مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان:

برگزاری دوره‌های دانش افزایی برای اولین بار در کشور/ تمام دفاتر تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده شناسنامه دار شدند

۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - ۱۴:۵۹:۳۴
کد خبر: ۱۱۴۵۳۳۱
برگزاری دوره‌های دانش افزایی برای اولین بار در کشور/ تمام دفاتر تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده شناسنامه دار شدند
اعظم کریمی گفت: تهیه و تدوین بانک اطلاعات مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده از دیگر اقدامات ما بود که باعث شد مراکزی که هیچ اطلاعاتی از آنها در دست نبود شناسنامه دار شوند.

به گزارش برنا‌؛ اعظم کریمی، مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در نشست صمیمانه مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده با وزیر ورزش و جوانان گفت: در سالی که گذشت دوره های حضوری و آنلاین  برای دانش افزایی مدیران مراکز مشاوره برگزار کردیم و درصورتی که تمایل برای تداوم وجود داشته باشد سعی می‌کنیم این دوره ها را تداوم ببخشیم.

او افزود: ما توانستیم بندی را با تصویب مجلس شورای اسلامی بگنجانیم تحت عنوان حمایت و توانمندسازی جوانان با ایجاد مراکز مشاوره و خانواده در راستای سیاست های جمعیت که باعث شد به مراکز هویت ببخشیم.

کریمی تصریح کرد: متاسفانه پیش از این یک بند قانونی هم وجود نداشت از همین رو دستگاه های فراوانی مدعی این شدند باید درخواست مجوز کنند بدون اینکه شرح وظایفی درخصوص خانواده و ازدواج داشته باشند بنابراین این را به فال نیک می گیریم و اقدام بسیار خوب تلقی می‌کنیم.

او گفت: تهیه و تدوین بانک اطلاعات مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده از دیگر اقدامات ما بود که باعث شد مراکزی که هیچ اطلاعاتی از آنها در دست نبود شناسنامه دار شوند و همین بانک اطلاعات باعث شد نام مدیران و نام مراکز تخصصی را تهیه کنیم و بر روی سایت قرار دهیم تا جوانان بتوانند به مراکز معتبر مراجعه کنند.

کریمی بیان کرد: مراکز ما در روزهای شیوع کرونا خوش درخشیدند و 5 هزار همکار در مراکز به صورت تلفنی، حضوری و  مجازی به مردم خدمت‌رسانی کردند  و از آغازین روزهای شیوع ویروس در صف اول قرار گرفتند و خدمات خوبی را ارائه دادند.

او افزود: برای اولین بار دوره های دانش افزایی برگزار شد و دو دوره ملی در سال 98 در شیراز و همینطور گیلان برگزار کردیم که برگرفته از نیازهای همین اساتید بود و انشاالله در صورت تمایل این جلسات را ادامه خواهیم داد هرچند کرونا امکان برگزاری جلسات حضوری را از بین برده است.

کریمی عنوان کرد: در ایام کرونا که امکان برگزاری حضوری دوره ها نبود 4 دوره را مجازی برگزار کردیم و مدیران سراسر کشور در این دوره ها حضور پیدا کردند و خروجی این دوره ها و ماحصل آنها چراغ راه بسیار خوبی برای برنامه ریزی برای جوانان است که در اختیار نمایندگان مجلس قرار خواهیم داد.

او گفت: امروز نیز در یک پژوهش جدید درمورد اثرگذاری مراکز مشاوره در انتخابات آگاهانه فرم هایی را در اختیار مدیران قرار دادیم تا به نقش آنها برسیم.

//انتهای پیام:5

نظر شما