سازمان حفاظت محیط زیست مطرح کرد:

ادامه جمع آوری لاشه پرندگان تلف شده در تالاب میانکاله

۱۳۹۹/۱۲/۲۱ - ۱۱:۳۳:۴۷
کد خبر: ۱۱۵۰۶۶۸
ادامه جمع آوری لاشه پرندگان تلف شده در تالاب میانکاله
با توجه به وقوع تلفات غیر عادی بین پرندگان مهاجر در تالاب بین‌المللی میانکاله و خلیج گرگان، عملیات پایش و جمع‌آوری لاشه این پرندگان از تاریخ نهم بهمن همچنان به صورت روزانه در حال انجام است.

به گزارش برنا؛ با شروع تلفات غیرعادی پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله و خلیج گرگان از تاریخ نهم بهمن ماه امسال (۱۳۹۹)، عملیات پایش، جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه پرندگان تلف شده، به وسیله ماموران یگان حفاظت و کارشناسان اعزامی از شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران و یگان حفاظت محیط زیست استان گلستان از شهرستان‌های بندرگز و بندر ترکمن، به صورت روزانه و به وسیله چندین گروه با استفاده از قایق، تراکتور، تراکسور و به صورت پیاده انجام می شود.

با احتساب تلفات ۴۲ روز گذشته، مجموع تلفات پرندگان مهاجر جمع آوری شده تا ۲۰ اسفند امسال  به ۳۷ هزار و ۲۴۱ قطعه رسیده است.

 با توجه به شرایط سخت و باتلاقی بودن منطقه، تلاش غیرتمندانه محیط بانان خدوم و سختکوش استان‌های مازندران و گلستان در عملیات جمع آوری لاشه پرندگان تلف شده در تالاب میانکاله و خلیج گرگان همچنان ادامه دارد.

سازمان دامپزشکی کشور به عنوان تنها مرجع رسمی بررسی علت و علل تلفات غیرعادی پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله، علت این تلفات را بیماری بوتولیسم اعلام کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز