سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

گردش ویروس کرونای انگلیسی در همه استان‌ها اتفاق افتاده است/ مردم به هیچ وجه به سفر نروند/ احتمال ممنوعیت سفر در شهرهای قرمز و نارنجی

۱۳۹۹/۱۲/۱۶ - ۱۰:۲۹:۵۸
کد خبر: ۱۱۴۷۶۵۹
گردش ویروس کرونای انگلیسی در همه استان‌ها اتفاق افتاده است/ مردم به هیچ وجه به سفر نروند/ احتمال ممنوعیت سفر در شهرهای قرمز و نارنجی
علیرضا رئیسی ضمن هشدار به مردم برای تعطیلات نوروزی پیش رو گفت: خواهش می کنم مردم به هیچ وجه سفرها نروند تا امسال را با شرایط ثابت بگذرانیم و سال آینده با واکسیناسیون بتوانیم تعطیلات بهتری داشته باشیم.

به گزارش برنا؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه جلسه این ستاد گفت: گردش ویروس انگلیسی در همه استان ها اتفاق افتاده است. استان خوزستان با سایر استان ها متفاوت بوده و روند بیماری در آن همچنان صعودی است.

او افزود: از مردم خوب و عزیز خوزستان خواهش داریم که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند در حال حاضر با رعایت پروتکل های بهداشتی شهرستان شادگان وضعیت بهتری پیدا کرده است. در چهارمحال و بختیاری هم شاهد افزایش روند هستیم و نشانه هایی از ویروس جهش یافته مشاهده شده است.

رئیسی تصریح کرد: این ویروس با توجه به قدرت سرایت بالا می تواند جایگزین ویروس قبلی شود. استان قزوین از دیگر استان هایی در معرض خطر است و باید مراقبت های بیشتری صورت گیرد.امیدوارم که با افزایش رعایت پروتکل ها جلوی شیوع بیش از پیش این ویروس را بگیریم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به روند کاهشی ابتلا به این ویروس در استان های شمالی گفت: فعلا وضعیت استان های شمالی رو به ثبات است. بحث های تعطیلات نوروز و سفرها در ستاد ملی مطرح شده است. سفرها می تواند بسیار خطرناک باشند و ویروس جهش یافته با قدرت سرایت بالا با جا به جایی در استان ها وضعیت را بدتر می کند.

او عنوان کرد: سفرها تا جایی که ممکن است نباید صورت بگیرد. عید امسال هم همانند دو عید قبلی که بحث سیل و کرونا را داشتیم عید امسال هم مقوله ویروس جهش یافته موجب می شود عید متفاوتی پیش رو داشته باشیم به همین دلیل فشار روحی و روانی و خستگی در میان مردم وجود دارد اما خواهشی که داریم این است که به هیچ وجه سفرها صورت نگیرد تا امسال را با شرایط ثابت بگذرانیم و سال آینده با انجام واکسیناسیون بتوانیم تعطیلات بهتری داشته باشیم.

رئیسی با اشاره به اینکه ممکن است سفرها سبب شود عزیزانمان از دست بروند، افزود: نظر اعضای ستاد کرونا این است که شهرهای قرمز و نارنجی سفر ممنوع شود و شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل های سختگیرانه سفرهای ضروری انجام شود. مردم از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در روزهای گذشته 200 هزار دوز واکسن اسپوتنیک وی روسیه وارد کشور شد و 250 هزار دوز واکسن سینوفارم هم وارد کشور شده و محموله های بعدی هم به دست ما خواهد رسید و سرعت آن را بیشتر خواهیم کرد. در پایان تشکر می کنم و از همه مردم به ویژه مردم عزیز خوزستان تشکر می کنم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز