رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره):

میزان محرومیت دانش آموزان از تبلت و گوشی هوشمند کاهش یافته است/ تولید داخل جوابگوی تامین تبلت برای همه دانش آموزان هدف نیست

۱۳۹۹/۱۲/۱۶ - ۰۵:۵۰:۲۲
کد خبر: ۱۱۴۶۹۸۱
میزان محرومیت دانش آموزان از تبلت و گوشی هوشمند کاهش یافته است/ تولید داخل جوابگوی تامین تبلت برای همه دانش آموزان هدف نیست
مرتضی بختیاری گفت: خوشبختانه میزان دانش آموزان محروم از تبلت و گوشی‌های هوشمند کاهش پیدا کرده است.

به گزارش برنا؛ سال تحصیلی جدید در حالی از ۱۵ شهریورماه امسال برگزار شد که همه چیز تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار داشت و متاسفانه همچنان این شرایط برقرار است. «سردرگمی» را می‌توان به عنوان مشکل مشترک بین دانش‌آموزان و اولیا، مدیران و معلمان مدارس، مسئولان آموزش و پرورش و تصمیم‌گیران حوزه آموزش دانست مشکلی که همچنان حل نشده است. طی سال‌های گذشته برخی از بی عدالتی‌ها را می‌شد در فاصله آموزشی بین مدارس غیرانتفاعی و مدارس دولتی دید جایی که افراد توانمند از نظر مالی شرایط بهتری را برای فرزندان خود فراهم می‌کردند اما کرونا بار دیگر این بی‌عدالتی را نمایان کرد و حالا نیز برخی از دانش‌آموزان در مناطق کم‌برخوردار و محروم و دانش‌آموزانی که خانواده آنها بنیه مالی قوی ندارد برای حضور در کلاس‌های مجازی با مشکلات جدی روبرو شده‌اند و نهادهای حمایتی در تلاش هستند تا تعداد دانش آموزان محروم از تبلت و گوشی هوشمند را کاهش دهند.

مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به عدم دسترسی برخی دانش آموزان به تبلت یا گوشی‌های هوشمند برای آموزش دروس خود گفت: رهبر معظم انقلاب در صحبت‌های خود با وزیر آموزش و پرورش بر حضور قوی‌تر صدا و سیما و سامانه‌های آموزشی مانند شاد برای تدریس کودکان تاکید فرمودند تا آموزش در دسترس همه خانواده‌ها قرار داشته باشد اما دانش آموزانی نیز هستند که دسترسی به تبلت و گوشی هوشمند ندارند.

او درمورد اقداماتی که تاکنون برای تامین تبلت و گوشی دانش آموزان محروم صورت گرفته است، افزود: در کمیته امداد امام خمینی (ره) در تلاش هستیم تا با کمک مردم و خیرین اقدامات موثری را برای تهیه تبلت برای کودکان خانواده‌های نیازمند انجام دهیم و خوشبختانه هم‌افزایی‌های خوبی صورت گرفته است تا 250 هزار دانش آموز تحت سرپرستی کمیته امداد در کل کشور بتوانند به وسایل آموزشی مانند تبلت دسترسی پیدا کنند.

بختیاری در پاسخ به این سوال که محل تامین این تبلت‌ها از کجاست؟ تصریح کرد: از آنجایی که نمی‌توانیم تبلت‌ها را از خارج وارد کنیم، با شرکت زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان قراردادی منعقد کردیم تا ضمن حمایت از تولیدات داخلی این کمبود را جبران کنیم که خوشبختانه میزان دانش آموزان محروم از این امکانات مقداری کاهش پیدا کرده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در پایان گفت: تولید داخل جوابگوی همه نیاز ما نیست بنابراین در تلاش هستیم تا ظرفیت خود را افزایش دهیم و به دست دانش آموزان بیشتری تبلت و گوشی هوشمند برسانیم.

//انتهای پیام:۳

نظر شما
پرونده ویژه