مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناهای تاریخی:

عملیات عمرانی در جویجی تخلف است/ هیچ گونه فعالیت معدنی در محوطه انجام نمی شود

۱۳۹۹/۱۲/۱۵ - ۰۵:۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۱۴۵۲۹۶
عملیات عمرانی در جویجی تخلف است/ هیچ گونه فعالیت معدنی در محوطه انجام نمی شود
سیدهادی احمدی روئینی با اشاره به دستور قضایی مبنی بر عدم فعالیت معدن در حوالی جویجی گفت: هرگونه اقدام عمرانی از جمله خاک برداری و خاک ریزی و نظیر آن در منطقه ممنوع است. هرگونه اقدام این چنینی اگر رخ دهد با جدیت پیگیری و باز هم برخورد خواهد شد.

به گزارش برنا؛ کشف گنجینه زیر خاکی در سال 86 سر و صدای بسیاری به پا کرد. عملیات لوله‌کشی سازمان آب و فاضلاب خوزستان در تاریخ 9 اردیبهشت 86 منجر به کشف گنجینه ای متعلق به 600 تا 700 پیش از میلاد در تپه باستانی جوبجی در روستایی به همین نام از توابع رامهرمز خوزستان شد. این تپه هنگام حفار‌یهای پیمانکار سازمان آب و برق آسیب جدی دید اما این روزها اظهارنظری که در پرونده جویجی صورت گرفته که سر و صدای زیادی به پا کرده آن هم فعالیت یک معدن در حوالی محوطه باستانی!!

سیدهادی احمدی روئینی، مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: دستور قضایی مبنی بر عدم فعالیت معدن صادر شده است و آن چه که تا امروز مشاهده شده است نیز همین امر بوده است.

او افزود: عبور از محوطه احتمالا ممکن است رخ داده باشد و فیلم های منتشر شده نیز احتمال دارد در این خصوص باشد اما هیچ گونه فعالیت معدنی در آن محوطه انجام نمی شود.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: هرگونه اقدام عمرانی از جمله خاک برداری و خاک ریزی و نظیر آن در منطقه ممنوع است. هرگونه اقدام این چنینی اگر رخ دهد با جدیت پیگیری و باز هم برخورد خواهد شد.

//انتهای پیام: 2

نظر شما