را به اجبار به برگزاری کلاس الزام کنند. هر گونه گزارش در این زمینه پیگیری می‌شود.

 او درباره رسیدگی به شکایت‌های خانواده‌ها از روند آموزش گفت: در آموزش و پرورش  به بخش‌هایی رسیدگی می‌شود. افراد می‌توانند با مراجعه حضوری یا تلفنی به بخش ارزیابی و عملکرد طرح موضوع کرده و می‌توانند از طریق شکایت وارد عمل شود. همکاران ما هم موظف به رسیدگی به شکایت‌ها است.

به گفته این مقام مسئول در صورت شکایت رسمی هم کد به افراد داده می‌شود و کمتر از 10 روز موظف به پاسخگویی به شکایت‌ها هستیم.

شکایت ها رسیدگی می‌شود

 مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایت در وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شکایت ما در زمینه‌های مختلف آموزشی، پرورشی، اداری و ... است، تصریح کرد: شکایت‌ها در آموزش و پرورش به اشکال مختلف است. شکایت‌ها بررسی و نتیجه‌گیری شده است. برخی از شکایت‌ها هم امکان پیگیری نداشته است، اما عمدتا شکایت‌ها رسیدگی می‌شود. کمترین شکایت نسبت به سال گذشته و کمترین بازخورد منفی در این زمینه ثبت شده است.

//انتهای پیام: 4

نظر شما