معاون فناوری رئیس جمهوری خبر داد:

مشارکت ۱۸ شرکت در تولید قطار ملی

۱۳۹۹/۱۲/۲۳ - ۰۹:۲۸:۱۰
کد خبر: ۱۱۵۱۳۲۰
مشارکت ۱۸ شرکت در تولید قطار ملی
سورنا ستاری گفت: ۱۸ شرکت دانش بنیان در طراحی، تولید و زیر سیستم های قطار ملی مشارکت و نقش داشتند.

به گزارش برنا؛ سورنا ستاری، معاون فناوری رئیس جمهوری در مراسم امضای تفاهم نامه بازسازی ۳۱ رام قطار مترو و بهره برداری از ۲ ایستگاه یادگار امام و شهید ستاری گفت: در این پروژه ۸۰ درصد طراحی، ۷۵ درصد ساخت و ۸۸ درصد زیرسیستم ها را خودمان انجام دادیم.

معاون رییس جمهوری افزود: برقی سازی قطار مترو نیز در دستور کار است و در مورد تولید دوچرخه برقی هم می توانیم با شهرداری مشارکت کنیم و تولیدکنندگان خوبی برای آن داریم.

او خاطر نشان کرد: ۲ مشکل داریم که یکی پرداخت تسهیلات برای استفاده از موتور برقی در نقاطی از شهر و دیگری جلوگیری از تمدید مهلت تولید و استفاده از موتورهای آلاینده است.

ستاری ادامه داد: در مورد تولید اتوبوس نیز چند پروژه سنگین و همکاری با شهرداری تهران و مشهد داریم و امیدواریم تا خرداد برنامه اجرایی و بهره براری داشته باشیم.

او افزود: شهرها در آینده جایی هستند که آموزش و و فناوری در آن است و نسل جوان کارآفرینان در همین فضا بر سر کار می آیند.

مراسم افتتاح ۲ ایستگاه یادگار امام (ره) و شهید ستاری در خط ۶ مترو تهران با حضور محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، سورنا ستاری معاون علمی رییس جمهور و همچنین پیروز حناچی شهردار تهران و محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در محل کارخانه واگن سازی تهران در حال برگزاری است.

خط ۶  مترو ۳۲ کیلومتر طول و ۳۱ ایستگاه دارد. این خط از حرم شاه عبدالعظیم آغاز و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه میدان شهدا با خط چهار، در امام حسین(ع) با خط ۲، در ایستگاه شهدای هفت تیر با خط یک و در ایستگاه میدان ولیعصر با خط سه، تقاطع خواهد داشت و سپس به شمال غربی تهران منتهی می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز