رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد:

آغاز طرح ترافیکی نوروز از ۲۰ اسفند/ کاهش ۶۸ درصدی مسافرت‌ها در نوروز سال گذشته

۱۳۹۹/۱۲/۱۳ - ۱۰:۴۶:۲۷
کد خبر: ۱۱۴۶۲۸۹
آغاز طرح ترافیکی نوروز از ۲۰ اسفند/ کاهش ۶۸ درصدی مسافرت‌ها در نوروز سال گذشته
سردار سید کمال هادیانفر گفت: طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۰ از ۲۰ اسفند سال جاری آغاز می‌شود.

به گزارش برنا؛ سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا در نشست جلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی نوروز ۱۴۰۰ گفت: مسافرت‌ در نوروز ۱۳۹۹ کاهش ۶۸ درصدی داشته و در شرایط خاص امسال  قرارگاه سفرهای نوروزی با مشارکت همه دستگاه‌ها طرح‌های مختلفی را اجرا می‌کند.

او ادامه داد: راهداری، اورژانس، هلال احمر و پلیس  در طول ۲۳۶ هزار کیلومتر جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی انجام وظیفه می‌کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: بهترین کاهش تردد را در نوروز ۱۳۹۹ داشتیم، محدودیت‌ ترددها و طرح‌های شبانه باعث کاهش شیوع کرونا شد و هر جا پروتکل‌ها نقض شد افزایش ابتلا به این بیماری را شاهد بودیم.

هادیانفر افزود: بخش زیادی از مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند و سفری انجام نشد اما با توجه به اینکه آستانه تحمل مردم به دلیل سفر نکردن در سال جاری به سر آماده است باید تمهیدات لازم در این زمینه برای سال بعد در نظر گرفته شود.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: درمورد ممنوعیت تردد در جاده ها در روزهای آتی نیازمند تصمیم و مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم. در حال حاضر ما مجری دستورات این ستاد هستیم و بر این اساس همان طور که بارها گفته شده طرح ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد در سراسر کشور اجرا شده و جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای آن در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: همچنین سفرهای بین شهری در شهرهای دارای وضعیت قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای دارای وضعیت نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه را در پی دارد که این طرح ها در حال اجرا است.

سردار هادیانفر تصریح کرد: تاکنون ابلاغیه ای برای فروردین ماه و سفرهای نوروزی نداشته ایم. این موضوع پس از بررسی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام خواهد شد اما این احتمال وجود دارد که در صورت تشدید وضعیت بیماری علاوه بر اینکه خودروهای متخلف جریمه شوند، توقیف این خودروها نیز در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس پلیس راهور ناجا درباره اینکه آیا احتمال افزایش مبلغ جریمه های کرونایی نیز وجود دارد یا خیر، گفت: در این موضوع پلیس پیشنهادی نداشته و علی القاعده وزارت کشور هم پیشنهادی نداده است.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز