رئیس سازمان نظام روانشناسی:

سلطانی فر اهتمام خوبی به موضوعات جوانان دارد/ تیم‌های ورزشی تحت پوشش مشاوران قرار گیرند/مشاوره پیش از ازدواج باید اجباری شود/ اقدامات وزارت ورزش و جوانان در توسعه کمی و کیفی مراکز مشاوره ستودنی است

۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - ۱۴:۴۲:۲۶
کد خبر: ۱۱۴۵۳۱۹
سلطانی فر اهتمام خوبی به موضوعات جوانان دارد/ تیم‌های ورزشی تحت پوشش مشاوران قرار گیرند/مشاوره پیش از ازدواج باید اجباری شود/ اقدامات وزارت ورزش و جوانان در توسعه کمی و کیفی مراکز مشاوره ستودنی است
محمد حاتمی گفت:پیشنهاد بنده این است که در وزارت خانه روانشناس ورزشی ایجاد شود تا همکاران بنده تمام تیم های ورزشی را تحت پوشش خود قرار دهند و در کاهش استرس به آنها کمک کنند.

به گزارش برنا؛ محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی در نشست صمیمانه مدیران مراکز تخصصی ازدواج و خانواده با وزیر ورزش وجوانان گفت: 30 هزار مشاوره ازدواج در سطح کشور داریم و سایر مراکز نیز آموزش های ازدواج و خانواده را در دستور کار خود قرار دادند.دکتر سلطانی فر اهتمام خوبی به موضوعات جوانان به ویژه موضوع ازدواج و مراکز مشاوره دارند.

او افزود: سن جوانی در کشور افزایش پیدا کرده است و از 18 به 35 سال رسیده است و از آنجایی که جوانی دوره تغییر، ازدواج، اشتغال و... است اضطراب فراوانی برای افراد ایجاد می‌کند بنابراین در این خصوص نیازمند توسعه خدمات روانشناسی هستیم.

حاتمی تصریح کرد: برای فعالیت های ورزش قهرمانی و ورزش همگانی نیاز به ارائه خدمات روانشناسی داریم و حتی این جوانان بیشتر از باقی افراد نیاز به مشاوره دارند بنابرین باید در بخش ورزشی این فرهنگ را توسعه دهیم و  پیشنهاد بنده این است که در وزارت خانه روانشناس ورزشی ایجاد شود تا همکاران بنده تمام تیم های ورزشی را تحت پوشش خود قرار دهند و در کاهش استرس به آنها کمک کنند.

رئیس سازمان نظام روانشاسی با بیان این که اقدامات وزارت ورزش و جوانان در توسعه کمی و کیفی مراکز مشاوره ستودنی است عنوان کرد: مهم ترین وجه اشتراک ما و معاونت جوانان این است که هر دو خواستار خدمت به جوانان هستیم و با شناختی که از مهندس تندگویان دارم میدانم ایشان تمام تلاش خود را می‌کنند تا جوانان پیشرفت و خلاقیت هایشان شکوفا شود.

حاتمی ادامه داد: برنامه هفتم توسعه در پیش است و سلامت روان جوانان مساله بسیار مهمی است که باید در این برنامه مدنظر قرار گیرد چرا که در دوره پساکرونا سلامت روان مهم ترین و اولویت اول کشور محسوب می‌شود و ما شاهد اختلالات روانی فراوانی خواهیم بود به همین دلیل توصیه ما این است که  با همکاری سازمان نظام روانشناسی و وزارتخانه کارگروه هایی با رویکرد سلامت روان شکل بگیرد تا بتوانیم در برنامه هفتم تاثیرگذار باشیم و از اختلالات روانی پیشگیری کنیم.

او ادامه داد: یکی از مطالبات ما این است که مشاوره ازدواج باید اجباری شود و درخواست داریم مجلس توجه ویژه به این موضوع داشته باشد چون  تحقیقاتی که انجام دادیم نشان می‌دهد هر جا مشاوره قبل از ازدواج بوده ازدواج ها پایدارتر بوده است.

حاتمی تاکید کرد: بیمه های تکمیلی و پایه از دیگر مطالبات ماست که هیچوقت اجرایی نشده و باعث شده خدمات روانشناسی تبدیل به کالای لوکس شوند و فقط کسانی که تمکن مالی دارند بتوانند از آن استفاده کنند و این برای افرادی که درآمد بالایی ندارند و نمی‌توانند از خدمات مشاوره استفاده کنند، آسیب محسوب می‌شود.

او ادامه داد: ایجاد دفاتر مشاوره ازدواج وخانواده در مناطق محروم از اولویت های ماست که پیگیر آن هستیم تا عملیاتی شود.

حاتمی گفت: 7 هزار روانشناس داریم که باید تحت آموزش ویژه خانواده اسلامی ایرانی قرار دهیم.

حاتمی عنوان کرد: یکسال است که تعرفه های روانشناسی تصویب شده و بنده بارها در کمیسیون اجتماعی و اقتصادی حضور داشتم اما هنوز تعرفه ها ابلاغ نشده و همین باعث سوءاستفاده برخی افراد شده و گاها دیدیم روانشناس هایی 1 میلیون، 800 هزارتومان و... دریافت می‌کنند که مقصر اول هم هیات دولت است که تعرفه روانشناسی را اعلام نمی کند و درخواست بنده از وزیر ورزش این است در هیات دولت این موضوع را مطرح کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز