شریعتمداری در آیین افتتاح پروژه گندله سازی سه چاهون:

۳۰ درصد سهم بازار محصولات فولادی و ۳۷ درصد بازار سنگ آهن متعلق به صندوق‌های بازنشستگی کشور است

۱۳۹۹/۱۲/۱۸ - ۱۹:۵۸:۴۹
کد خبر: ۱۱۴۹۲۹۹
۳۰ درصد سهم بازار محصولات فولادی و ۳۷ درصد بازار سنگ آهن متعلق به صندوق‌های بازنشستگی کشور است
با حضور حسن روحانی، رییس جمهوری و محمد شریعتمداری، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، پروژه گندله سازی سه چاهون با ارزش سرمایه گذاری روز ۹۳۰۰ میلیارد تومان، اشتغال مستقیم 780 نفر واشتغال غیر مستقیم 1500 نفر صبح امروز به بهره برداری رسید.

به گزارش برنا؛ محمد شریعتمداری" در این مراسم گفت: موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد کشور یکی از 5 صندوق مهم بازنشستگی کشور است که تحت مدیریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اداره می شود.

او تصریح کرد: بازنشستگان این صندوق، تلاشگران پر افتخار زنجیره فولاد کشور هستند که از عمق معادن تا کوره های ذوب آهن فعالیت دارند.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: در نیم قرن اخیر این مردان آهنین، در تولید فولاد و تامین آهن مورد نیاز صنعت ساختمان و پروژه های زیر ساختی بزرگ ملی، صنایع خودرو سازی و لوازم خانگی نقش بی بدیلی ایفا کرده اند و مهمتر از همه ساخت و راه اندازی یکایک کارخانه جات خطوط تولید فولاد و نورد در کشور تجلی توانمندی ، شایستگی فنی ، مهندسی و مدیریت این سرزمین است.

شریعتمداری تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید همه تلاش خود را برای تامین رفاه و رفع دغدغه های این سرمایه های ارزشمند ملی به کار بسته ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان در کشور با هدایت رئیس جمهوری اظهار داشت: آرزوی 14 ساله بازنشستگان جامه عمل پوشید و همه نواقص آن در طول این ماه ها برطرف شد و از سال 1400 شرایط مطلوب تری فراهم می شود.

او تاکید کرد: مدیریت خردمندانه بر دارایی‌های بازنشستگان در همه صندوق‌ها به ویژه صندوق فولاد،درآمد پایدار و مناسبی را برای آنها ایجاد کرده است.

شریعتمداری گفت: پرداخت معوقات بازنشستگان از سال 91، حدود 400 میلیارد تومان از منابع داخلی  صندوق بازنشستگی فولاد یکی از مظاهر فعالیت های انجام شده است،  اقدام دیگر افزایش سود سه برابری حاصل از فعالیت صندوق‌ها  است.

او بیان کرد: 30 درصد از سهم بازار محصولات فولادی، حدود 37 درصد بازار سنگ آهن و 70 درصد از تولید ذغال سنگ کشور متعلق به مجموعه صندوق‌های بازنشستگی کشور است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: 1100 کیلومتر پروژه انتقال مواد نفتی و انرژی گوره به جاسک و ریل مورد نیاز از چابهار به زاهدان تولید محصولات مربوط به این صندوق ها است.

شریعتمداری ادامه داد: در حال حاضر 20 هزار میلیارد تومان پروژه را در حوزه فولادی این صندوق‌ها به همراه شرکای خود در حال اجرا دارند.

او درباره پروژه گندله سازی سه چاهون یزد اظهارداشت: گندله سازی سه چاهون یکی از طرح‌هایی است که با 9300 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در طی 36 ماه انجام شد.

 شریعتمداری این پروژه را بزرگترین گندله سازی کوره دوار در کشور دانست که به دست صنعت‌گران ایرانی انجام شده است.

وی تصریح کرد: اگرچه شرکت‌های چینی و ژاپنی این طرح را شروع کردند اما با  تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا این طرح به دست صنعتگران ایرانی به پایان رسید و بسیاری از تولیدات آن داخلی است.

نظر شما