رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

یک میلیون و ۸۰۰ نفر در خرداد ۹۹ از بیمه بیکاری برخوردار شدند/ تمامی دفاع نمایندگان معطوف به کمک به قشر فقیر است

۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - ۱۷:۳۰:۵۵
کد خبر: ۱۱۴۵۴۱۴
یک میلیون و ۸۰۰ نفر در خرداد ۹۹ از بیمه بیکاری برخوردار شدند/ تمامی دفاع نمایندگان معطوف به کمک به قشر فقیر است
حسینعلی شهریاری با بیان اینکه بیمه شده تامین اجتماعی در بیمارستان ها وابسته فرانشیز پرداخت نمیکند افزود: به نمایندگان پیام های متعدد در زمینه همسان سازی ارسال می شود. روز به روز دیون دولت به تامین اجتماعی افزایش یافته است

به گزارش برنا؛ همایش ملی خانه های بهداشت کارگری برتر و رونمایی از ۶۰ عنوان کتاب در این زمینه با حضور محمدرضا شریعتمداری وزیر تعاون،  کار و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود.

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: سلامت قشر کارگر برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است. در ماه های نخست شیوع کرونا غافل گیر شدیم اما توانستیم آن را مدیریت کنیم.

او افزود: سلامت گروهی برای کارگران مطرح شده است به رغم تلاش های انجام شده فشارهای فراوان به قشر کارگری وارد شده است. در مجلس دفاع از حقوق کارگران دنبال می شود. تا کنون  طرح منطقه ای در مجلس مطرح نشده است. تورم دستمزد اجرایی نمی شود. مجلس مدافع قشر کارگر است و تمامی دفاع نمایندگان معطوف به کمک به قشر فقیر است.

شهریاری با بیان اینکه بیمه شده تامین اجتماعی در بیمارستان ها وابسته فرانشیز پرداخت نمی کند تصریح کرد: به نمایندگان پیام های متعدد در زمینه همسان سازی ارسال می شود. روز به روز دیون دولت به تامین اجتماعی افزایش یافته است اما مجلس به دنبال حل مشکلات قشر کارگر به ویژه سلامت آنها است.

همچنین او در حاشیه این مراسم گفت: هدف از تاسیس خانه های بهداشت کارگری پایش وضعیت بهداشتی آنان است. تا کنون 3 هزار و 500 خانه تشکیل شده است.

به گفته او 15درصد حوادث کار در سال 98 کاهش یافته است. 90 هزار نفر از کارگران به دلیل کرونا بستری شدند. یک میلیون و 800 نفر در خرداد 99 از بیمه بیکاری برخوردار شدند.67 درصد افراد بعد ار بیماری در ایام کرونا به کار بازگشتند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: باید امنیت کارگر تامین شود در این زمینه کارهای مناسبی انجام شده است.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز