وزیر بهداشت:

مردم برای نوروز بار سفر نبندند/ رعایت پروتکل ها در خوزستان کمتر از متوسط است/ هشدار به استان‌های همجوار خوزستان/ پروازهای هندوستان لغو شده است

۱۳۹۹/۱۲/۱۳ - ۱۲:۰۵:۴۳
کد خبر: ۱۱۴۶۴۰۵
مردم برای نوروز بار سفر نبندند/ رعایت پروتکل ها در خوزستان کمتر از متوسط است/ هشدار به استان‌های همجوار خوزستان/ پروازهای هندوستان لغو شده است
سعید نمکی با اشاره به آخرین وضعیت ویروس کرونا درکشور از مردم خواست تا برای نوروز خود برنامه سفر در دستور قرار ندهند و منتظر اعلام پروتکل های بهداشتی از سوی وزارت بهداشت باشند.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت با اشاره به افزایش نگرانی ها در خصوص بیماری کرونا گفت: خوشبختانه شمار مرگ و میرهای کرونایی امروز به بالای 100 نفر نرسیده و دو رقمی است و بیشترین درگیری ها در استان خوزستان داریم.

او افزود: متاسفانه اکثر شهرهای استان گرفتار هستند و شهرهای شوشتر و دزفول درگیر ویروس جهش یافته هستند.

نمکی تصریح کرد: امروزه چهره ای متفاوت از ویروس ووهان وجود دارد و به شدت سرعت بیماری بالا می رود و افراد گرفتار می شوند. اکثرا فکر می کردیم که دیر مراجعه می کنند اما امروزه دریافتیم ظرف 48 ساعت زمین گیر می شوند و از 70 بیمار در خوزستان 30 نفر از بین رفته اند واستاندار جدید خوزستان به خوبی همراهی کرده و کارها را مدیریت می کنند.

او افزود: البته گلایه های خود را داریم. در هندوستان نشانگان از ویروس متاسیون یافته ظاهر شده و غیر از پروازهای باری بقیه پروازها لغو شده است.

وزیر بهداشت گفت: هنوز تست برای سوار شدن به وسایل حمل و نقل عمومی الزامی نیست و من نامه محکمی نوشتیم که نباید گذاشت ویروس به جاهای دیگر ورود کند. سه تا چهار استان مثل خوزستان اگر داشته باشیم وضعیت از کنترل خارج می شود.

نمکی با بیان اینکه در حال ارسال اکسیژن ساز به خوزستان هستیم، افزود: در حال اضافه کردن تخت ها هستیم و امروزه با تسلط کامل کار مدیریت می شود و امیدواریم با این تسلط کار به سرانجام برسد. متاسفانه علی رغم تذکرها رعایت پروتکل ها در استان خوزستان پایین است و این استان حتی نسبت به متوسط کشوری پایین است. این امر یک نشانه است که جمع کردن بیماری با این سطح رعایت سخت است.

او ادامه داد: تذکر خاص به مسئولین اجرایی لرستان، کهگیلویه و بریراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، هرمزگان و بوشهر که همجوار خوزستان هستند، دارم. نباید تردد های بین استانی رخ بدهد. می توانیم تمنا کنیم مراقب باشید آتش بیماری به استان های همجوار نیفتد. نقشه قرمز به استان های مجاور می رسد که کار سخت و غیر ممکن می شود.

نمکی اضافه کرد: فردا روز احسان و نیکوکاری است و از مردم می خواهم کمک ها را برای مدیریت کووید19 ارائه دهند و به مناسبت روز درختکاری به یاد سرو قامتان مدافعین سلامت و به یادواره آن ها درخت بکارند.

او با اشاره به آخرین وضعیت واکسن کرونا افزود: سعی کردیم با واکسنی که وارد شد گروه هایی را به نظام سلامت اضافه کنیم و خواسته همکاران ما بود و خواستند گروه های دیگر آسیب پذیر بزنند به همین دلیل بین همکاران در خط مقدم کووید و خانه های سالمندان و جانبازان قطع نخاع و شیمیایی صورت گرفت.

وزیر بهداشت عنوان کرد: واکسن های دیگری در راه است. 250 هزار واکسن وارد و 200 هزار دیگر وارد می کنیم و هفته آینده از سهمیه کووکس 1 میلیون دریافت می کنیم و امیدواریم تا پایان اسفند گروه های پرخطر واکسینه شوند.

نمکی گفت: خبرهای خوبی از واکسن تولید داخل داریم. برکت فاز یک را به خوبی طی کرد. واکسن پاستور فاز سه آزمایشات بالینی را شروع خواهد کرد. در خصوص واکسن رازی هم فاز یک شروع شده و تا کنون 6 نفر واکسینه شدند.

او بیان کرد: از مردم تقاضا می کنم ویروس جهش یافته را جدی بگیرند چرا که ویروس خطرناکی است نمی خواهم مردم را دچار وحشت کنم و ما و همکارانمان پذیرای عزیزان هستیم و هرگز مورد بی توجهی قرار نمی دهیم. تقاضا می کنیم مردم خود را نگران تخت های بیمارستانی و آی سیو ها نکنند.

وزیر بهداشت افزود: تقاضا می کنم مردم رعایت کنند. امیدواریم مردم نوروز کم خطر و کم عارضه طی کنند. بار و بندیل سفر را نبندید و سفر در ذهن هم تصور نکنید.

او در پایان تاکید کرد:  اگر اسفند کم عارضه را گذراندیم پروتکل ها را اعلام می کنیم. می دانم شرایط سختی گذراندید ولی ما شبانه روز در حال رصد اوضاع هستیم. امیدوارم با رعایت پروتکل ها در مدیریت بیماری گام موفقیت آمیزی طی کنیم. از همکارانم طلب صبوری و توفیق دارم.

//انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز