اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - ۱۹:۰۰:۴۶
کد خبر: ۱۱۴۵۳۲۴
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است.

زلزله قوی کرمان را لرزاند

زمین لرزه دقایقی قبل بخش هایی از استان کرمان را لرزاند.

روایت برنا از زنانی که در راه‌های صعب العبور کولبری می‌کنند؛

له شدن شانه‌های ظریف زنانه زیر بار سهمگین زمانه

کولبری زنان یکی از واقعیت‌های تلخ زندگی بخشی از زنان این سرزمین است. در مرز‌های استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی دختران و زنانی در پوشش لباس مردانه گاهی در کنار مردانشان و گاهی به‌جای آن‌ها کولبری می‌کنند تا چراغ زندگی‌شان روشن بماند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو:

همه آنچه که باید درباره واریانت جهش یافته برزیلی بدانید

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: کرونا ویروس مانند همه ویروس های RNA دار ریسک جهش مکرر دارد و واریانت انگلیسی اولین جهش اساسی یا آخرین آن نخواهد بود و در هر جمعیتی احتمال بروز و شیوع واریانت های جدید با رفتار متفاوت قابل پیش بینی است.

کشف بیش از ۱۴ تن موادمخدر در کشور

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از ۱۴ تن موادمخدر در کشور از ۲۵ بهمن تا اسفند ماه خبر داد و گفت: ۴۶ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۵۳ درصد انتظامی بوده است.

سازمان تامین اجتماعی:

هیچ دفترچه و یا کارت جدیدی جایگزین دفترچه‌های درمانی فعلی نمی‌شود

صدور دفاتر درمانی سازمان تأمین اجتماعی در شعب و کارگزاری‌های این سازمان از اول اسفند متوقف شده است و هیچ دفترچه و یا کارت جدیدی جایگزین دفترچه‌های درمانی فعلی نمی‌شود.

پزشک تغذیه و محقق عالی پژوهشکده غدد مطرح کرد:

مصرف شیرینی جات و فست فود زمینه ساز مشکلات متعدد در روزهای آلودگی هوا/ آلودگی هوا تاثیرات ریوی مخرب کرونا را دو چندان می‌کند

پانته آ ناظری با اشاره به لزوم مصرف شیر برای کاهش جذب آلاینده‌های محیطی گفت: سیستم ایمنی بدن باید برای مقابله با ویروس کرونا و آلودگی هوا قوی شود، چون آلودگی هوا تاثیرات ریوی مخرب کرونا را دو چندان می‌کند.

ممنوعیت سفر نوروزی با خودروهای شخصی چگونه است؟

معاون کل وزارت بهداشت، در ارتباط با ممنوعیت سفرهای نوروزی با خودروهای شخصی، توضیحاتی ارائه داد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران:

پایانه شرق به خانه کبوترها تبدیل شده است/ هنوز منتظر پاسخ شهرداری درمورد عدم بهره برداری پایانه شرق هستیم

زهرا نژاد بهرام گفت: تاکنون چندین تذکر داده ایم تا شهرداری درمورد علت عدم بهره برداری پایانه شرق توضیح دهد اما هنوز که هنوز است منتظر پاسخ هستیم و هیچ پاسخی به ما داده نشده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای مطرح کرد:

راه اندازی دفتر مالکیت معنوی برای ثبت ایده‌ها/ ابداعات دانشجویان در مرحله بهره‌برداری صنعتی/ کارآفرینان و نخبگان مورد حمایت قرار می‌گیرد

محسن جهانشاهی با اشاره به دانشجویان برای ثبت ابداعات باید به مراکز رشد و نوآوری مراجعه کنند، گفت: ایده محوری در مرکز رشد ثبت شده و دفتر مالکیت معنوی به این دلیل در دانشگاه به ثبت رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

فوت ۱۰۸ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته در کشور

سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۵۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران مطرح کرد:

لزوم افزایش تعداد مراکز مشاوره ازدواج در محله های آسیب پذیر تهران/ 134 مرکز تخصصی ازدواج در تهران وجود دارد/ مشاوره باید پیش از ازدواج باشد نه قبل از طلاق

نصرالله پریچهره گفت: باید در استان تهران به ویژه مناطقی که آسیب پذیر هستند و معضلات اجتماعی در آنها وجود دارد، تعداد مراکز افزایش پیدا کند تا کمک حال جوانان باشد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی:

قیمت‌ بلیط در ایام نوروز افزایش پیدا نمی کند/ انجام تست پی سی آر از مسافران خوزستان الزامی می‌شود/ در صورت لغو پرواز ها هزینه بلیط با کسر میزانی از مبلغ برگشت داده می‌شود

مقصود اسعدی سامانی گفت: ستاد کرونا محدودیت به سفر به استان خوزستان را اعلام کرده است. شرکت‌های هواپیمایی ملزم هستند تا پروازهایشان را به استان خوزستان کاهش داده و تست پی سی آر را از مسافران مطالبه کنند.

رئیس پلیس پایتخت:

حضور 12 هزار معتاد متجاهر در مراکز بازپروری تهران/ درمان معتادین وظیفه پلیس نیست

سردار حسین رحیمی گفت: پلیس در خصوص جمع آوری معتادین متجاهر از سطح پایتخت خسته نمی شود و با قدرت جمع آوری را ادامه می دهیم. امروز 12 هزار معتاد متجاهر در مراکز ماده 15 و 16 در حال بازپروری هستند.

هوای تهران آلوده برای گروه های حساس جامعه

شاخص کیفیت هوای تهران در حال حاضر بر روی عدد ۱۲۲ قرار گرفته و هوای تهران برای گروه های حساس جامعه آلوده است.

پست وزیر آموزش و پرورش در پی فوت علی اکرمی

وزیر آموزش و پرورش در پست توئیتری خود نوشت:علی اکرمی‬⁩ هم رفت و داغی دیگر بر دل نهاد. زیستی کوتاه ولی تاثیرگذار و راهگشا داشت.

حریق در خیابان دماوند

یک حادثه حریق کارخانه امروز 11 اسفند در ساعت07:56 به وقوع پیوست.

شروع برف و یخبندان در ۴ استان کشور

سازمان هواشناسی، برای ۴ استان کشور، بارش و یخبندان پیش بینی کرد.

نظر شما