وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

اجرای همسان سازی در مرحله اول به جامعه کارگری تقدیم شد/ هدف ارتقای سلامت کارگران است/ کارگران را باید از بلایای اعتیاد مصون نگهداشت

۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - ۱۶:۵۷:۲۲
کد خبر: ۱۱۴۵۴۰۵
اجرای همسان سازی در مرحله اول به جامعه کارگری تقدیم شد/ هدف ارتقای سلامت کارگران است/ کارگران را باید از بلایای اعتیاد مصون نگهداشت
محمد شریعتمداری گفت: اجرای همسان سازی در مرحله اول به جامعه کارگری تقدیم شد و مورد تشویق کارگری کشور قرارگرفت.

به گزارش برنا؛ همایش ملی خانه های بهداشت کارگری برتر و رونمایی از ۶۰ عنوان کتاب در این زمینه با حضور محمدرضا شریعتمداری وزیر تعاون،  کار و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود.

 محمد شریعتمداری در این مراسم گفت: بالاترین استعدادها را خدا در وجود انسان قرار داده است. خداوند در وجود انسان کرامت قرار داده است.  مهمترین اصول دفاع از کرامت انسانی است.

او افزود: باید انسان را گرامی دانست. تمامی افرادی که مشغول کار و تولید هستند را ارج می نهیم.

وزیر تعاون،  کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: کارفرمایان در شرایط کرونایی به شرایط مادی اهمیت داده اند میزان افرادی در کارگاه ها تجمع کرده و امکان رعایت فاصله اجتماعی وجود ندارد اما با آموزش میزان اندکی از افراد در جامعه کارگری به کرونا مبتلا شده اند.

به گفته او محیط کارگری را با روش‌های گوناگون مصون نگه داشته ایم امید است این مسیر به قوت خود با همکاری بخش های متعدد مد نظر قرار گیرد.

شریعتمداری گفت: ماده ۹۶ تا ۱۰۶قانون در زمینه محیط کار مد نظر قرار بگیرد و در قالب آیین نامه اجرا شود. امروز در کنار مدافعان سلامت از مدافعان معیشت جامعه نیز سپاسگزاریم. جامعه ما به دلیل کرونا دچار تنش بود اما تولید به قوت خود باقی است. در اسفند ۹۸،بیشتر یک میلیون و ۸۰۰نفر در ماه های نخست بیمه بیکاری کرونا را دریافت کردند.

او ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی با ۱۶میلیارد بدهی تحویل گرفتیم اما هم اکنون بدهی ما صفر است. یک ریال از منابع کرونا دریافت نکردیم اما تعداد قابل توجهی از افراد جامعه خدمات بهره مند شدند.  

شریعتمداری بیان کرد: اجرای همسان سازی در مرحله اول به جامعه کارگری تقدیم شد و مورد تشویق کارگری کشور قرارگرفت. در بخش تعهدات جاری ۱۶۵میلیارد تومان بدهی در ادوار متعدد قرار گرفته است. اگر تعهدات انجام شود بودجه در سال ۱۴۰۰لحاظ شود مشکلی بر روی زمین نمی ماند. حفظ عزت انسانی کارگران از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته او همدلی و یکپارچگی می تواند نظام‌و‌جامعه کارگری را تحت پوشش قرار داد.

وزیر تعاون،  کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: باید در جامعه کارگری سلامت جسم و نشاط مدنظر قرار گیرد زیرا میزان نشاط در جامعه کارگری بالا نیست. اشتغال ناقص و منابع محدود افراد را به سمت استرس سوق می دهد. این مقوله از ادامه بیماری جلوگیری می کند. باید جامعه کارگری را از بلایای اعتیاد مصون نگه داشت.

در پایان این نشست از کارفرمایان نمونه تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز