معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان خبر داد؛

فعالان سمن‌ها می‌توانند ۶ ماه پایان خدمت سربازی خود را امریه بگیرند/ ایجاد اشتغال برای ۱۲۰۰ نفر در سال گذشته/ پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج تا پایان سال

۱۳۹۹/۱۲/۱۰ - ۱۱:۵۱:۴۹
کد خبر: ۱۱۴۴۴۹۴
فعالان سمن‌ها می‌توانند ۶ ماه پایان خدمت سربازی خود را امریه بگیرند/ ایجاد اشتغال برای ۱۲۰۰ نفر در سال گذشته/ پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج تا پایان سال
محمد مهدی تندگویان گفت: پس از 25 سال که هر سال با کاهش ازدواج مواجه بودیم، امسال با رشد 5 درصدی روبه رو بودیم و طبق محاسبات، دولت امسال تا پایان سال 50 هزارمیلیارد تومان وام ازدواج پرداخت کرده است.

به گزارش برنا؛ محمد مهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در هفتاد و هفتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گفت: تاکنون همکاری های بسیار خوبی با سازمان تبلیغات اسلامی داشتیم و در امور مختلف هم در زمینه ورزش و هم جوانان از ظرفیت های هر دو طرف استفاده شده است.

او افزود: به منظور کتابت همکاری های دو طرف، تفاهم نامه ای را تبیین کردیم که امروز امضا می‌شود تا بتوانیم از ظرفیت مساجد برای دوره های توانمندسازی جوانان استفاده کنیم و در کنار آموزشی که جوانان می بینند ما هم در بستر سیاست گذاری های کلان کشور کمک کنیم.

تندگویان تصریح کرد: تولید محتوای مشترک جهت بهره گیری از ظرفیت های هر دو طرف از برنامه های ماست تا انشاالله سازمان تبلیغات در موضوعات ورزشی نیز از جمله مباحث ترویجی برای ورزشکاران، آموزش های فرهنگی به آنان فعالیت کند تا هم به غنای ورزش و هم به اخلاق ورزشی کمک شود.

معاون امور جوانان ادامه داد: در هر جلسه ستاد موظف هستیم دو جوان را معرفی کنیم تا گزارش مجمع جوانان استان خود را ارائه دهند. امروز استان کردستان و کرمان را انتخاب کردیم تا اقدامات خود در زمینه آسیب های اجتماعی، اشتغال زایی، آموزش و... ارائه دهند که بنده به شخصه دیدم فعالیت های بسیار خوبی انجام دادند اما متاسفانه به دلیل ایجاد مشکلاتی نتوانستیم میزبان استان کرمان باشیم.

او ادامه داد: یکی از اقدامات خوبی که دز دو سه سال اخیر انجام شد، همکاری مشترک وزارت ورزش و جوانان با جهاد دانشگاهی در سرفصل های ورزش و جوانان بود. عمده اتفاق خوبی که باعث افتخار ما و جهاد دانشگاهی است، مهارت آموزی سربازان محسوب می‌شود که برای عملیاتی شدن آن تفاهم نامه ای بین ما و ستاد نیروهای مسلح منعقد شد توانستیم اقدام خود را عملیاتی کنیم و خداروشکر دستاوردهای خوبی داشته ایم.

تندگویان تصریح کرد: تقریبا همه موضوعات در مورد مهارت آموزی سربازان شفاف است و الان سرآمد و کارآمد حضور داریم و جزء دستگاه های برتری هستیم که در بحث آموزش سربازان ورود پیدا کردیم و توفیق حاصل شد مورد توجه مقام معظم رهبری واقع شویم.

او افزود: مقام معظم رهبری برای سمن های جوانان مجوز امریه سربازی را اعطا کردند و اجازه دادند طبق شرایط مشخص، نیروهای فعال در سمن ها، 6 ماه پایان خدمت خود را امریه بگذرانند.

تندگویان تاکید کرد: تمام این گواهی ها که پایان دوره اعطا می‌شود قابلیت ترجمه دارد و با سه امضا تقدیم سربازان می‌شود.

معاون امور جوانان خاطرنشان کرد: به موضوع اشتغال زایی ورود پیدا کردیم و 5 مرکز منش را در کشور ایجاد کردیم و امسال تعداد آنها به 10 مرکز رسیده و سال آینده تمام استانها دارای مراکز منش می شوند تا در بخش اشتغالزایی فعالیت کنند.

او افزود: در سال گذشته 1200 نفر در مراکز منش ما به عنوان شاغل خارج شدند.

تندگویان خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده مهارت یکی از مهم ترین خلاهای موجود بین جوانان است به همین دلیل چندین بار اعلام کردیم آموزش و پرورش باید برنامه ریزی کند تا 40 درصد از حضور دانش آموزان به آموزش های مهارتی پرداخته شود خوشبختانه این موضوع شروع شده و تحولاتی در آموزش و پرورش شکل گرفته است اما امیدوارم افزایش پیدا کند تا شاهد تحولی در خروجی آموزش و پرورش و دانشگاه ها باشیم.

معاون امور جوانان بیان کرد: شورای عالی جوانان را فردا برگزار می‌کنیم تا جوانان برای امور خود تصمیم گیری کنند و اینگونه نباشد مدیران در اتاق خود نشسته و برای آنان تصمیم گیری کنند.

او افزود: رتبه بندی سمن ها از دیگر اقدامات ماست که در جهت توجیه دلایل استفاده از یک تشکل می‌توان استفاده کرد و هفته آینده به مناسبت مبعث برترین های رتبه بندی را جوایزی اهدا خواهیم کرد و از سمن های فعال تشکر خواهیم کرد.

تندگویان عنوان کرد: قانون تشکل ها با نظارت وزارت کشور تدوین شده و در مجلس هم پیگیری لازم انجام شده است اگر این لایحه یا طرح تبدیل به قانون شود بسیاری از مشکلات از جمله تداخل و موازی کاری هابرطرف می‌شود.

او ادامه دا: از آنجایی که ممکن است عمر لایحه به دولت قد ندهد  نمایندگان مجلس طرحی را آماده کردند و درخواست ما این است تمام نهادهایی که کار تشکیلاتی می‌کنند این طرح را ملاحظه کنند.

معاون امور جوانان گفت: با کمیته امداد کار مشترک داشتیم چرا که خدمت در حوزه آسیب های اجتماعی یکی از رسالت های هر دوی ماست. برای مثال در استان البرز تشکلی را داریم که مدیریت آن با یکی از بانوانی است که اتفاقا درگیر سرطان هستند اما با این وجود الان یکی از کارگاه های تولید چرم ایشان برای 4 هزار نفر اشتغال زایی کرده است و در  5 استان این اقدامات را انجام داده است.

تندگویان گفت: تبادل تجربیات، استفاده از ظرفیت کمک به مددجویان، در اختیار قرار دادن ظرفیت مشاورین به مددجویان کمیته امداد ، ایجاد نوجوانان مددجو، توانمندسازی و آموزش برای خیرین و کارهای داوطلبانه از جمله برنامه های ماست که پیرو این تفاهم نامه ایجاد می‌شود.

معاون امور جوانان عنوان کرد: پس از 25 سال که هر سال با کاهش ازدواج مواجه بودیم، امسال با رشد 5 درصدی روبه رو بودیم و طبق محاسبات، دولت امسال تا پایان سال 50 هزارمیلیارد تومان وام ازدواج  پرداخت کرده است.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز