اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۳۹۹/۱۲/۱۷ - ۱۹:۰۰:۵۱
کد خبر: ۱۱۴۸۵۱۶
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است.

 

وزیرکشور:

کلیات طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به تصویب رسید/ سفر به شهرهای زرد و آبی با رعایت مضاعف پروتکل‌ها بلامانع است/تدوین پروتکل‌های بهداشتی جدید برای 16 دستگاه اجرایی

عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: درخصوص سفرهای نوروزی پروتکل های جدید را تدوین کردیم تا به 16 دستگاه اجرایی ابلاغ شود تا علاوه بر اجرا، نظارت دقیق بر آن صورت گیرد تا پس از نوروز با شیوع گسترده ویروس مواجه نشویم.

مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

قطع جنگل قاچاق سوخت به دنبال دارد/ قاچاق چوب با خودروهای گران قیمت/ زراعت یکی از عوامل تخریب زاگرس

علی محمدی با بیان اینکه مقوله زراعت جنگل‌های زاگرس را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: قطع جنگل قاچاق سوخت و زغال را به دنبال دارند. به دلیل فقر در منطقه جنگل نشین‌بخش عمده‌ای از جنگل قطع می شود و از بین می رود اما خودروهای سواری گران قیمت با شیوه‌های خاص اقدام به انتقال چوب می‌کنند.

آموزش‌های مهارتی در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی توسعه یابد

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه برای دستیابی به تمام اهداف باید از یادگیری شروع کنیم، اظهار کرد: آنچه آموزش‌وپرورش را تبدیل به نهاد آینده‌ساز و هویت‌ساز جامعه تبدیل می‌کند، آموزش یادگیری است اما ابتدا انسان‌ها باید یاد بگیرند که چگونه بیاموزند؟

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر:

۲۶ مصدوم حوادث زمستان با بالگردهای هلال‌احمر امداد رسانی شدند

مهدی ولی پور از انتقال ۲۶ مصدوم انواع حوادث و بیماران بدحال در مناطق صعب‌العبور و سخت گذر سراسر کشور با بالگردهای امدادی هلال‌احمر به مراکز درمانی و بیمارستانی خبر داد.

گوشی‌های سرقتی چه سرنوشتی دارند؟

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا درباره سرنوشت گوشی‌های سرقتی، توضیحاتی داد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

بیمه سلامت با ۱۲۳۹ مرکز جدید قرارداد منعقد کرد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از انعقاد قرارداد این سازمان با ۱۲۳۹ مرکز جدید از ۱۸ آبان ۹۹ تاکنون خبر داد.

سالاری در تذکر به ساخت و ساز غیرمجاز بنیاد مستضعفان در اردوگاه امام خمینی (ره) مطرح کرد:

شهرداری تهران مستحدثات غیر قانونی بنیاد در اراضی حفاظت ویژه شمال تهران را قلع و جمع آوری کند

رییس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای شهر تهران نسبت به ساخت و سازغیرمجاز بنیاد مستضعفان در اردوگاه موسوم امام خمینی (ره) واقع در شمال شهر تهران تذکر داد و از شهرداری تهران خواست از هرگونه تفاهم در خصوص اراضی حفاظت ویژه و اراضی سبز و باز، خودداری کند.

در صحن شورای شهر تهران به تصویب رسید؛

کمک ۵ میلیاردی شهرداری تهران به زلزله‌زدگان سی‌سخت

در جریان دویست و هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که صبح روز یکشنبه ۱۷ اسفندماه در محل صحن شورا برگزار شد، اعضای شورا با قید دو فوریت طرح «اعطای مجوز به شهرداری تهران در راستای کمک به آسیب‌ دیدگان زلزله سی‌سخت» و کمک ۵ میلیارد تومانی به زلزله‌زدگان سی‌سخت را به اتفاق آراء تصویب کردند.

نتایج تحقیقات ژاپنی:

دو ماسک فایده ندارد!

شبیه سازی انجام شده توسط یک ابررایانه ژاپنی در مؤسسه تحقیقاتی ریکن و با همکاری دانشگاه کوبه نشان می‌دهد استفاده از دو ماسک برای مقابله با ویروس کرونا چندان مؤثر نیست.

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

جان باختن ۹۳ بیمار کووید۱۹ در کشور/ ۸۰۱۰ بیمار جدید دیگر شناسایی شدند

سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی:

فاز دوم واکسن رازی سه شنبه آغاز می‌شود/ نتایج فاز اول فردا به سازمان غذا و دارو می‌رود/ درصورت واکسینه شدن 80 درصد افراد جامعه، می‌توان ماسک ها را از صورت برداریم

محمدحسین فلاح مهرآبادی گفت: امروز درمورد نتایج واکسن رازی بر 13 نفر با سازمان غذا و دارو جلسه داریم تا گزارشی به آنها ارائه دهیم اما خوشبختانه تاکنون نتایج بسیار خوب بوده است.

دبیر فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس مطرح کرد:

تقویت بوم گردی با خرید خانه های تاریخی/ ارائه تسهیلات به هتلداران

محمد صالح جوکار گفت: پیشنهاد خرید خانه های تاریخی در صحن مجلس ارائه شد تا دولت در زمینه بازسازی بافت‌های تاریخی یا خانه‌هایی که در بافت تاریخی قرار دارد فعالیت کرده و زمینه کار برای گردشگری ایجاد شود، طبیعتا این اقدام تقویت بوم‌گردی را به دنبال دارد.

تندگویان در واکنش به رده بندی سنی برای دریافت وام ازدواج:

به جوانان دهه 60 ظلم شده است/ امیدوارم طرح وام ازدواج پیوست مطالعاتی داشته باشد/ ما تابع قانون هستیم

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به عدم توجه به جوانان دهه شصتی برای اعطای وام ازدواج گفت: رده بندی سنی برای دریافت وام ازدواج در حال حاضر تصویب و به قانون تبدیل شده است و ما تابعش هستیم و پس از ابلاغ اجرا خواهیم کرد و امیدوارم این طرح دارای پیوست اجتماعی باشد.

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج - تهران

ترافیک در آزادراه قزوین - کرج - تهران حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا پل کلاک سنگین است و همچنین ترافیک نیمه سنگینی در محور شهریار - تهران محدوده شهر قدس مشاهده می‌شود.

برخی از استان‌ها برفی و بارانی می‌شود

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف و باران پراکنده در برخی استان ها تا سه شنبه از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز چهارشنبه خبر داد.

هوای تهران در مرز آلودگی

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۹۱ قرار گرفته و هوای تهران در مرز آلودگی است.

آغاز ثبت نام اینترنت رایگان برای معلمان

​وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارائه بسته ۶۰ گیگابایتی اینترنت رایگان برای معلمان خبر داد.

رئیس پلیس راهور خبر داد:

احتمال تغییر وضعیت ترددهای نوروزی با افزایش یا کاهش شهرهای قرمز/ افزایش ساعات کاری مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک

رئیس پلیس راهور ناجا تکلیف مردم برای رفتن یا نرفتن به سفرهای نوروزی را تشریح کرد و افزود: ممکن است با افزایش یا کاهش شهرهای قرمز وضعیت تردد تغییر کند.

نظر شما