وزیر ورزش و جوانان:

حذف هزینه‌های کمرشکن ازدواج‌ها را افزایش داد/ کاهش طلاق و حمایت از فرزندآوری در دستور کار قرار گیرد/ فعالان سمن‌ها مدیران آینده کشور هستند

۱۳۹۹/۱۲/۱۰ - ۱۲:۱۱:۱۳
کد خبر: ۱۱۴۴۵۱۱
حذف هزینه‌های کمرشکن ازدواج‌ها را افزایش داد/ کاهش طلاق و حمایت از فرزندآوری در دستور کار قرار گیرد/ فعالان سمن‌ها مدیران آینده کشور هستند
مسعود سلطانی فر گفت: یکی از وظایف ما این است تا بتوانیم در یک فرایند سالم فرزندآوری را گسترش دهیم و از خانواده ها حمایت و پشتیبانی کنیم تا جلوی روند پیری جمعیت گرفته شود و بتوانیم نسل جوان شاداب و پویا که موتور محرک کشور است را تربیت کنیم.

به گزارش برنا؛ مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در هفتاد و هفتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گفت: ایام بسیار مبارک رجب را تبریک می‌گویم و امیدوارم از فضایل این ماه نهایت استفاده را ببریم همچنین از زحمات سازمان تبلیغات و ریاست محترم آن تشکر میکنم که امروز برای انعقاد تفاهم نامه فی مابین وزارت ورزش وجوانان و این سازمان حضور دارند.

او افزود: مباحثی که در جلسه مطرح شد نکات خوبی را دربر داشت اما تاکید بنده بر این است محورهای اصلی در دستور کار ستاد ساماندهی امور جوانان و شورای عالی جوانان قرار گیرد و آن مسائل تسهیل کننده در تشکیل خانواده و ازدواج باشد.

سلطانی فر تصریح کرد: باید جهت اشتغال زایی جوانان با استفاده از ظرفیت دستگاه های مختلف کار کرد و فرزندآوری که در سال‌های اخیر از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده است در اولویت قرار  گیرد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: یکی از وظایف ما این است تا بتوانیم در یک فرایند سالم فرزندآوری را گسترش دهیم و از خانواده ها حمایت و پشتیبانی کنیم  تا جلوی روند پیری جمعیت گرفته شود و بتوانیم نسل جوان شاداب و پویا که موتور محرک کشور است را تربیت کنیم.

او ادامه داد:  تلاش برای کاهش طلاق باید در دستور کار قرار گیرد هرچند  خوشبختانه طبق آمار در 6 ماه اول سال میزان ازدواج ها علی رغم محدودیت های کرونایی 5 درصد افزایش پیدا کرده است و بعد از سال ها که هر سال با آمار کاهشی مواجه بودیم امسال شاهد این رشد هستیم و قطعا آمار جدید هم مبین این موضوع خواهد بود.

وزیر ورزش وجوانان خاطرنشان کرد: برخلاف آنچه خیلی ها فکر می‌کردند شیوع کرونا و برگزار نشدن مراسم مانع تشکیل ازدواج می‌شود اما همین حذف مراسم های سنگین و کمرشکن کمک خوبی به رشد آمار ازدواج کرد.

او افزود: دستگاه های مختلف سعی کردند در راستای سیاست های کلی دولت و نظام کار کنند اما یک موضوع یعنی گسست نسلی، اختلاف نسل ها و اختلاف نگرش باید مورد توجه قرار گیرد چرا که یک واقعیت است و در هر جامعه ای رخ می‌دهد. به هرحال دو نسل مانند هم فکر نمی‌کنند، آرمان ها و برداشت هایشان متفاوت است و متناسب با مقتضیات و شرایطی  که در آن زندگی می‌کنند، فکر می‌کنند. به همین دلیل اصلا نباید انتظار داشت چین اختلافی در ایران رخ ندهد بنابراین وظیفه ما این است که در کنار فراهم کردن تحصیل، اشتغال، ازدواج و جلوگیری از طلاق بتوانیم بر اصول و مبنا و چارچوب های کلی وحدت نظر به وجود بیاوریم.

سلطانی فر گفت: ما با مفاهیمی چون منافع ملی، حاکمیت ملی، تمامیت ارضی، مصالح مردم و... رو به رو هستیم که به نظر من هیچ نسلی بر سر این موضوع اختلاف ندارد که هرکسی در هر شرایطی که زندگی می‌کند باید پایبند به این مفاهیم باشد و به آنها اعتقاد داشته باشد و برای حفظ منافع ملی و تمامیت ارضی کشور خود تلاش کند حال فرقی نمی‌کند جوان دهه 60 یا جوان دهه 80 باشد.

وزیر ورزش وجوانان ادامه داد: اگر بتوانیم بر این مفاهیم و چارچوب ها کار کنیم و ارزش ها را به خوبی انتقال دهیم باور من بر این است که نسل جدید ما می‌تواند حافظان خوبی برای ارزش های انقلاب باشد.

او تصریح کرد: توجه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم بر جوانان است و از آنها به عنوان محور توسعه کشور نام می‌برند بنابراین باید بیش از هرچیز بر حوزه جوانان کار کنیم و با استفاده از ابزارهایی که به آنها خدمت رسانی کنیم.

سلطانی فر گفت: با وجود همه مشکلات موجود باید مردم سالاری دینی را پیاده کنیم هرچند که این افتخار جمهوری اسلامی است توانست در حکومت دینی فعالیت فعالان سیاسی را فراهم کند و رسانه ها بتوانند آزادانه کار کنند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ما بیش از 24 هزار سمن جوانان در کشور داریم که شامل سمن های وزارت ورزش و جوانان، وزارت ارشاد و.... می‌شود، تمام این سمن ها منتقل کننده انتقادات و خواسته های مردم به دستگاه های دولتی هستند و نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

سلطانی فر عنوان کرد: بنده معتقدم جمهوری اسلامی با همین عمر 40 ساله دستاورد بسیار خوبی نسبت به سایر کشورها داشته و توانسته پایه های مردم سالاری را شکل دهد و  ما همچنان شاهد تلاش مسوولین برای حضور مردم در مدیریت کشور هستیم و باید تاکید کنم چنین امری یعنی حضور مردم در جامعه نتیجه ای جز  امنیت ملی ما را به دنبال نخواهد داشت.

سلطانی فر عنوان کرد: توانمندسازی سازمان های مردم نهاد را در دستور کار خود قرار دادیم و تلاش می‌کنیم از این بستر بسیار خوب استفاده کنیم تا جهت تحکیم پایه های مردم سالاری دینی کمک کنیم هرچند که باید حتما تلاشمان را بیشتر کنیم تا حضور مردم و جوانان را گسترش دهیم.

وزیر ورزش وجوانان تاکید کرد: ما در سازمان های مردم نهاد تربیت مدیران آینده کشور را  دنبال می‌کنیم و باور داریم مدیران آینده نظام اجرایی، قضایی و قانونگذاری ما همین جوانانی هستند که در این سمن ها فعالیت می‌کنند.

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز