رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مطرح کرد:

ارائه تسهیلات اشتغال زا به سربازان پس از پایان خدمت/ وزارت ورزش و جوانان در نیروهای مسلح اردو بزند/ اختصاص ۲ میلیارد تومان برای تامین تسهیلات سربازان منقضی خدمت

۱۳۹۹/۱۲/۱۰ - ۱۰:۲۴:۳۵
کد خبر: ۱۱۴۴۴۲۸
ارائه تسهیلات اشتغال زا به سربازان پس از پایان خدمت/ وزارت ورزش و جوانان در نیروهای مسلح اردو بزند/ اختصاص ۲ میلیارد تومان برای تامین تسهیلات سربازان منقضی خدمت
سردار سپهر گفت: می‌خواهیم در سال 1400 اشتغال را به برنامه های خود اضافه کنیم یعنی سرباز را پس از انقضای خدمت سربازی رها نکنیم بلکه تسهیلاتی ارائه دهیم تا جوان پس از پایان خدمت بتواند از آن استفاده کند.

به گزارش برنا؛  سردار سرتیپ پاسدار محمدحسین سپهر، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در هفتاد و هفتمین جلسه ستاد سامان دهی امور جوانان گفت: یکی از مهم ترین تکالیفی که برعهده تمدن ها، حاکمیت ها و دولت هاست تقویت جوانان و نقش دادن به آنها در تعالی تمدن کشور است.

او افزود: یکی از بهترین مراکزی که می‌توان تربیت جوانان را تکمیل کرد مدارس و دانشگاه هاست اما واقعیت این است که این مراکز تربیت جامعی را فراهم نمی‌کنند و خلا های زیادی در این زمینه وجود دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: یکی از نهادهایی که می‌تواند به مدارس کمک کند نیروهای مسلح است چون بیش از 80 درصد جوانان به خدمت سربازی می آیند و درصد باقی با معاف می‌شوند یا کفیل خانواده خود اما در هرصورت همین 80 درصد عدد قابل توجهی است.

او ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان باید در نیروهای مسلح اردو بزند و ما نیز ساز و کارهای قوی را فراهم می کنیم تا قادر شویم در زمینه ایجاد تربیت تعالی، فراگیری مهارت های مختلف زندگی و همچینین نقش دادن به جوان و اشتغال زایی برای آنان کار کنیم.

سردار سپهر گفت: نشاط و امید یک ضرورت حیاتی برای جوانان است و ما در نیروهای مسلح تصمیم داریم مهارت های لازم را به جوانان آموزش دهیم برای نمونه در سال 1400 می‌خواهیم اشتغال را هم اضافه کنیم یعنی سرباز را پس از انقضای خدمت سربازی رها نکنیم بلکه تسهیلاتی ارائه دهیم تا جوان پس از پایان خدمت بتواند از آن استفاده کند.

او تاکید کرد: 2 هزار میلیارد تومان از مجلس شورای اسلامی برای تسهیلات سرباز منقضی خدمت گرفتیم تا این حمایت ها را انجام دهیم و سربازمان را که دوسال تمام در اختیار ماست رها نکنیم.

ریس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: پیشنهاد من این است چند نهاد مانند وزارت رفاه، جهاد دانشگاهی، وزارت ورزش و باقی دستگاه هایی که فعالیت آنان مرتبط با جوانان است گرد هم بیاییم و  برای برنامه هفتم کشور برنامه ریزی کنیم  تا جوانان به خدمت سربازی به عنوان منزلت نگاه کنند و دوسالی که شبانه روز در خدمت ما هستند در معرض تربیت و تعالی قرار گیرند.

//انتهای پیام:5

نظر شما