وزیر ورزش و جوانان:

تعداد مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده را از ۲۰ به ۳۸۰ مرکز رساندیم/ آمادگی ارسال پیشنهادات مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج را به مجلس داریم/ جلوگیری از سست شدن بنیاد خانواده در دستور کار قرار گیرد

۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - ۱۶:۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۱۴۵۳۶۷
تعداد مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده را از ۲۰ به ۳۸۰ مرکز رساندیم/ آمادگی ارسال پیشنهادات مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج را به مجلس داریم/ جلوگیری از سست شدن بنیاد خانواده در دستور کار قرار گیرد
مسعود سلطانی فر با اشاره به افزایش مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و ضمن تاکید بر حفظ بنیان خانواده ها گفت: مجلس شورای اسلامی هفته دیگر وارد بررسی تبصره هزینه ها می‌شود بنابراین هنوز وقت است تا پیشنهادات مدیران مراکز مشاوره را دریافت و در قالب لایحه به مجلس ارائه دهیم.

به گزارش برنا‌؛ مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش وجوانان در نشست صمیمانه با مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده گفت: ایام مبارک ماه رجب را خدمت همه مؤمنین و مسلمین تبریک و تهنیت عرض میکنم و امیدوارم از فضایل این ماه عزیز بهره لازم را ببریم.

او افزود:  یادم است یک روزی با آقای تندگویان صحبت میکردیم گفتم درخاطرم هست حدود 40 سال قبل آن قدر طلاق در جامعه زیاد نبود و اگر اتفاق و کدورتی بین زوج رخ می‌داد همه فامیل میانجی گری می کردند، مشاوره می‌دادند و کمک می‌کردند تا بنیان خانواده فرونپاشد اما اکنون اینگونه نیست و وقتی به دور و اطراف خود نگاه می‌کنیم طلاق بین زوجین را مشاهده می‌کنیم.

سلطانی فر تصریح کرد: آثار طلاق در جامعه قابل مشاهده است و مهم ترین آن تغییر رفتارها و هنجارهای فرهنگی است که در اثر دهکده جهانی و انقلاب رسانه ای و نفوذ اینترنت و دسترسی افراد به اطلاعات و انحرافات فضای مجازی به وجود آمده است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در همه کشورها تفاوت بین نسل ها وجود دارد و این مشکل فقط در جامعه ما نیست و ایده ها، خواسته ها درخواست های جوانان با جوانی ما تفاوت پیدا کرده است که علت آن فضای خانواده هاست چون به هرحال پدر و مادر الگوی فرزندان هستند و حفظ عفت، پاکدامنی و حیا از ضروریات است که باید توسط والدین رعایت شود.

سلطانی فر عنوان کرد: سست شدن بنیان های خانواده چالش اساسی ماست که باید در اولویت قرارگیرد چرا که ممکن است طرفین هیچ مشکل اقتصادی نداشته باشند اما بنیان خانواده شان در آستانه فروپاشی باشد البته حرف من این است چارچوب و اصول و مبانی اسلامی فارغ از مسائل دینی و اعتقادی باید توسط خانواده ها رعایت شود.

او ادامه داد: چرا در چند سال اخیر مفاسد اقتصادی، چک برگشتی، دعوا سر ارث و کلاهبرداری افزایش پیدا کرده است؟ این روزها مسائلی را می‌بینیم که اصلا در گذشته حتی نمی‌شنیدیم بنابراین توصیه من این است تغییر رفتارها، هنجارها در خانواده ها مورد کنکاش و بررسی قرار گیرد.

وزیر ورزش وجوانان خاطرنشان کرد: قوانین و مقررات گسترش مراکز تخصصی مشاوره و خانواده در اولویت های ماست و تا جایی که توانستیم مواردی که باید را پیگیری کردیم اما باورمان این نیست کاری که انجام دادیم کافی‌است به همین دلیل اگر موردی است که مربوط به ما می‌شود و کاری از دست ما برمی‌آید حتما عنوان کنید تا در قالب لایحه به مجلس ارائه دهیم.

سلطانی فر گفت: مجلس شورای اسلامی هفته دیگر وارد بررسی تبصره هزینه ها می‌شود بنابراین هنوز وقت است که پیشنهادات مختلف را مطرح کنید تا ما به مجلس ارائه دهیم.

وزیر ورزش وجوانان در پایان تاکید کرد: افتخار من است در این مدت تعداد دفاتر مشاوره را از 20 دفتر به 380 مرکز برسانیم هرچند کافی نیست اما گام بزرگی بود که برداشته شد .

//انتهای پیام: 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز