عضو ستاد ملی مقابله با کرونا:

مردم از سفر کردن و دورهمی در نوروز شدیدا پرهیز کنند/درصورت آزاد شدن سفرها، شهرهای زرد و آبی تبدیل به قرمز می‌شوند/مراکز خرید و بازارها باید تهویه مناسب داشته باشند/ مصرف کنندگان سیگار و قلیان حواسشان را جمع کنند

۱۳۹۹/۱۲/۱۵ - ۰۵:۴۵:۰۸
کد خبر: ۱۱۴۷۰۳۶
مردم از سفر کردن و دورهمی در نوروز شدیدا پرهیز کنند/درصورت آزاد شدن سفرها، شهرهای زرد و آبی تبدیل به قرمز می‌شوند/مراکز خرید و بازارها باید تهویه مناسب داشته باشند/ مصرف کنندگان سیگار و قلیان حواسشان را جمع کنند
مینو محرز گفت: توصیه اکید داریم مردم امسال هم در خانه بمانند و از سفر کردن و دورهمی به صورت جدی پرهیز کنند.

به گزارش برنا؛ مینو محرز، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به طرح‌های پیشنهادی برای برگزاری نوروز گفت: ما با هرگونه تجمع و مسافرت در ایام نوروز مخالف هستیم و توصیه اکید داریم مردم امسال هم در خانه بمانند و از سفر کردن و دورهمی به صورت جدی پرهیز کنند.

او افزود: اینکه می‌گویند احتمال دارد در ایام عید، سفر به شهرهای زرد و آبی بلامانع باشد تصمیم درستی نیست چون شهرهای زرد و آبی الان در این وضعیت هستند اگر تردد در آنها صورت گیرد و مردم رفت و آمد کنند تبدیل به شهرهای نارنجی و قرمز می‌شوند مانند کیش که تورهای آن با قیمت بسیار ارزان راه افتاد و بعد از چند روز با اوج گرفتن کرونا در این شهر مواجه شدیم.

محرز درمورد وضعیت پروتکل‌های بهداشتی میان مردم تصریح کرد: خوشبختانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی میان مردم افزایش پیدا کرده است و در تهران عموما از ماسک استفاده می‌کنند اما مشکل اینجاست که با همان ماسک در بازار و مراکز خرید که تهویه مناسبی ندارد، تجمع می‌کنند؛ به نظر من هنوز که هنوز است مردم به اندازه کافی رعایت نمی‌کنند و گویا از این همه مصیبتی که کرونا بر ما وارد کرده درس عبرت نگرفتند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در توصیه به کسبه و مغازه داران گفت: نمی‌دانم چرا هنوز بازارها باز است اما توصیه من این است که مغازه دارها و مدیران مراکز خرید و بازارها تهویه هوا را دراولویت خود قرار دهند و به گونه‌ای مدیریت کنند تا تجمعی به وجود نیاید و مردمی هم که خرید دارند در محیط خلوت خرید خود را انجام دهند هرچند که باز هم توصیه اکید ما این است که مردم خریدهای غیرضروری را کنار بگذارند و تا جایی که امکان دارد در خانه بمانند.

او در پاسخ به این سوال که آیا در نوروز با پیک چهارم کرونا مواجه خواهیم شد یا خیر؟ گفت: هنوز چیزی مشخص نیست اما این را می‌دانیم که اگر مردم این روزها رعایت نکنند شاهد پیک چهارم در ایام نوروز خواهیم بود و متاسفانه با افزایش مرگ و میرها روبه رو می‌شویم.

محرز با بیان اینکه مرگ و میر در جوانان بیشتر از سایر افراد نیست، ادامه داد: اصلا چنین موضوعی صحیح نیست و نمی‌توان گفت این روزها جوانان بیشتر از سایر افراد بر اثر کرونا فوت می‌کنند؛ هرکسی که بیماری‌اش شدیدتر باشد احتمال فوت آن بیشتر است.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به ادعاهایی که درمورد تاریخ انقضای ویروس کرونا مطرح می‌شود، گفت: کسانی که می‌گویند با آمدن فصل بهار تاریخ انقضای ویروس تمام می‌شود انسان‌های خوشحالی هستند چون هنوز هیچ شواهد و مدارکی از چنین موضوعی در دست نیست و نمی‌دانیم تکلیف‌مان با این ویروس چیست، ممکن است یک روز از بین رود و ممکن است حالا حالاها بین‌مان باشد پس بهترین کار این است که خودمان را به زندگی با کووید19 عادت دهیم.

او درمورد عوارض یکساله کرونا گفت: ممکن است بهبودیافتگان کرونا درگیر عوارض طولانی مدت شوند بنابراین توصیه ما این است که برای کنترل آن عوارض حتما تحت نظر پزشک قرارگیرند البته ممکن است برخی بهبودیافتگان نیز عوارضی را تجربه نکنند چون این ویروس رفتار ناشناخته‌ای دارد و در همه افراد یکسان نیست.

محرز با تاکید بر اینکه مصرف کنندگان سیگار و قلیان باید بیشتر حواسشان جمع باشد، بیان کرد: وقتی کسانی که سیگار و قلیان می‎کشند مبتلا به کرونا شوند ریه شان بیشتر درگیر خواهد شد بنابراین باید حواسشان جمع باشد و مصرف خود را به حداقل برسانند.

// انتهای پیام:۴

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز