کشف بیش از نیم تن انواع موادمخدر در سراوان

۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۱۰:۵۹:۳۲
کد خبر: ۱۱۴۵۷۰۳
کشف بیش از نیم تن انواع موادمخدر در سراوان
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از ناکامی قاچاقچیان و کشف ۷۳۷ کیلوگرم انواع موادمخدر توسط مرزداران هنگ مرزی سراوان خبر داد.

به گزارش برنا؛ سردار محمد ملاشاهی، فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزی، مرزداران این فرماندهی از فعالیت باند بزرگ قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی مکسوخته شهرستان سراوان مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او تصریح کرد: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده جهت انتقال محموله به عمق کشور مشخص شد و مرزداران دلاور هنگ مرزی سراوان در قالب چندین تیم پوششی و عملیاتی با اجرای هدفمند کمین منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان توانستند محموله موادمخدر را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران پس از شناسایی خودرو حامل موادمخدر، با رعایت اصول رزم شبانه جهت متوقف کردن خودرو فرمان ایست صادر که اشرار مسلح توجهی به ایست نداشته و اقدام به تیراندازی به سمت ماموران کرده و مرزداران نیز با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب مقابله به مثل کرده و با توجه به برتری آتش مرزداران غیور، اشرارمسلح با استفاده از تاریکی هوا و شرایط منطقه با رها کردن خودرو از محل به سمت خاک کشور همسایه متواری شدند.

او افزود: مرزداران در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودروی حامل موادمخدر، ۷۳۷ کیلوگرم انواع موادمخدر شامل ۴۳۳ کیلوگرم شیشه، ۱۷۷ کیلو گرم هروئین و ۱۲۷ کیلوگرم تریاک را کشف کنند.

سردار ملاشاهی از همکاری سایر نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و حمایت‌های همیشگی مرزنشینان تقدیر کرد و اظهارداشت:شناسایی و دستگیری متهمان پرونده و رابطین قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

نظر شما