فرمانده نیروی انتظامی:

پاسخگویی به هجمه‌های رسانه‌ای دشمن با جدیت دنبال شود/ برای جلوگیری از بی‌قانونی باید مردم در صحنه باشند

۱۳۹۹/۱۲/۱۳ - ۱۱:۵۵:۳۹
کد خبر: ۱۱۴۶۳۸۶
پاسخگویی به هجمه‌های رسانه‌ای دشمن با جدیت دنبال شود/ برای جلوگیری از بی‌قانونی باید مردم در صحنه باشند
سردار حسین اشتری با اشاره بر لزوم تولید آثار هنری اثربخش گفت: پاسخگویی به شایعات و برخی هجمه‌های رسانه‌ای دشمن باید به جدیت دنبال شود.

به گزارش برنا؛ سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی روز چهارشنبه در بیست و سومین گردهمایی تخصصی معاونان و مدیران حوزه اجتماعی ناجا که در ستاد نیروی انتظامی گفت: گاهی مشاهده می کنیم که یک فیلم ساختگی یا تقطیع شده در راستای هجمه به پلیس منعکس و منتشر می شود و عده ای بدخواه، عملیات روانی علیه پلیس به راه می اندازند که لازم است در این حوزه به تنویرافکار عمومی پرداخته و به درستی پاسخ دهیم.

او با بیان اینکه هر کجا که مردم ورود پیدا کردند و یا به عبارت بهتری هر کجا که از ظرفیت و مشارکت مردمی بهره بردیم، به موفقیت دست یافتیم تصریح کرد: برای ارتقاء امنیت، نظم و جلوگیری از بی قانونی باید مردم در صحنه باشند و مشارکت کنند و یکی از راه هایی که می توانیم مردم را به مشارکت برانگیزیم استفاده از ظرفیت های اطلاع رسانی و تولیدات هنری اعم از فیلم، انیمیشن و موشن گرافی است که با بهره مندی از این روش می توانیم هم ایده ها و نقطه نظرات مردم را بدانیم و هم انتظارات پلیس را انعکاس دهیم.

سردار اشتری با اشاره به نقش موثر تولیدات هنری باکیفیت در ارتقای آگاهی عمومی و پیشگیری از جرایم گفت: بهره مندی از زبان هنر می تواند ضمن جلب مشارکت مردم به آگاه سازی عمومی، پیشگیری از جرایم و ارتقای تعامل پلیس و مردم منتج شود که با توسل بر چنین سازوکاری عده ای که قصد تعدی و تجاوز به حقوق مردم دارند دیگر نتوانند عرض اندام کنند در واقع می خواهم بگویم بهره مندی از زبان هنر در قالب های مختلف می تواند نمونه ای بارز از اقداماتی پیشگیرانه پلیس برای کاهش جرایم باشد.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با بیان اینکه باید برای جلب مشارکت های عمومی و مردم از روش مناسبی بهره مند شویم، تاکید کرد: نیروی انتظامی در حال پیشرفت و تحول است و معاونت اجتماعی ناجا نیز باید در این عرصه پیشگام و پیشرو باشد.

او افزود: یکی از مطالبات بنده  از معاونت اجتماعی این است که در عرصه جلب مشارکت و همراهی مردم با پلیس تحول ایجاد کنیم؛ هر چند که تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته اما نباید به این مقدار اکتفا و بسنده شود و باید روند جلب مشارکت های مردمی را رشد دهیم.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی دوایر مشاوره و مددکاری در کلانتری های سراسر کشور خاطر نشان کرد: بیش از ۷۰ درصد از پرونده های ارجاعی به این دوایر منتج به صلح شده به ویژه در کیس هایی که با محوریت اختلافات محلی، خانوادگی و ... این موارد را شاهدیم؛ این اقدام کار بسیار مطلوب، اسلامی، انسانی و اثربخشی است و تاکید دارم که در یک بازه زمانی مشخص و البته با حمایت هیئت رئیسه ناجا در تمامی کلانتری ها و مراکز انتظامی، این دوایر راه اندازی شود زیرا شاهد اثربخشی این حوزه هستیم.

سردار اشتری با بیان اینکه راه اندازی و ایجاد دوایر مشاوره و مددکاری در کلانتری ها باعث می شود که پرونده های قضائی کمتری تشکیل شود تاکید کرد: بنده در جریان بازدید هایی که از کلانتری ها داریم حتما از دوایر مشاوره و مددکاری آنجا بازدید و روند کار را بررسی می کنم به هر حال با توجه به نقش اثرگذار دوایر مشاوره و مددکاری معتقدم که مراکز مشاوره و مددکاری ناجا باید تقویت شود.

فرمانده ناجا با بیان اینکه انصافا اقدامات بزرگی تاکنون صورت گرفته، خاطر نشان کرد: روند رشد و پیشرفت نیروی انتظامی باید روزافزون باشد و انتظار دارم که با حضور سردار مهدی حاجیان به عنوان یک معاون اجتماعی جوان شاهد تحول بیشتری در این معاونت باشیم. البته لازم می دانم که از زحمات و اقدامات همه افرادی که تاکنون در این کسوت تلاش کرده اند، قدردانی کنیم.

او با بیان اینکه اقتدار توام با مهربانی باید ویژگی بارز پلیس باشد، خاطر نشان کرد: معاونت اجتماعی ناجا باید با استفاده از سازوکارهای اجتماعی تلاش کند که این ویژگی یعنی اقتدار توام با مهربانی به خوبی به جامعه منعکس شود. نیروی انتظامی مظهر اقتدار است. همچنین پلیس مظهر مهربانی، عطوفت و عدالت است و بایستی این ویژگی ها به جامعه معرفی و منعکس شود  که نیازمند یک برنامه ریزی منسجم و متمرکز است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ناجا یک نهاد؛ اجتماعی محور است، معاونت اجتماعی را پل ارتباطی میان پلیس، رسانه و مردم معرفی کرد.

سردار اشتری  با اشاره به تنوع و گستردگی ماموریت های نیروی انتظامی بیان کرد: هیچ سازمانی این حجم، گستردگی، تنوع ماموریتی و اختیارات نیروی انتظامی را ندارد؛ نیروهای پلیس از نقطه صفر مرزی تا مرکز کشور، شهرها، جاده ها، روستاها و هر جا و مکانی که مردم عزیزمان حضور دارند، حاضر است و خدمات ارائه می کند و در واقع نقطه ای از کشور وجود ندارد که در حوزه امنیت و انتظام بخشی، تحت پوشش نیروی انتظامی نباشد.

او ادامه داد: نیروی انتظامی یک نهاد اجتماعی محور است و به دلیل گستردگی و طیف ارتباطی و تعاملی که با مردم دارد رویکرد ناجا نیز اجتماعی محور است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مردم پشتوانه عظیم پلیس هستند بر لزوم حفظ و ارتقای این سرمایه ارزشمند تاکید کرد و افزود: آحاد مردم از کودکان تا سالمندان در هر جنسیتی اعم از زن و مرد و در هر سنی و ... با نیروی انتظامی سروکار دارند؛ نیروی انتظامی حافظ و پاسدار ارزش ها، جان، مال و ناموس مردم است؛ نیروی انتظامی خدمتگزار مردم می باشد و به این خدمتگزاری می بالیم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه معاونت اجتماعی ناجا یک معاونت مهم، استراتژیک و موثر در نیروی انتظامی است، یادآور شد: معاونت اجتماعی ناجا پل ارتباطی میان پلیس، رسانه و مردم است.

او با اشاره به ماموریت های نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: معاونت اجتماعی ناجا باید بتواند تنوع، گستردگی و حجم ماموریت های پلیس را به درستی به آحاد مردم و جامعه معرفی کند. در واقع این معاونت در انعکاس خدمات شبانه روزی نیروی انتظامی نقش بی بدیلی دارد.

سردار اشتری با ذکر مثالی درباره نقش اثرگذار معاونت اجتماعی ناجا در انعکاس ماموریت ها و جلب مشارکت و همراهی مردم خاطر نشان کرد: زمانی که تصویری از جانفشانی یک مرزبان در دورترین نقطه کشور و در برودت هوا یا گرمای بسیار شدید انعکاس می یابد می بینیم که چه بازتابی دارد متاسفانه علیرغم تنوع و تکثر ماموریت ها در کنار ایثارگری شبانه روزی سبزپوشان ناجا در این زمینه آن گونه که باید، عمل نکرده ایم.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: معاونت اجتماعی ناجا باید تصویر مجاهدت و تلاش کارکنان خدوم و زحمتکش نیروی انتظامی را در سراسر کشور به درستی به جامعه انعکاس دهد.

او با اشاره به پیام مقام معظم رهبری مدظله العالی همزمان با هفته ناجا در سال جاری خاطر نشان کرد: معظم له در این پیام سراسر مهر، کارکنان نیروی انتظامی را، زحمتکش و خدوم خطاب کردند و این تعابیر زیبای ایشان برای ما دلگرم کننده و امید بخش است بنابراین معاونت اجتماعی ناجا نیز باید با همراهی رسانه ها به ویژه صدا و سیما و فضای مجازی بتواند زحمات و ایثارگری های شبانه روزی سبزپوشان خدوم و زحمتکش این نیرو را انعکاس دهد.

سردار اشتری تاکید کرد: در نیروی انتظامی توان و ظرفیت خود را برای مردم، امنیت و آرامش آنان و حفاظت و صیانت از دستاوردهای نظام و انقلاب به کار می گیریم و بر این توفیق در خدمتگزاری بر خود می بالیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی به موقع، صحیح و با حفظ منافع ملی و مصالح عمومی اظهار داشت: اطلاع رسانی می تواند برای افزایش منزلت اجتماعی پلیس در بین مردم بسیار کارساز واقع شود، در واقع معتقدم که هر چقدر فعالیت های متنوع و گسترده همکارانم در سراسر کشور به درستی اطلاع رسانی شود به همان میزان جایگاه و منزلت پلیس افزایش خواهد یافت.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به نظرسنجی صورت گرفته ادامه داد: در نظرسنجی صورت گرفته میان عملکرد چندین دستگاه مختلف شاهدیم که میزان اعتماد مردمی به پلیس افزایش یافته این در حالی است که  بسیاری از خدمات ما به مردم منعکس نشده و با این وجود شاهد روند افزایشی اعتماد مردم به پلیس هستیم.

او با تاکید بر اینکه همه اقدامات و خدمات ما باید به مردم منعکس شود، اشاره کرد: قطعا انعکاس روند خدمات دهی پلیس و ایثارگری های شبانه روزی سبزپوشان ناجا به مردم می تواند «امیدآفرین» باشد؛ زمانی که یک شهروند با سامانه پلیس تماس می گیرد و بلافاصله درمی یابد که موضوع پیگیری شده این مهم، احساس امید و امنیت ایجاد می کند.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: هر چقدر که بتوانیم وجهه و اقتدار نیروی انتظامی را انعکاس دهیم در واقع به ارتقای وجهه و اقتدارنظام و انقلاب اسلامی کمک کرده ایم.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بنده به آینده نیروی انتظامی بسیار امیدوار هستم، ادامه داد: البته بنده به آینده معاونت اجتماعی ناجا نیز امیدوارم و معتقدم که می توانیم با نگرش تحولی اقدامات مطلوبی در این حوزه انجام دهیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع اعتبارات و بودجه ناجا یادآور شد: سال آینده  با حمایت مجلس و دولت بتوانیم در بحث اعتبارات گشایش داشته باشیم هر چند که وضعیت اعتبارات هر ساله در مقایسه با سال قبل بهتر شده اما قطعا گشایش در اعتبارات می تواند به کسب بیشترموفقیت های ماموریتی ما منتج شود.

سردار اشتری بیان کرد: بر مبنای کارنامه اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا، امروز شاهد روند رشد و پیشرفت در ماموریت های نیروی انتظامی هستیم ولی شایسته است که همه با هم برای کسب دستاوردهای روزافزون حول محور فرمایشات و مطالبات مقام معظم رهبری مدظله العالی ماموریت هایمان را دنبال کنیم. همچنین لازم است که معاونت اجتماعی ناجا در بحث بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقش و جایگاه خود را تبیین و تعریف کند تا بتوانیم در چله دوم انقلاب اسلامی نقش آفرین تر باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به دغدغه جدی برای بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی کارکنان تاکید کرد: طی یک برنامه ریزی خوب و مدون و البته مستمر در نظر داریم که در حوزه مسکن و معیشتی پرسنل اقدامات مطلوبی انجام دهیم که البته گام های مطلوبی نیز در این زمینه برداشته شده و این روند ادامه دارد.

او با اشاره به نهضت تامین مسکن کارکنان ناجا در یک بازه زمانی پنج ساله یادآورشد : حدود یک سال و نیم  از این بازه تعریف شده سپری شده و تا سه سال آینده به اهداف مدنظرمان در حوزه مسکن کارکنان برسیم.

سردار اشتری گفت: معتقدم همان گونه که سبزپوشان ناجا به صورت جهادی و انقلابی پای کار هستند ما نیز باید در بحث معیشت و مسکن آنان برنامه ریزی و اقدامات مطلوبی انجام دهیم.

بیست وسومین گردهمایی تخصصی معاونین و مدیران حوزه اجتماعی ناجا، با حضور حجت الاسلام موسوی مقدم قائم مقام صدا و سیما و دکتر جعفری رئیس فضای مجازی ستاد کل نیروهای مسلح در دبیرخانه قرارگاه فضای مجازی ناجا افتتاح شد.

دبیری قرارگاه فضای مجازی ناجا بر عهده معاونت اجتماعی ناجا است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز