تندگویان در اختتامیه جشنواره ملی اتفاق:

مصوبات شورای عالی جوانان که ۲۰ سال زمین مانده بود را عملیاتی کردیم / قصد ما از رتبه بندی سمن ها هدفمند کردن کار داوطلبانه است

۱۳۹۹/۱۲/۲۰ - ۲۲:۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۱۵۰۵۵۵
مصوبات شورای عالی جوانان که ۲۰ سال زمین مانده بود را عملیاتی کردیم / قصد ما از رتبه بندی سمن ها هدفمند کردن کار داوطلبانه است
معاون امور جوانان گفت: امروز مدعی هستیم هیچ مصوبه ای از شورای عالی جوانان روی زمین باقی نمانده و موضوعات سند جامع اوقات فراغت، مجمع ملی جوانان، مجامع استانی و ... که ۲۰ سال بر زمین مانده بود را در این چهار سال انجام دادیم.

به گزارش برنا؛ محمد مهدی تندگویان در اختتامیه جشنواره ملی اتفاق (۳) که به میزبانی شهر تبریز بر گزار شد، اظهار داشت: قصد ما مراسمی باشکوه تر  با حضور همه سمن های برتر ملی و استانی بود که متاسفانه به دلیل محدودیت های کرونا مقدور نشد.

وی عنوان کرد: مدعی هستیم در حوزه رتبه بندی سنن ها جزو اولین ها و بهترین ها در کشور هستیم. سابقه نداریم نهاد دیگری به استاندارد سازی پرداخته باشد و کار داوطلبانه را به سمت استاندارد سازی و شفافیت ببرد.

تندگویان تصریح کرد: همیشه برداشت از کار داوطلبانه و تشکلی این بوده که این گونه نظارت ها و استاندارد سازی ها مانع فعالیت ها می شود که باید بگویم اتفاقا عدم این استانداردسازی ها و شفافیت ها باعث سوءاستفاده ها و تعاریف و برداشت های اشتباه شده است.

وی با بیان این که در معاونت جوانان بحث کمی سمن ها را در کنار کیفی سازی انجام داده ایم افزود: این شروع حتما نقاط ضعفی هم دارد ولی باید همه انتقادات را می پذیرفتیم و کار را به سمت درست شدن پیش می بردیم.

تندگویان تصریح کرد: نظام ارزیابی و رتبه بندی سمن ها بازار رقابت خوبی بین سمنها ایجاد خواهد کرد و امیدواریم با حمایت نمایندگان مجلس این کار خوب تداوم داشته باشد و هر سال شاهد رشد و توسعه این سمنها باشیم.

وی با بیان این که این پایش سمنها بیشتر به ما در جهت  تشخیص ضعف ها و نقات قوت عمده سمن ها کمک می کند تا متناسب با این ضعف ها دوره های آموزشی و توامندسازی مناسبی برای سمن ها برگزار کنیم.

معاون امور جوانان با بیان این که قصد ما از این رتبه بندی دخالت کردن در کار سمن ها نیست بلکه هدفمند کردن کار داوطلبانه است، به موضوع اطلاع رسانی کار خیر و داوطلبانه تاکید کرد و افزود: در حوزه اطلاع رسانی کار داوطلبانه نباید از جامعه هدف سواستفاده کرد که این در دین و شرع ما تاکید شده است ولی ترویج کار خیر و داوطلبانه را حتما باید انجام داد و این وظیفه ما و سمن هاست که این کارهای خیر را به مردم اطلاع رسانی کنند.

وی با تقدیر از عملکرد اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، گفت: خوشبختانه در حوزه جوانان عملیات و خروجی خوبی در آذربایجان شرقی داشتیم و چند رویداد بزرگ حوزه جوانان را در این استان برگزار کردیم که جای تقدیر دارد.

تندگویان با تجلیل از شهدای ایران اسلامی و مدافعان سلامت کشور، یاد و خاطره شهید حسین علیمرادی، جوان و خیر مدرسه ساز عضو سمنهای جوانان کشور را گرامی داشت و افزود: از روزی که با ایشان و خدماتشان آشنا شدم همه سعی و تلاشم این بود که بتوانم دینم را به هدف و آرمان این خط فکری ادا کنم. در استانها مثل حسین علیمرادی زیاد داریم که کارهای بزرگی بدون حتی یک ریال کمک دولتی و بی منت انجام می دهند.

وی همچنین به اخلاق مداری در سمن ها تاکید کرد و افزود: چیزی که این ارزیابی نشان داد که باید به آن توجه کرد، اخلاق مداری  و تحمل هم دیگر و هم افزایی و همکاری برای انجام کار درست است و تضعیف یک کار بزرگ کمکی به جامعه اخلاقی سمنها نخواهد کرد.

معاون امور جوانان با اشاره به تشکیل مجامع استانی و مجمع ملی سمن های جوانان، گفت: ساختاری که شکل گرفته ماندگار است و تابع هیچ سیاستی نیست و همه سمن ها باید محکم از آن حراست و در داخل این ساختار اخلاق مداری را محور کنند.

وی با تاکید بر تشکیل یک شورا در ساختار سمنها برای صیانت از اخلاق محوری، افزود: سمنها نباید ساختار خود را قربانی افراد متخلف کنند و باید تشکیلاتی داشته باشند که خودشان به این موضوعات ورود کنند و آن ها را حل و فصل کنند.

تندگویان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت:  وقتی مقام معطم رهبری بیانیه صادر می کنند، حتما نیاز به تغییر نگرش و سیاست ها دیده اند پس وظیفه همه دستگاه ها تحول در سیاست ها و اصلاح ساختار و بعد هم افزایی برای تبیین چشم انداز است.

معاون امور جوانان با بیان محدودیت در اختیارات و اعتبارات معاونت امور جوانان، عنوان کرد: در همه زمینه های و محورهای متعدد حوزه جوانان، با کمترین اعتبارات و کمترین توجه سعی کردیم بهترین عملیات را انجام دهیم و تقاضا داریم نمایندگان مجلس صحبت ها و گزارش های ما را بشنوند تا از اقدامات و عملکرد ما با این اختیارات و اعتبارات ناچیز آگاهی پیدا کنند.

وی تصریح کرد: امروز مدعی هستیم هیچ مصوبه ای از شورای عالی جوانان روی زمین باقی نمانده و موضوعات سند جامع اوقات فراغت، مجمع ملی جوانان، مجامع استانی و ... که ۲۰ سال بر زمین مانده بود را در این چهار سال انجام دادیم.

تندگویان در پایان با تقدیر از خدمات هیات رییسه دور اول مجمع ملی جوانان گفت: مشکلات و بروکراسی های زیادی بر سر راه اشتغال و فعالیت های جوانان وجود دارد که امیدواریم مجلس کمک کند تا این قانون های دست و پاگیر رفع شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز