رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر:

۱۲۲ هزار تیم بر اماکن و مراکز صنعتی نظارت کردند

۱۳۹۹/۱۲/۱۰ - ۱۴:۵۲:۳۲
کد خبر: ۱۱۴۴۶۵۴
۱۲۲ هزار تیم بر اماکن و مراکز صنعتی نظارت کردند
محمد گلفشان گفت: 200 هزار عضو جوان در قالب 122 هزار تیم از در ایام کرونا از مراکز صنعتی و اماکن بازدید و نظارت کردند.

به گزارش برنا؛ محمد گلفشان، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در جریان نشست خبری جشنواره ملی رفیق خوشبخت ما گفت: هلال احمر قدیمی ترین مجموعه ای است که در حوزه جوانان در کشور فعال است. امروز جمعیت هلال احمر همچون گذشته یکی از ارکان مقابله با بیماری کرونا در ماه های اخیر بوده است.

او افزود: فعالیت های بشردوستانه و فرهنگی هلال احمر که در سازمان جوانان شکل می گیرد، نقش موثری در فعالیت های هلال احمر دارد. در همین راستا جشنواره رفیق خوشبخت ما در سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی شکل گرفت.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در کنار این جشنواره طرح چلچراغ راه اندازی شد که در آن فعالیت های مختلفی انجام شد. بالغ بر 43 هزار اثر در این طرح به دبیرخانه ارسال شده است که یک رقم قابل توجه است.

گلفشان ادامه داد: بیش از 61 هزار نفر نیز در طرح چلچراغ نفر شرکت کرده است. این افراد در مدت 40 روز 40 کار خیر انجام داده و یا به نیازمندان کمک کرده اند. یکی از این کارهای خیر آزادکردن زندانیان جرائم غیرعمد بوده است. 

او افزود: اختتامیه این طرح نیز روز دوازدهم اسفندماه برگزار می شود و مسئولین کشوری و لشکری نیز در این طرح حاضر خواهند شد. آثار برگزیده نیز در این مراسم به نمایش درخواهد آمد. این مراسم به صورت مستقیم در استان ها نیز پخش خواهد شد و به صورتی برگزار خواهد شد که منجر به شیوع کرونا نشود و با حداقل حضور اعضا برگزار می شود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و مازندران بیشتری آثار را به این جشنواره ارسال کرده اند. این جشنواره نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه در پی داشت اما برگزار کنندگان این مراسم را با 50 میلیون تومان برگزار خواهند کرد و هزینه ها از هلال احمر دریافت نشد.

گلفشان خاطرنشان کرد: همچنین ما تفاهم نامه ای با وزارت بهداشت تحت عنوان ناظران سلامت امضا کرده ایم که طی آن 200 هزار نیرو در قالب 122 هزار تیم برای نظارت بر اماکن و مراکز صنعتی به کارگیری شده اند. تا این لحظه یک میلیون و 218 هزار مکان مورد بازدید قرار گرفته است و از این مراکز چک لیست هایی تهیه شد و در راستای تصمیم گیری به وزارت بهداشت تحویل داده شد. در این طرح 7 میلیون نفر از نظارت های ما بهره مند شدند و خدمات به این تعداد شهروند ارائه شده است. همچنین بسیج 191 هزار تیم مراقبتی تشکیل داد که هلال احمر در این مورد نیز مشارکت کرد. لازم به ذکر است که در 138 هزار تیم حمایتی که وزارت بهداشت متولی آن ها در طرح شهید سلیمانی بوده است، نیز همکاری کرده ایم.

//انتهای پیام:5

نظر شما