در نشست صمیمی با سمن‌های جوانان استان آذربایجان شرقی مطرح شد:

تاکید تندگویان بر ایجاد نظام پیشنهادات سمن‌های جوانان

۱۳۹۹/۱۲/۲۱ - ۰۷:۵۳:۰۵
کد خبر: ۱۱۵۰۵۹۹
تاکید تندگویان بر ایجاد نظام پیشنهادات سمن‌های جوانان
معاون امور جوانان بر ایجاد ساختار نظام پیشنهادات در مجامع سمن ها تاکید کرد و گفت: اکثر مشکلات، مطالبات و پیشنهادات سمنها به خود ساختار سمنها بر می گردد پس باید همه مطالبات و پیشنهادات یک جایی ساماندهی و در راستای حل مشکلات استفاده شود.

به گزارش برنا؛ محمد مهدی تندگویان،معاون امور جوانان  وزارت ورزش و جوانان در نشست صمیمی با سمن های جوانان استان آذربایجان شرقی، پس از استماع نظرات و مشکلات سمن ها، به قانون منع بکارگیری بازنشستگان اشاره کرد و گفت: این قانون تصویب شد ولی نفس این قانون که رفتن بازنشستگان بود دردی از جامعه دوا نمی کرد، موضوع بر سر این بود که پس از عدم به کارگیری بازنشستگان چه کسی یا کسانی جایگزین آنها خواهند شد و اگر این جایگزینی توسط جوانان کشور انجام می‌گرفت مطلوب ما بود. مقام معظم رهبری هم به بخشهایی از این قانون اشاره کردند و منظور قانون از شرط جوان بودن را نه فقط شرط سنی بلکه وجود روحیه جهادی و جوان در فرد مطرح کردند.

تندگویان اضافه کرد:  وزارت ورزش و جوانان مدیران کل خود را به طور عمده از بین جوانان انتخاب می‌کند و بنده به عنوان معاون امور جوانان وزارت هم از جوانترین معاونان وزارتخانه های کشور هستم.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به عمل به اصل امانتداری در مراودات اجتماعی هم در بعد اداری و هم در زندگی شخصی آن را برای پیشبرد اهداف حوزه جوانان در کشور اساسی دانست.

تندگویان همچنین به خانه‌های جوانان کشور اشاره کرد و اظهار کرد: وجود خانه های جوانان در استان های کشور بستر مناسبی برای ارتقاء استعدادهای جوانان و محلی برای تعامل بهتر آنها و آموزش مهارت ها است.

او به موضوع شفافیت مالی سمن های جوانان پرداخت و گفت: بر اساس طراحی سامانه‌ای، گزارش های اعتبارات، طرح ها و پرداختی ها به سمنهای جوانان  در سامانه سمن ها ثبت شده و همه مردم و مسئولان و نهادهای مختلف می‌توانند با مراجعه به آن از گزارش‌های مالی بازدید کنند.

تندگویان با اشاره به موضوع امریه ۶ ماه پایانی سمن های فعال جوانان افزود: ما در این موضوع بدنبال کم کردن دوره سربازی نبودین چون هم نیاز و هم موضوع امنیتی کشور است. مطالبه ما این بود که وقتی بحث مهارت سربازان را شروع کردیم و این خدمات را ارائه دادیم، ستادکل نیروهای مسلح هم امتیازی به سمن های ما بدهد.

او تصریح کرد: خود موضوع امریه زیاد برای ما اهمیت نداشت ولی اینکه گردش کاری شد و مقام معظم رهبری سمن های جوانان را تایید کردند خیلی برای ما ارزش داشت و به سمن های جوانان اعتبار بخشید.

تندگویان ادامه داد: سامانه ثبت نام امریه در سایت وزارت ورزش و جوانان فعال است و اعضای سمن های جوانان که شرایطش را داشته باشند می توانند در این سامانه ثبت نام و از این امریه برخوردار شوند.

او در خصوص امتیاز استخدام سمن ها گفت: توافقات در این زمینه انجام شده و در سازمان امور استخدامی، ظرفیت سازمان های مردم نهاد در اولویت بکارگیری نیرو ثبت شده است.

تندگویان با ابراز خرسندی از ایجاد کمیسیون ها تخصصی سمن های جوانان این استان،بیان کرد: این تخصصی شدن سمن ها اتفاق خوبی است ولی خواهشم این است که به پست سازی و مقام و عنوان نروید و در حوزه کار داوطلبانه وارد این موضوعات نشوید و این بحث فقط برای کیفی سازی کار داوطلبانه باشد.

او به موضوع تبلیغات و اطلاع رسانی سمن ها اشاره کرد و افزود: ما وظیفه خود را برای ایجاد ساختار قانونی سمن ها انجام داده ایم و حالا خود ساختار و همه سمن ها بتواند از جایگاهش دفاع کند و بحث اطلاع رسانی هم به همت خود سمن ها بر می گردد.

تندگویان گفت: ما در ستاد هر جایی که ممکن بود مشکلی برای سمن ها ایجاد شود وارد شدیم و تفاهم نامه با نهاد های مختلف امضا کردیم و حالا مجامع استانی باید از مجمع ملی سمن ها در راستای تفاهمنامه ها مطالبه و مجمع ملی را وادار به فعالیت کنند.

او همچنین بر ایجاد ساختار نظام پیشنهادات در مجامع سمن ها تاکید کرد و گفت: اکثر مشکلات، مطالبات و پیشنهادات شما  به خود ساختار سمنها بر می گردد پس باید همه مطالبات و پیشنهادات یک جایی ساماندهی و در راستای حل مشکلات استفاده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز