درخواست ۴۴ هزار خرید خدمت سربازی در سامانه غیرحضوری تامین اجتماعی

۱۳۹۹/۱۲/۲۳ - ۱۵:۲۵:۴۴
کد خبر: ۱۱۵۱۶۷۹
درخواست ۴۴ هزار خرید خدمت سربازی در سامانه غیرحضوری تامین اجتماعی
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات تامین اجتماعی گفت: از ۲۵ آذر تا ۱۰ بهمن ماه سال جاری ۶۶ هزار مورد خرید خدمت سربازی داده شده که ۴۴ هزار و ۵۷۸ مورد (۶۸ درصد) به صورت غیرحضوری انجام شده است.

به گزارش برنا؛ علی اکبر ربیع‌زاده، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات تامین اجتماعی گفت: اداره کل غرب تهران بزرگ بیشترین سهم خرید خدمت سربازی به صورت غیرحضوری (معادل ۸۱ درصد) و استان کرمانشاه کمترین سهم (معادل ۴۶ درصد) را در میان ادارات کل تامین اجتماعی سراسر کشور دارد.

او ادامه داد: مقایسه سهم خدمات غیرحضوری و حضوری در دو مقطع زمانی بهمن ماه سال ۹۹ و کل دوره اجرای طرح  ۳۰۷۰ در خصوص هدیه ازدواج ، کمک هزینه مراسم ترحیم ، خرید خدمت سربازی ، اخذ تعهد کارفرما حاکی از رشد روزافزون سهم پرداخت های غیرحضوری و استقبال از این طرح است؛ در بهمن ماه در خصوص هدیه ازدواج سهم ارائه خدمات غیرحضوری به ۸۵ درصد ، کمک هزینه مراسم ترحیم ۷۵درصد و خدمت اخذ تعهد کارفرما ۶۸/۵ درصد رسیده است.

ربیع زاده افزود: سامانه برخط تسهیلات قرض الحسنه مستمری بگیران این سازمان یکی از بزرگترین دستاوردهای مشترک بین سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران در مسیر برخط است. تمامی کنترل های لازم (صحت سنجی هویتی و بیمه ای، اعتبارسنجی پرداخت اقساط، بدهی، اقساط معوق، الزامات بانک مرکزی، تکراری بودن تسهیلات و ... ) از لحظه شروع ثبت نام تا پرداخت، بصورت برخط انجام می پذیرد و پرونده تسهیلاتی افراد بصورت کاملا الکترونیکی و غیرحضوری تشکیل و رسیدگی می شود.

او اظهار کرد: این سامانه که نتیجه همکاری معاونت فرهنگی و امور اجتماعی، مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات، بانک رفاه کارگران و کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی است، با هدف ارائه خدمات غیرحضوری به مستمری بگیران سازمان (علی الخصوص در دوران پاندمی بیماری کرونا جهت حفظ سلامت افراد) و حذف مراجعات متعدد آنها به شعب بانک و تامین اجتماعی و همچنین سرعت بخشی در ارائه خدمات در راستای افزایش رضایت مخاطبان سازمان پیاده سازی و از آذر ماه سال جاری راه اندازی شده است و طی سه مرحله ثبت نام تسهیلات از طریق این سامانه، ۲۵۸ هزار تسهیلات به مستمری بگیران سازمان پرداخت شده است.

ربیع زاده گفت: از مهمترین مزایای راه اندازی این سامانه می توان به تشکیل پرونده بصورت کاملا الکترونیکی و غیر حضوری، عدم نیاز به ارائه مستندات فیزیکی در جریان تشکیل پرونده، انعقاد قرارداد فی مابین متقاضی تسهیلات و بانک رفاه بصورت غیر حضوری، صدور گواهی کسر از حقوق متقاضی تسهیلات بصورت الکترونیکی و برقراری ارتباط و تعامل زیرساختی با ارگان های مختلف جهت تبادل اطلاعات اشاره کرد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی افزود: بارگزاری بیش از ۳۰ میلیون پرونده الکترونیک و پایلوت سامانه پذیرش اسناد بستری بیماران از دیگر اقداماتی است که در راستای تحقق تامین اجتماعی دیجیتال انجام شده است.

او تصریح کرد: در حال حاضر با همکاری شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین، اسکن پرونده بیمه شدگان در شعب تامین اجتماعی استان تهران، البرز و شهرستان های استان تهران در موعد مقرر به اتمام رسیده و شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین علاوه بر همکاری در زمینه پشتیبانی از اقدامات قبلی و ساماندهی اطلاعات بارگزاری شده، در حال آموزش و انجام پروژه آرشیو در شعب کل کشور است.

 طرح ۳۰۷۰ با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، ۷۰ میلیون مراجع از مجموع ۹۶ میلیون مراجع تامین اجتماعی به شعب وکارگزاری‌های این سازمان را کاهش می‌دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز