تولید ماهانه ۱.۵ میلیون واکسن کرونا در سال ۱۴۰۰

۱۳۹۹/۱۲/۱۷ - ۲۰:۳۱:۵۳
کد خبر: ۱۱۴۸۵۷۳
تولید ماهانه ۱.۵ میلیون واکسن کرونا در سال ۱۴۰۰
محمدی تصریح کرد: مهمترین مشکل تولید واکسن در کشور تامین مواد اولیه است که امیدواریم تولید کنندگان انحصاری برخی از این مواد، این اقلام را به ایران بدهند و البته شرکت های دانش بنیان در ایران نیز بتوانند این اقلام را تولید کنند و با تامین کامل این اقلام بتوانیم به تولید ماهانه ۱.۵ میلیون واکسن کرونا در تابستان ۱۴۰۰ برسیم.

به گزارش روی خط رسانه‌های خبرگزاری  برنا؛ به نقل از ایرنا، حیدر محمدی، مدیر کل دارو وزارت بهداشت تاکید کرد: فعلا موسسه برکت، فاز یک انسانی واکسن کرونا را بر اساس ویروس غیرفعال تمام کرده است. موسسه رازی در فرم نوترکیب واکسن کار می کند که مقداری مسیر آن طولانی تر و سخت است اما مسیر تولید واکسن غیر فعال زودتر به نتیجه می رسد. آنتی ژن واکسن موسسه رازی را یک شرکت چینی تهیه کرده، اگر نمونه تولید شده بخش صنعتی را به سازمان غذا و دارو ارائه کنند بلافاصله برای تایید به آزمایشگاه می رود و اگر تایید شد با همان نمونه اول، مطالعات بالینی فاز یک را شروع می کنند.

او افزود: شرکت های دیگر هم هستند که برای تولید واکسن تلاش می کنند و در فاز پیش بالینی هستند، اگر این مرحله انجام شود می توانند وارد فازهای بعدی شوند. برخی از واکسن ها از نوع ویروس غیر فعال هستند. واکسن موسسه رازی هم از نوع نوترکیب است. واکسن آن هم دو دوزی است که در دو فرم تزریقی و یک فرم استنشاقی تولید می شود؛ واکسن استنشاقی بعد از فرم تزریقی استفاده می شود و کمک می کند که اثربخشی بیشتر باشد.

محمدی تصریح کرد: مهمترین مشکل تولید واکسن در کشور تامین مواد اولیه است که امیدواریم تولید کنندگان انحصاری برخی از این مواد، این اقلام را به ایران بدهند و البته شرکت های  دانش بنیان در ایران نیز بتوانند این اقلام را تولید کنند و با تامین کامل این اقلام بتوانیم به تولید ماهانه ۱.۵ میلیون واکسن کرونا در تابستان ۱۴۰۰ برسیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز