چرا نباید موهایتان را دم اسبی ببندید؟

۱۳۹۹/۱۲/۱۴ - ۲۲:۲۰:۰۶
کد خبر: ۱۱۴۶۸۷۵
چرا نباید موهایتان را دم اسبی ببندید؟
اگر عادت دارید موهایتان را خیلی محکم می بندید و تمام روز هم در همان حالت نگهش می دارید، ممکن است چهره تان در آینده دچار مشکلات ناخوشایندی شود.

به گزارش برنا؛ موی دم اسبی یکی از ساده ترین و کاربردی ترین مدل های مو است. این مدل مو در خانه با لباس راحتی، در دورهمی های دوستانه با لباس غیر رسمی یا حتی در میهمانی های رسمی با یک لباس شب و کفش پاشنه بلند قابل استفاده است، همانطور که بسیاری از سلبریتی های مورد علاقه ی ما بارها این کار را انجام داده اند. اما نکته ی مهمی که درباره ی این مدل مو باید توجه داشته باشید این است که چقدر از آن استفاده می کنید. اگر عادت دارید موهایتان را خیلی محکم می بندید و تمام روز هم در همان حالت نگهش می دارید، ممکن است چهره تان در آینده دچار مشکلات ناخوشایندی شود.

در ادامه می خواهیم ببینیم استفاده ی زیاد از مدل موی دم اسبی چه مضراتی دارد.

۱- ممکن است دچار میگرن شوید

مدل موی دم اسبی واقعاً می تواند باعث سردرد شود. سردرد ناشی از مدل موی دم اسبی نوعی آلودینیا است، یعنی امری عادی عامل درد آن است. موها به درد حساس نیستند، اما در زیر فولیکول های مو عصب هایی وجود دارد که کشش زیاد می تواند آن ها را تحریک کند و این عصب ها می توانند درد را حس کنند.

۲- ممکن است پوست سرتان هم درد بگیرد

مانند آنچه در سردرد ناشی از مدل موی اسبی رخ می دهد، عصب هایی که در اثر کشش زیاد تحریک می شوند، پوست سر را هم به درد می آورند. این امر در حقیقت از پوست و ناحیه ی پرى فولیکولار پوست سر نشأت می گیرد، یعنی ناحیه ای که در اطراف هر تار مو، منفذ پوست یا فولیکول وجود دارد. به همین دلیل پایانه های عصبی متصل به تک تک تارهای مو تحت تأثیر قرار می گیرند. این درد را ممکن است بلافاصله بعد از شل کردن موها احساس کنید.

۳- ممکن است دچار پشت درد شوید

وقتی موهای خود را دم اسبی می بندید پوست سر ممکن است تحت فشار بسیار زیادی قرار گیرد، به خصوص اگر موهای پرپشتی داشته باشید. این درد بروز و تا گردن و پشت ادامه پیدا می کند. این اتفاق به این دلیل رخ می دهد که وقتی موهای خود را دم اسبی می بندید آن همه مو را به زور بالا نگه می دارید و با این کار عصب های حسی را بیش از پیش فعال می کنید. از طرفی هم اغلب از یک کش بسیار کوچک برای بستن موهای خود استفاده می کنیم.

۴- پوست صورت تان ممکن است کش بیاید

در مضر بودن استفاده ی زیاد از مدل موی دم اسبی برای پوست شکی نیست چون باعث می شود پوست خاصیت کشسانی خود را از دست دهد، درنتیجه به مرور ظاهر پیرتری پیدا خواهید کرد. اگر هر روز موهایتان را محکم و بالا می بندید، ممکن است ظرف مدت طولانی تری پوست تان کش بیاید.

۵- ممکن است موهایتان در هم گره خورد

استفاده ی زیاد از مدل موی دم اسبی می تواند باعث ساییده شدن موها و وارد شدن تنش به آن ها شود. دراینصورت باید مدت زیادی را صرف باز کردن موهای گره خورده ی خود از کش و هدبند و غیره باشید.

۶- موهایتان راحت تر می شکند

مو بافت بسیار شکننده ای دارد، بنابراین کشیدن مداوم آن و همچنین نگه داشتن آن با یک کش، موها را تضعیف می کند. تنش وارده به موها ممکن است باعث شکستن تارهای مو شود. خوابیدن با موی دم اسبی هم وضع را بدتر می کند.

۷- ممکن است دچار ریزش مو شوید

ریزش موی کششی نوع از ریزش مو است که در امتداد خط رویش موها رخ می دهد و زمانی اتفاق می افتد که به موها تنش وارد می شود. اگر کف سرتان را بررسی کنید شاید برآمدگی های کوچکی ببینید. ممکن است احساس درد یا سفت شدن هم در قسمت پوست سر کنید. خوشبختانه اگر عادت استفاده از مدل موی دم اسبی را برای مدت طولانی کنار بگذارید رشد موهایتان به حالت عادی بازخواهد گشت.

نظر شما