مطالعه جدید:

ویروس کرونای انگلیسی بسیار مرگبارتر از ویروس‌های قبلی

۱۳۹۹/۱۲/۲۱ - ۱۹:۰۴:۴۳
کد خبر: ۱۱۵۰۷۷۹
ویروس کرونای انگلیسی بسیار مرگبارتر از ویروس‌های قبلی
مطالعه جدید انجام شده توسط متخصصان علوم پزشکی دانشگاه «برستول» و «اکستر» نشان می‌دهد که ویروس موسوم به کرونای انگلیسی به میزان قابل توجهی خطرناک‌تر و مهلک‌تر از سویه‌های قبلی شناخته شده کرونا است.

به گزارش برنا؛ اواخر آذرماه، متخصصان از سویه جدید و جهش یافته ویروس کرونا به نام «B.1.1.7» خبر دادند که به صورت غیررسمی به نام کرونای انگلیسی شناخته می‌شود. مطالعات اولیه نشان داد که این نوع جهش یافته ویروس کرونا نسبت به انواع قبلی با سرعت بیشتری انتقال پیدا می‌کند. اکنون مطالعه جدید تایید می‌کند که بیماران کرونایی مبتلا به این ویروس، گرفتار نوع حادتر و شدیدتری از بیماری کرونا هستند.

در مطالعه جدید، متخصصان علوم پزشکی وضعیت بیش از 5000 بیمار مبتلا به کرونا را با در نظر گرفتن جنسیت، سن، محل زندگی و برخی فاکتورهای دیگر مورد بررسی قرار دادند.

نتایج نشان می‌داد که 227 بیمار مبتلا به ویروس  B.1.1.7 فوت کرده‌اند. این در حالی است که میزان مرگ و میر در سویه‌های قبلی در حدود 141 مورد گزارش شده است. این بدان معنی است که افراد آلوده به ویروس کرونای انگلیسی 64 درصد بیشتر از افراد آلوده به سویه‌های قبلی ممکن است جان خود را از دست بدهند.

«سایمون کلارک» استاد دانشگاه «ردینگ» می‌گوید برای شناسایی و درک بهتر عوامل تاثیرگذار در مرگ بیماران لازم است تحقیقات بیشتری انجام شود. با این وجود شواهد به خوبی نشان می‌دهد که میزان فوتی‌ها در 1000 نفر مبتلا به بیماری کرونا،‌ از 2.5 به 4.1 مورد افزایش یافته است که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

همچنین، براساس نتایج تحقیق جدید انجام شده، میزان مرگ و میر در مردان مبتلا به کرونای انگلیسی بیشتر از زنان بوده و به علاوه این نوع کرونا می‌تواند افراد مسن را از پای در آورد.

گزارش‌های تهیه شده از میزان افزایش مرگ و میر ناشی از کرونای انگلیسی هنوز بسیار مقدماتی است ولی همین گزارش‌های اولیه نیز افزایش میزان مرگ و میر این نوع کرونا را نسبت به سویه‌های قبلی تایید می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز